محسن غرویان گفته است: «منطق و عقلانیت دولت ایران در گفت‌وگو با کشورهای ۱+۵ باعث احترام اکثر کشورهای جهان به مردم و سیاست‌مداران ایران شده است و به جهان ثابت شد که دولت ما از منطق مشخصی پیروی می‌کند و مشخصا وزیر امور خارجه‌مان فردی متفکر است. همه این دلایل باعث شد وزرای خارجه کشورهای مختلف برای دیدار با دکتر ظریف لحظه‌شماری کنند و کارهای مهمشان را رها کرده بودند تا با آقای ظریف دیدار داشته باشند. منطق و حقانیت سخنان جمهوری اسلامی باعث قدرت بین‌المللی‌اش شده است و برخلاف سخنان آقای علم‌الهدی لزوما اقدامات نظامی نمی‌تواند تضمین‌کننده احترام بین‌المللی باشد».

او با تأکید بر اینکه دولت حسن روحانی مورد تأیید رهبر انقلاب است، اظهار کرد: «نکته دیگر این است که به‌هرحال دولت مورد تأیید و تنفیذ مقام معظم رهبری است و همه ائمه جمعه موظف‌اند منویات رهبر انقلاب را تأمین کنند و اگر چنین نکنند جایگاه قانونی و شرعی ندارند؛ بنابراین به‌صراحت می‌گویم که به‌دلیل آنکه تنفیذ رهبر انقلاب پشت سر دولت قرار دارد، حمله ائمه جمعه به رئیس‌جمهور خلاف نظر رهبری است و این‌گونه اظهارنظرها به جایگاه شرعی و قانونی ایرادکننده این سخنان آسیب می‌زند».

غرویان اعتقاد خود درباره هدف اظهار سخنان تند علیه رئیس‌جمهور را چنین بیان کرد: «از دیدگاه من برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی خاص مصالح کشور و ملت را به خطر می‌اندازند که اصلا رویکرد پسندیده‌ای نیست».

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: «بهتر است در یک نظرسنجی دیدگاه مردم مشهد پرسیده شود تا ببینیم آیا واقعا مردم این شهر با اظهار چنین سخنانی از تربیون نماز جمعه شهرشان موافق هستند یا خیر؟ و آیا این سخنان تأثیر مثبت داشته یا منفی؟ به‌هرحال در انتخابات خبرگان مشاهده شد که دلواپسان مورد تأیید قاطبه مردم نیستند و احتمالا در انتخابات مجلس در اسفندماه این موضوع باز هم تکرار می‌شود».