پالتو مردانه، مدلهای کت مردانه پرطرفدار و شیک

پالتو مردانه، مدلهای کت مردانه پرطرفدار و شیک


منبع: زیبامون

1,236

1398/8/4

12:42


در این بخش از زیبامون دات کام شما رو با ویژگی های 6 مدل کت و پالتو مردانه که همیشه پرطرفدار و محبوب هستند آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پالتو مردانه، مدلهای کت مردانه پرطرفدار و شیک

کت و پالتو مردانه یکی از پوشیدنی های مهم در استایل آقایان هست و اگر مدلی که انتخاب می کنید خیلی خوب و مناسب باشه نه تنها شما رو از سرمای هوا محفوظ نگه میداره بلکه تاثیر خیلی خوبی هم در خوش تیپ یا خوش استایل شدن شما خواهد داشت.

اگرچه این روزها مدل های مختلفی از کت و پالتو مردانه طراحی و تولید می شوند اما به طور کلی 6 مدل از پالتوها و کت مردانه وجود دارند که در طول سال های مختلف همچنان محبوبیت خود رو در بین آقایان حفظ کرده و معمولا جز انتخاب های اول برای آقایان محسوب می شوند. 

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و اطلاعات خودتون رو در رابطه با این 6 مدل از کت و پالتو مردانه افزایش بدید و با استفاده از این اطلاعات بهترین و مناسب ترین انتخاب رو برای استایل پاییزی و زمستانی خود داشته باشید.

 

مدل کت کوتاه پاییزی و زمستانی مردانه (The Pea Coat)

این کت مردانه اندازه ای کوتاه و تا روی ران پا دارد و برای اولین بار برای سربازان نیروی دریایی و برای محافظت از ان ها در برابر سرما طراحی شده است. در طراحی مدرن و امروزی این مدل از کت مردانه هنوز به منشا نیرو دریایی بودن آن نیز توجه دارند و معمولا بر روی کت و یا دکمه های آن نمادی از لنگر وجود دارد.

این مدل از کت ها معمولا دارای دو ردیف دکمه در روبه روی هم هستند که قابلیت بسته شدن دارند و همچنین دارای یقه مدل انگلیسی نیز هستند. این مدل از کت ها معمولا از پارچه ضخیم دوخته می شوند و دارای رنگ بندی متنوعی هستند.

 

کت کوتاه مردانه

 

یک کت کوتاه به رنگ مشکی میتونه یک انتخاب مناسب و همه کاره برای اقایان باشه زیرا با هر استایل ست میشه و میتونید در تمام موقعیت های پیش رو این کت رو بپوشید. شما میتونید این کت رو با تی شرت و شلوار جین ست کنید و بعد از درآوردن کت، یک استایل عادی و اسپرت داشته باشید و با اینکه با پیراهن، شلوار پارچه ای و کفش کلاسیک بپوشید و استایل رسمی و شیکی داشته باشید.

 

استایل مردانه با کت کوتاه

 

ترنچ کت مردانه ( The Trench Coat)

اصالت و ریشه ترنچ کت مردانه به جنگ جهانی اول می رسد! این کت بلند مردانه معمولا دارای اندازه بلندتری نسبت به کت های کوتاه بوده و بلندی آن تا نزدیکی ساق نیز خواهد رسید. برای کت ترنچ مردانه، کمربند نیز طراحی شده است و معمولا از پارچه های محکم، سبک، ضد آب دوخته می شود و با نام بارانی نیز معروف هستند. در طراحی قسمت پشتی این مدل پالتو مردانه معمولا یک چاک بلند نیز در نظر گرفته می شود تا حرکت کردن و راه رفتن با آن راحت باشد. 

 

ترنچ کت مردانه

 

بر روی قسمت مچ و روی شانه ترنچ کت مردانه، یک بند باریک به همراه سگگ نیز طراحی شده و همچنین دارای دو یا یک ردیف دکمه نیز هستند تا بتونید به راحتی قسمت جلویی پالتو رو ببندید. 

ابن نوع از کت مردانه دارای رنگ بندی متنوعی از مشکی، کرم، سبز، بژ و خاکی هست که شما میتونید متناسب با سلیقه و استایل های خودتون، بهترین و مناسب ترین رنگ رو برای روزهای پاییزی، زمستانی و حتی بهاری انتخاب کنید. 

کت ترنچ مردانه رو هم میتونید با استایل عادی و روزمره بپوشید و هم با استایل رسمی ست کنید و هیچ محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت. پوشیدن این ترنچ کت بر روی پیراهن دکمه دار و کت و شلوار استایل رسمی شما رو شیک تر نشون میده و اگر استایل اسپرت و عادی دارید میتونید این مدل از پالتو مردانه رو با تی شرت، شلوار جین و کفش های اسپرت نیز بپوشید.

 

استایل مردانه ترنچ کت

 

پالتو مردانه یا اورکت (The Overcoat)

پالتو یا اور کت مردانه دقیقا شکل و ظاهری شبیه به کت های کوتاه مردانه دارد با این تفاوت که این مدل از کت دارای قد بلندی تری بوده و بلندی ان تا نزدیکی زانو می رسد. برای دوخت پالتو مردانه از پارچه های ضخیم، گرم و مقاوم در برابر آب استفاده می شود تا در روزهای سرد زمستانی احساس گرما خیلی خوبی داشته باشید. 

 

پالتو مردانه

 

شکل و ساختار اصلی پالتو مردانه شامل یک ردیف دکمه در قسمت جلو پالتو، یقه ایستاده و کلاسیک، جیب کوچک برای قسمت بالایی (سینه) پالتو و دو جیب بزرگتر برای قسمت جلو پالتو هست.

این مدل از پالتوهای مردانه معمولا برای داشتن استایل رسمی و کلاسیک مناسب هستند و اگر از رنگ های تیره و خنثی استفاده شود، انتخاب بهتر و مناسب تری برای موقعیت های رسمی و خاص خواهد بود.

 

استایل مردانه با پالتو

 

کت ساده مردانه (The Car Coat)

این کت ساده مردانه در ابتدا برای گرم نگه داشتن رانندگان از باد و سرما، در هنگام رانندگی با اتومبیل های قدیمی طراحی شده و به همین دلیل با نام "Car Coat" معروف هست. این کت دارای طراحی ساده ای بوده تا امکان حرکت کامل رو برای رانندگان در حین رانندگی فراهم کند. کت ساده مردانه معمولا از پشم سنگین دوخته می شود و دارای یک ردیف دکمه در قسمت جلوی کت بوده تا از بدن در برابر باد و باران نیز محافظت کند.

 

کت ساده مردانه

 

یک کت ساده مردانه معمولا اندازه تا روی ران پا دارد، دارای دو جیب در کناره های کت بوده و معمولا با زیپ یا دکمه بسته می شود. این کت دارای طراحی بسیار ساده ای هست و برای آقایانی که به استایل های ساده و مینیمالیستی علاقه مند هستند، مناسب خواهد بود.

 

استایل مردانه با کت ساده

 

کت دافل مردانه -  (The Duffle Coat)

دافل کت یا کت دافل مردانه معمولا از پارچه های پشمی و خیلی ضخیم دوخته می شود. مانند بسیاری از کت ها و پالتوهای مردانه، این مدل از کت مردانه نیز محبوبیت خودش رو به ریشه نظامی که داره، مدیون هست. کت های دافل یکی از لباس های مخصوص نیروی دریایی بریتانیا در طول جنگ جهانی اول و دوم بوده اند و دکمه های ان به گونه ای طراحی شده اند تا بعد از پوشیدن دستکش، بتوان به راحتی این دکمه ها رو باز و بسته کرد. 

 

دافل کت مردانه

 

این مدل از کت های مردانه معمولا دارای 3 تا 4 ردیف دکمه شبیه به دندان های شیر ماهی هست که به وسیله حلقه های چرمی یا طنابی بسته می شوند. این مدل از کت های مردانه نیز هم دارای اندازه کوتاه و تا پایین کمر بوده و هم مدل های بلند و پالتویی از ان طراحی شده است. این مدل از کت یا پالتو مردانه برای استفاده روزانه گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

 

استایل مردانه با کت دافل

 

پالتو مردانه خزدار (The Parka)

این مدل از پالتوهای مردانه خزدار برای اولین بار توسط شکارچیان قطب شمال برای مقابله با آب و هوای خیلی سرد این مناطق مورد استفاده قرار گرفت. در آن زمان پالتوهای خزدار یا "Parka" از جنس پوست گوزن کانادایی یا پوست خوک آبی بودند. اما پالتوهای خزدار امروزی از پارچه هایی با مواد مصنوعی سبک تر دوخته می شوند و دارای قسمت آستر در زیر پالتو هستند.

 

پالتو خز دار مردانه

 

پالتوهای خزدار هم در اندازه کوتاه و هم در اندازه بلند طراحی و دوخته می شوند و معمولا دارای یک کلاه بزرگ و خزدار نیز هستند. این مدل از پالتوهای مردانه معمولا با زیپ بسته می شوند. پالتو مردانه خزدار ظاهری کاملا اسپرت داشته و برای استفاده روزمره گزینه مناسبی است. 

 

استایل مردانه با پالتو خزدار

 

ویژگی های یک پالتو با کیفیت مردانه

یک پالتو مردانه علاوه بر اینکه باید گرم باشه، متناسب با شخصیت شما باشه و زیبایی خاصی برای استایل شما ایجاد کند باید دارای ویژگی های زیر نیز باشد تا به عنوان یک پالتو با کیفیت بتوان آن را تهیه و مورد استفاده قرار داد.

 

پارچه

اگر قصد دارید پالتویی که تهیه می کنید رو به مدت چند سال مورد استفاده قرار بدید بهتره به سراغ پالتوهایی بروید که از جنس پشم خالص 100 درصد دوخته شده باشد و وزن ان چیزی در حدود 2 کیلو گرم باشد. به طور کلی پالتو ها و کت های سنگین تر دوام بیشتری دارند زیرا از پارچه های دارای دوام بیشتر دوخته می شوند.

 

آستین

آستین پالتو ها باید به طور کامل آستین پیراهن، کت و هر چیزی دیگری که در زیر پالتو پوشیده میشه رو پوشش بده و به طور کلی باید کمی بلندتر از حد معمول باشه؛ به طوری که بعد از پوشیدن پالتو و دستکش، مچ دست بیرون نمونه و احساس سرما نداشته باشید.

 

اندازه و بلندی پالتو

پالتوها معمولا دارای اندازه بلندتری نسبت به کت های مردانه هستند و گاهی طول این پالتوها ممکن هست تا مچ پا نیز باشد. انتخاب اندازه پالتو کاملا سلیقه ای هست و به استایل رسمی و روزمره شما بستگی داره. بهتره پالتویی رو انتخاب کنید که با ان احساس راحتی داشته باشید و بعد از پوشیدن استایل شیکی برای شما ایجاد کنه.

 

پالتو مردانه

 

فیت و متناسب بودن سایز پالتو

در هنگام خرید پالتو باید به این موضوع توجه کنید که قرار هست پالتو رو بر روی پیراهن، ژاکت، لباس بافتنی، کت و شلوار و ... پوشیده شود. پس در هنگام انتخاب سایز پالتو این موارد رو در نظر بگیرید تا در نهایت یک پالتو متناسب رو انتخاب کنید. سایز پالتو باید به گونه ای انتخاب بشه که بعد از پوشیدن و بستن دکمه های ان، چروک و کشیدگی روی پالتو ایجاد نشه. 

 

کیفیت پالتو

پالتو جز اون دسته از لباس هایی هستند که در یک فصل خاص مورد استفاده قرار می گیرند و نیازی نیست که هر سال آن را تغییر دهید. پالتو ها و کت ها با کیفیت بالا معمولا گران قیمت تر بوده و از نظر پوشش نیز ظاهر شیک و جذابی رو برای استایل شما ایجاد خواهند کرد. اما پالتوهای ارزان قیمت معمولا از کیفیت پایینی برخودار بوده و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی شکل و فرم اصلی خودشون رو از دست خواهند داد و خراب می شوند. 

پس اگر قصد دارید یک پالتو مناسب خریداری کنید بهتره هزینه مناسبی برای ان در نظر بگیرید و تا حد امکان پالتویی با کیفیت خریداری نمایید. 

 

پالتو مردانه خزدار

 

پالتو مردانه خزدار

 

پالتو مردانه بلند

 

پالتو مردانه بلند

 

پالتو مردانه اسپورت

 

پالتو مردانه اسپورت

 

پالتو مردانه کلاسیک

 

پالتو مردانه کلاسیک

 

پالتو مردانه شیک

 

پالتو مردانه شیک

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو