آمریکا: ارسال غذا و دارو به ایران تسهیل می‌ شود!

منبع: سیمرغ

51

1398/8/4

12:29


آمریکا: ارسال غذا و دارو به ایران تسهیل می‌ شود!

دولت آمریکا با وضع ساز و کار ویژه ای برای ارسال نیازهای اولیه زندگی مردم ایران، تجارت با تهران را در زمینه بشردوستانه سخت‌تر کرد

در بیانیه روز جمعه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است این وزارت خانه در همکاری با وزارت خارجه آمریکا سازوکاری را برای شفافیت در تجارت نیازهای زندگی و بشردوستانه با ایران ایجاد کرده است.

این وزارت خانه تاکید کرده است که این اقدام به منظور آن است تا اطمینان حاصل شود که جمهوری اسلامی نتواند از مجوزهای تجارت برای مردم ایران در آنچه که توسعه موشک های بالستیک یا پشتیبانی از تروریسم و سایر فعالیت های بدخواهانه نامیده اند، استفاده کند.

این بیانیه همچنین ایران را یکی از دغدغه های اصلی پولشویی دانسته و دستور العمل جدیدی را برای محافظت از سیستم مالی آمریکا در برابر آنچه که فعالیت های بد مالی ایران خوانده اند، صادر کرده است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری ترامپ هم در این باره مدعی شده است این دولت همچنان به جریان مداوم کمک‌های بشردوستانه به مردم ایران متعهد است.

وی با تکرار اتهام فساد دولت ایران افزوده است: این سازوکار جدید بشردوستانه به شرکت های بین المللی که به دنبال مشارکت در تجارت مجاز بشردوستانه با ایران هستند ، کمک می کند تا از عدم اجرای مجازات ها اطمینان حاصل کنند.

وزیر خزانه داری ترامپ که تروریسم اقتصادی را برای رسیدن به اهداف سیاسی کاخ سفید علیه مردم ایران به کار گرفته است، ادامه داد: ایران دغدغه اصلی پولشویی است که اطمینان می دهد هیچ شفافیتی در اقتصاد آنها وجود ندارد، بنابراین آنها می توانند تروریسم را در سراسر جهان صادر کنند.

منوچین اضافه کرده است سازوکار جدید، ویژگی های رفتار آنچه را که او فریب مالی ایران دانسته است را به عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری برای خاموش کردن آنچه که او منابع غیرقانونی درآمد رژیم ایران نامیده است، در معرض دید جامعه جهانی قرار می دهد.

بر اساس این اطلاعیه، سازوکار جدید تمام دستورالعمل های تحریمی دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) را مشخص کرده است تا تجار و کسانی که با ایران در موضوع نیازهای اولیه زندگی داد و ستد دارند، بتوانند از قوانین مربوطه مطلع شوند.

به موجب این سازوکار، دولت‌ها یا مؤسسات مالی خارجی مطابق با الزامات سازوکار بشردوستانه ، باید سریعاً هرگونه معاملات مشکوک را محدود کرده و اطلاعات مربوط را به خزانه داری ارائه دهند.

خزانه داری آمریکا تاکید کرده است این سازوکار صرفاً به منظور صادرات تجاری کالاهای بشردوستانه به ایران طراحی شده است که می تواند توسط افراد آمریکایی و اشخاص خارجی یا تحت کنترل ایالات متحده و همچنین اشخاص غیر آمریکایی مورد استفاده قرار گیرد.

این بیانیه همچنین هرگونه افتتاح حساب در بانک ها یا موسسات مالی آمریکا به نمایندگی از موسسات مالی ایرانی را ممنوع کرده است و دلیل آن را فقدان صلاحیت موسسات ایرانی درباره دغدغه اصلی پولشویی دانسته است.

در این بیانیه خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا مدعی شده اند که جمهوری اسلامی ایران از آنچه که گروه های تروریستی بین المللی نامیده اند حمایت مالی می کند به گونه ای که در طول سالیان گذشته به حزب الله و حماس مقادیر زیادی کمک کرده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو