زمان کاهش قیمت خودرو در سال ۹۸ | علت کاهش قیمت خودرو در بازار امروز

زمان کاهش قیمت خودرو در سال ۹۸ | علت کاهش قیمت خودرو در بازار امروز


منبع: سماتک

248

1398/3/14

21:33


زمان کاهش قیمت خودرو در سال ۹۸ | علت کاهش قیمت خودرو در بازار امروز

زمان کاهش قیمت خودرو

کاهش قیمت خودرو داخلی، چینی و کلیه خودروهای وارداتی در چند روز گذشته تیتر یک خبرگذاری ها شده است. زمان کاهش قیمت خودرو در سال ۹۸ اعلام شده است و به زودی شاهد پایین آمدن قیمت ماشین های ایرانی و خارجی خواهیم بود. علت کاهش قیمت خودرو در بازار امروز کاهش قیمت دلار و افزایش عرضه خودرو از طرف خودروسازان اعلام شده است که پیش از این به دلیل کمبود خودرو در بازار شاهد افزایش قیمت ها بودیم اما در روزهای گذشته تا به امروز قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در حال پایین آمدن است. بسیاری از کارشناسان علت کاهش قیمت خودرو در بازار امروز را افزایش عرضه و کاهش تقاضا ذکر کرده اند و با توجه به اینکه در روزهای گذشته بسیاری از مالکان خودرو برای فروش اقدام کرده اند روند کاهش قیمت خودرو سرعت گرفته است. فروشندگان خودرو معتقدند در صورت استمرار این روند کاهش قیمت خودرو بیشتر از این رقم‌ها خواهد بود و زمان کاهش قیمت خودرو در سال ۹۸ و بازگشت قیمت های اصلی خودرو خیلی زود اتفاق خواهد افتاد. البته روند کاهش قیمت خودرو در سال ۹۸ به شرطی ادامه پیدا می‌کند که عرضه خودرو به بازار افزایش یافته و خودروسازان نسبت به تحویل خودرها به مشتریان سرعت بیشتری را داشته باشند.

زمان کاهش قیمت خودرو در سال ۹۸ | علت کاهش قیمت خودرو در بازار امروز

علت کاهش قیمت خودرو در بازار

علت اصلی کاهش قیمت خودرو در بازار امروز افزایش عرضه توسط خودروسازان و مردم بوده است در حالی که مشتری به ندرت در بازار یافت می شود. ابهامات مرجع قیمت گذاری خودرو و موضوع تعیین دستورالعمل توسط شورای رقابت را باید یکی از علل تأثیرگذار بر کاهش قیمت خودرو در بازار دانست البته کاهش قیمت ارز، افزایش نسبی عرضه خودرو به بازار نیز از جمله علت کاهش قیمت خودرو در بازار هستند. در بازار امروز خرید و فروش خودرو همچنان روند کاهش قیمت انواع خودروهای داخلی و وارداتی ادامه دارد. به نحوی که به گزارش سماتک در خودروهای داخلی کاهش قیمت خودرو 5 تا 20 میلیون تومان و در خودروهای مونتاژی 70 میلیون تومان تا 190 میلیون تومان بوجود آمده است. به عنوان نمونه خودرو پژو 2008 از 480 میلیون تومان به 350 میلیون تومان، اکسنت از 380 میلیون تومان به 295 میلیون تومان، هایما اس 7 از 400 میلیون تومان به 310 میلیون تومان رسیده است. به اعتقاد فعالان بازار خودرو روند کاهشی قیمت خودرو عاملی شده تاکمتر خرید و فروشی در بازار انجام شود برهمین اساس اکثر کسانی که در گرانی خودرو خریداری کردند امروز فروشنده هستند اما خبری از خریداری نیست.

زمان کاهش قیمت خودرو در سال ۹۸ | علت کاهش قیمت خودرو در بازار امروز

کاهش قیمت خودرو در بازار امروز

دلایل پایین آمدن قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بالا بیان شده است و اکثر کارشناسان مهمترین علت کاهش قیمت خودرو در بازار امروز را نبود مشتری بیان کرده اند. همچنین دومین دلیل کاهش قیمت خودرو در بازار امروز هم بر می گردد به افزایش خودروهای تحویلی به مشتریان که 2 خودرو ساز بزرگ کشورمان از هفته گذشته با افزایش عرضه خودرو به بازار موجبات کاهش شدید قیمت خودرو در بازار امروز را فراهم آوردند. در حال حاضر به اعتقاد فعالان بازار قیمت خودرو ساعتی کاهش می یابد و همین امر عاملی شده تا هیچ معامله‌ای در بازار انجام نشود به نوعی همه فروشنده خودرو هستند اما خبری از خریدار خودرو وارداتی یا ماشین های داخلی نیست.

زمان کاهش قیمت خودرو در سال ۹۸ | علت کاهش قیمت خودرو در بازار امروز

کاهش شدید قیمت خودروهای داخلی در بازار

در بخش خودروهای داخلی کاهش شدید قیمت داشتیم و از همین رو کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز باعث عرضه بیشتر مالکان خودروهای صفر کیلومتر به بازار شد که همین امر مجددا باعث پایین آمدن قیمت ها می شود. در نیمه خرداد ماه سال ۹۸ قیمت پراید 131 از 58 میلیون تومان به 49 میلیون تومان ، ساندرو استپ وی از 240 میلیون تومان به 195 میلیون تومان، پژو 207 اتومات از 205 میلیون تومان به 173 میلیون تومان، پژو 405 از 93 میلیون تومان به 83 میلیون تومان، سمند ال ایکس از 97 میلیون تومان به 86 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 از 107 میلیون تومان به 98 میلیون تومان و پژو 206 تیپ 5 از 130 میلیون تومان به 116 میلیون تومان رسیده است. احتمال بازگشت شورای رقابت به بازار خودرو و حذف قیمت در سایت‌ها سبب کاهش قیمت‌ خودروهای داخلی و وارداتی در بازار امروز شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو