ماسکی با روغن زیتون که پوست همه ما نیاز دارد

ماسکی با روغن زیتون که پوست همه ما نیاز دارد


منبع: نمناک

215

1398/8/4

10:00


ماسک روغن زیتون از بهترین ماسک های خانگی است که خواص زیاد مثل جوانسازی پوست روشن کننده پوست و غیره دارد.

ماسکی با روغن زیتون که پوست همه ما نیاز دارد

ماسک روغن زیتون برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت 

متاسفانه یکی از اتفاقاتی که در زمستان می افتد، پوست خشک، ترک خورده و پوسته پوسته است ، که در چنین حالتی از لبخند زدن می ترسید چرا که ممکن است ترک ها باز شوند و در کل احساس ناخوشایندی خواهید داشت. بنابراین حاضرید صد ها هزار تومان خرج کنید تا از مرطوب کننده هایی که در واقع جواب نمیدهند استفاده کنید.

در این قسمت از بخش سلامت پوست و موی نمناک ما با ارائه چندین ماسک به شما کمک خواهیم کرد تا درواقع خشکی ، خارش و التهاب پوستتان را از بین ببرید و در نهایت به پوستی زیبا و جوان برسید. 

ماسک های صورت روغن زیتون برای درخشان شدن پوست 

1.ماسک روغن زیتون

مواد لازم:

  • یک قاشق غذا خوری روغن زیتون خالص
  • حوله صورت
  • آب داغ 

طرز استفاده:

با استفاده از نوک انگشتان خود روغن را به صورت دورانی روی صورتتان ماساژ دهید، سعی کنید روی بینی، گونه ها و پیشانی را محکم تر ضربه بزنید و بعد حوله مخصوص صورت را درون آب داغ بخیسانید، آب اضافه آن را بگیرید و محکم روی صورتتان فشار دهید تا زمانی که حوله مجدد خنک شود.

حوله را برداشته و دوباره درون آب داغ بخیسانید اما این بار به جای فشار دادن روی صورت به آرامی مالش دهید تا روغن زیتون را از بین ببرید و بعد صورتتان را با یک حوله خشک کنید.

این کار را هر روز، صبح و شب تکرار کنید، می توانید طی یک هفته نتایج آن را مشاهده کنید. 

مزایای این ماسک :

اگر پوست خشک دارید، روغن زیتون پوستتان را مرطوب می کند، لکه ها را از بین می برد و به درخشانی و جوان سازی پوست آن کمک می کند و اگر پوست چرب دارید، تولید بیش از حد روغن را در پوستتان کنترل می کند و منافذ را تمیز و بسته خواهد کرد.

احتیاط:

گرمای آب باید در حد قابل تحمل باشد. 

2.ماسک روغن زیتون و آبلیمو: 

مواد لازم:

  • یک قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • یک قاشق غذا خوری آبلیمو 

طرز استفاده:

آبلیمو و روغن زیتون را به خوبی ترکیب کنید و سپس به مدت 1 یا 2 دقیقه به آرامی بر روی تمام پوستتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم بشویید و شستشوی نهایی را با آب خنک انجام دهید.

این ماسک را باید 2 یا 3 بار در هفته تکرار کنید. 

مزایایی استفاده از این ماسک:

چنانچه در بخش های قبلی سلامت نمناک چندین بار اشاره داشتیم آبلیمو منافذ پوست را می بندد و به روشن تر شدن پوست کمک میکند. همچنین ضد عفونی کننده موثری است.

ماسک روغن زیتون

 

3.ماسک روغن زیتون و زرد چوبه: 

مواد لازم:

  • یک قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • نصف قاشق چای خوری پودر زرد چوبه
  • دو قاشق غذا خوری ماست 

طرز استفاده:

همه مواد را با هم ترکیب کنید و سپس به صورت خود اعمال نمایید، اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند تا خشک شود و بعد با آب بشویید.

برای از بین بردن لکه های ناشی از زرد چوبه میتوانید از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید.

این ماسک را دوبار در هفته تکرار کنید. 

مزایایی استفاده از این ماسک:

پودر زرد چوبه نه تنها در پک های گیاهی پوست برای درمان مشکلات پوستی استفاده می شود. بلکه یک درخشان کننده طبیعی نیز محسوب می شود.

کورکومین نیز یکی از عناصر اصلی زرد چوبه است که تاثیرات مفیدی روی صورت خواهد داشت.

اسید لاکتیک موجود در ماست نیز باعث روشن شدن پوست می شود. 

4.ماسک روغن زیتون و روغن کرچک: 

مواد لازم:

طرز تهیه:

تمام روغن ها را با هم ترکیب کرده و به آرامی، به صورت دورانی به مدت 2 الی 3 دقیقه روی صورتتان ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه حوله آغشته به آب گرم را روی صورتتان بکشید تا پاک شود.

این درمان را 3 الی 4 بار در هفته تکرار کنید. 

مزایای این ماسک:

استفاده از این ماسک تولید روغن طبیعی پوست را به حد نرمال می رساند، سلول ها را تغذیه میکند و به نرم و درخشان شدن پوست کمک میکند. این ماسک همچنین دارای اثرات ضد پیری نیز است. 

5.ماسک روغن زیتون و سرکه: 

مواد لازم:

یک دوم فنجان روغن زیتون

یک چهارم فنجان سرکه

یک چهارم فنجان آب

یک عدد بطری( برای ذخیره سازی) 

طرز تهیه:

تمام مواد را درون بطری بریزید و به خوبی تکان دهید و سپس چند قطره از آن را روی صورت خود اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید، اجازه دهید شب تا صبح بماند و بعد با یک حوله نرم پاک کنید.

این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید. 

ماسک صورت خانگی با روغن زیتون برای از بین بردن لک صورت 

1. ماسک روغن زیتون و عسل

این ماسک، سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست است و با خاصیت آبرسانی که دارد، برای پوست های خشک و حساس بسیار مناسب بوده و با سموم موجود در منافذ پوست مقابله می ‎کند.

هر دو ماده یعنی زیتون و عسل باعث نرمی و لطافت پوست می ‎شوند و به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارند، تسکین دهنده آلرژی و سوختگی هستند.

 مواد لازم :

  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون (32 گرم)
  • 1 قاشق غذاخوری عسل (25 گرم) 

طرز تهیه :

این دو ماده را درون یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا یک ترکیب یک دست حاصل شود و سپس صورت خود را تمیز کرده و ماسک را با حرکت دورانی روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید که این ماسک حدود 30 دقیقه روی پوست صورتتان باقی بماند و سپس صورت خود را با ولرم بشویید و خشک کنید.

این ماسک را هفته ای 2 یا 3 بار تهیه کنید و روی صورت خود بمالید تا نتایج شگفت انگیز آن را روی پوست صورتتان مشاهده کنید.  

ماسک عسل

2. ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل

در این ترکیب اسید های چرب موجود در روغن زیتون با آنتی اکسیدان های موجود در روغن نارگیل ترکیب می ‎شوند تا یک ماسک 100% طبیعی با خاصیت ضد پیری برای شما به دست آید. 

مواد لازم :

  • 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون (32 گرم)
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل (15 گرم) 

طرز تهیه :

ابتدا روغن زیتون و روغن نارگیل را به خوبی با هم مخلوط کنید و هنگامی که یک ترکیب یک دست حاصل شد، آن را روی پوست صورت خود بمالید و سپس بگذارید تمام عناصر شگفت انگیز این ماسک در طول شب جذب پوستتان شود و صورت خود را نشویید.

این ماسک را حداقل هفته ای 3 بار تهیه کنید و روی پوست صورتتان بمالید. 

3. ماسک روغن زیتون و جو دو سر

این ماسک، یک لایه بردار طبیعی است که سلول های مرده و سایر ناخالصی هایی که در منافذ پوست صورت شما گیره کرده است را از بین می ‎برد و علاوه بر این ، این ماسک خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی دارد و باعث کاهش جوش های سر سیاه و لک های موجود در صورتتان می ‎شود و در نتیجه، این ماسک خواص فوق العاده ای برای پوست صورت شما دارد. 

مواد لازم :

  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون (32 گرم)
  • 1 قاشق غذاخوری آرد جو دوسر (10 گرم) 

طرز تهیه :

در مرحله اول، این دو ماده را درون یک ظرف ریخته و خوب هم بزنید تا یک ماسک غلیظ حاصل شود و سپس این ماسک را روی تمام قسممت های پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی صورتتان باقی بماند و سپس، صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

این ماسک را هفته‎ای دو بار تهیه کنید و روی پوست صورتتان بمالید. 

جو دو سر

4. ماسک روغن زیتون و آووکادو

ماسک روغن زیتون و آووکادو به عنوان یک محصول طبیعی جهت مرطوب کردن و ترمیم لایه های عمیق پوست به شمار می ‎آید و علاوه بر این ، این ماسک حاوی اسید های چرب ، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان های قدرتمند است که به تسریع روند بازسازی سلول های پوست کمک می ‎کند .

این ماسک همچنین باعث پیشگیری از بروز زودرس چین و چروک ها و علائم پیری می ‎شود.

مواد لازم :

  • 1 عدد آووکادو رسیده
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون (16 گرم) 

طرز تهیه :

ابتدا آووکادو را خوب له کنید و سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید تا یک خمیر خامه ای حاصل شود و سپس ماسک را روی تمام صورت و در صورت تمایل به گردن و قفسه سینه خود بمالید و بعد اجازه دهید که این ماسک حدود 30 دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس قسمت های مورد نظر را با آب ولرم بشویید و خوب خشک کنید.

این ماسک را هفته ای 2 بار تهیه کنید و روی پوست خود قرار دهید. 

5. ماسک روغن زیتون و سفیده تخم مرغ

از ترکیب این دو ماده، ماسکی شفا بخش و سرشار از مواد مغذی حاصل می‎شود که خاصیت ترمیم کنندگی دارد و باعث محکم شدن واحیای پوست شما می ‎شود.

مواد لازم :

  • 1 عدد سفیده تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون (16 گرم) 

طرز تهیه :

در مرحله اول، تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و ماسک را روی تمام نقاط پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید 30 الی 40 دقیقه روی پوستتان بماند و در آخر، با استفاده از آب ولرم و با حرکت دایره ای انگشتان خود بر روی پوست صورتتان، ماسک را به خوبی از روی پوستتان پاک کنید.

این ماسک را هفته ای 2 یا 3 بار تهیه کنید و روی پوست صورتتان بمالید.

در پایان لازم به ذکر است، تهیه ماسک با روغن زیتون بسیار آسان و ارزان است.

ماسک مورد علاقه خود را انتخاب کنید و مرتبا از آن استفاده کنید تا از تمام مزایای آن بهره مند شوید. 

ماسک تخم مرغ

بهترین پرایمر آرایش برای پوست های خشک

روغن زیتون + شیر + زردچوبه

زردچوبه ، یکی از بهترین ادویه های موجود برای درمان بیماری های پوستی است.

این ماده، ضدعفونی کننده، ضد باکتری و آنتی اکسیدان است و به منظور از بین بردن آکنه، روشن شدن پوست و تسکین سوزش پوست آفتاب سوخته مورد استفاده قرار می‎گیرد. ماسک روغن زیتون و زردچوبه همراه با شیر که یک ماده آبرسان است، به عنوان ناجی پوست های خشک شناخته می‎شود. 

روغن زیتون + موز + شکر

با ترکیب این مواد، ماسکی لایه بردار برای شما حاصل می‎ شود که ضمن تسکین بخشیدن به پوست ، پوسته های ایجاد شده روی صورتتان را از بین می‎برد. فقط لازم است که هنگام مالیدن این ماسک را پوست صورت خود مراقب دانه های شکر باشید تا باعث ایجاد خراش بر روی پوستتان نشوند. 

آیا می توان هر روز از روغن زیتون بر روی پوست صورت خود استفاده کرد ؟

از آنجایی که روغن زیتون روغنی سنگین است، استفاده هر روز از آن به عنوان ماسک صورت، ممکن است باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد لک بر روی آن شود؛ به خصوص اگر پوستتان مستعد چرب شدن باشد.

هفته ای دو بار استفاده از روغن زیتون به عنوان ماسک برای صورت بسیار مناسب است.

با این حال می ‎توانید از روغن زیتون به عنوان پاک کننده روزانه آرایش چشم استفاده کنید. کافی است چند قطره از این روغن را روی تکه ای پنبه بریزید و به آرامی آرایش چشم خود را با آن پاک کنید و سپس چشم تان را با آب بشویید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو