روشی برای درمان یبوست

74

1398/8/4

11:55


گاهی اوقات یبوست نشانه‌ای از شرایطی جدی‌تر مانند سندرم روده تحریک پذیر یا دایورتیکول است. اگر یبوست شما بیش از دو هفته ادامه پیدا کند، باید به پزشک مراجعه کنید. یبوست شرایطی ناخوشایند و گاهی اوقات حتی دردناکی ایجاد ‌می‌کند، اما خوشبختانه روش‌های مختلفی از جمله برخی درمان‌های طبیعی برای مقابله با آن وجود دارند.

روشی برای درمان یبوست

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران یکی از علل ایجاد یبوست مصرف مواد غذایی فرآوری شده است. در صورت مصرف غذا‌های فرآوری شده، یبوست ممکن است به یک کابوس تبدیل شود. کراکرها، پاستا و نان، غذا‌هایی با سرعت گوارش آهسته هستند که می‌توانند یبوست را تشدید کنند.
همچنین، بیشتر غذا‌های فرآوری شده نمک زیادی دارند که ممکن است شرایط یبوست را به واسطه کاهش محتوای آب مدفوع تشدید کنند. عامل دیگر یبوست کم تحرکی است. انجام ورزش به عملکرد مطلوب دستگاه گوارش کمک خواهد کرد. نیازی نیست تمرینات ورزشی طولانی مدت و شدید انجام دهید. حتی پیاده‌روی‌های کوتاه یا تمرینات ورزشی ساده در خانه هم می‌توانند مفید باشند.

کم تحرکی به واسطه ابتلا به یبوست اشتباهی بزرگ است. اگرچه یبوست شدید می‌تواند حرکت کردن را برای انسان به شرایطی ناخوشایند و ناراحت کننده تبدیل کند، اما برای کمک به بهبود آن باید تحرک داشته باشید. زمانی که به یبوست مبتلا شده اید، بهتر است کلسیم و آهن را از مواد غذایی دریافت کنید. این مواد معدنی می‌توانند در انقباض‌های دستگاه گوارش اختلال ایجاد کنند.

در واقع، دریافت این مواد معدنی از منابع گیاهی به افزایش دریافت فیبر کمک خواهد کرد که می‌تواند به درمان یبوست کمک کند. مصرف شکلات کمکی به بهبود ناراحتی و یبوست شما نمی‌کند و حتی این کار ممکن است موجب تشدید یبوست شود. افرادی که بسیار مبتلا به یبوست و سندرم روده تحریک پذیر  می شوند، به این نکته اشاره داشته اند که مصرف شکلات موجب تحریک علائم در آن‌ها می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو