رژیم لاغری، معرفی بهترین روش ها برای رسیدن به تناسب اندام

رژیم لاغری، معرفی بهترین روش ها برای رسیدن به تناسب اندام


منبع: زیبامون

389

1398/8/4

14:37


اگر به دنبال بهترین روش برای رسیدن تناسب اندام هستید در ادامه با زیبامون دات کام همرا ه باشید و با بهترین رژیم های لاغری آشنا شوید.

رژیم لاغری، معرفی بهترین روش ها برای رسیدن به تناسب اندام

داشتن تناسب اندام و حفظ ان میتواند یکی از اصلی ترین اهداف برای تمام افراد باشد. تناسب اندام نه تنها کمک میکنه تا استایل بهتر و زیباتری داشته باشید بلکه تاثیر خیلی زیادی هم در حفظ سلامت بدن دارد و باعث می شود تا همیشه احساس اعتماد به نفس خوبی داشته باشید.

استفاده از رژیم لاغری، یکی از روش های ساده برای ایجاد تناسب اندام هست که معمولا به اراده قوی و پشتکار خیلی زیادی نیاز داره. اگر در کنار داشتن یک سبک زندگی سالم، بتوانید روزانه به مدت 30 دقیقه ورزش و پیاده روی نیز داشته باشید، سلامت و تناسب اندام خود را به بهترین شکل ممکن تضمین خواهید کرد.

ما در این بخش از زیبامون دات کام به معرفی بهترین رژیم های لاغری برای رسیدن به اندام ایده آل پرداخته ایم. با ما همراه باشید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

 

بهترین رژیم لاغری

رژیم های لاغری خیلی زیادی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند که اثربخشی هر یک از این رژیم به فعالیت شخص، سبک زندگی ، پایبندی به رژیم غذایی، سلامت بدن و ... بستگی دارد و نمیتوان برای تمام افراد یک رژیم واحد و مشخص رو تجویز کرد. در ادامه تعدادی از بهترین رژیم های لاغری رو به شما معرفی کرده ایم.

 

روزه داری متناوب

روزه داری متناوب یکی از رژیم های لاغری هست که به چند دوره شامل دوره های خوردن و دوره های روزه داری تقسیم می شود. این مدل از رژیم لاغری مدل های مختلفی دارد که محبوب ترین ان ها روش رژیم لاغری 8 - 16 و رژیم لاغری 5:2 هست.

در رژیم لاغری 8 - 16 شما میتوانید 8 ساعت در شبانه روز به غذا خورد بپردازید و در 16 ساعت دیگر هیچ چیزی نخورید. این رژیم لاغری که به طور متناوب باید بین خوردن و روزه گرفتن باشید به رژیم لاغری 16 - 8 معروف هست. مثلا از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر مجاز به خوردن هر ماده غذایی هستید اما باید بعد از ساعت 6 بعد از ظهر تا 10 صبح روز بعد هیچ چیز دیگری نخورید و فقط مجاز هستید مقدار زیادی آب، چای سیاه و قهوه بنوشید.

 

روزداری و تغذیه

 

در رژیم لاغری 5:2 شما باید دو روز در هفته (دو روز غیر متوالی) کالری دریافتی از مواد غذایی رو به 500 تا 600 برسونید و در سایر روزهای هفته به طور طبیعی و نرمال ( 1500 تا 2000 کالری) غذا بخورید. با کاهش مصرف کالری در این رژیم، بدن به حالت اصلاح در می اید و باعث می شود تا سلول های آسیب دیده بدن، به حالت اولیه بازگردند و در این حالت، بدن انرژی زیادی مصرف می کند و از این طریق در کاهش وزن و لاغری موثر خواهد بود.

 

رژیم لاغری کم کربوهیدارت

 

کربوهیدارت

 

رژیم های  غذایی کم کربوهیدارت، یکی دیگه از رژیم های غذایی محبوب برای کاهش وزن و لاغری هستند. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو در این دسته بندی قرار داشته و تاثیر چشمگیری در کاهش وزن دارد. 

در این رژیم لاغری، کربوهیدارت تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و در عوض مواد غذایی پروتئین و چربی ها افزایش پیدا می کنند. در این رژیم غذایی باید وعده های غذایی که حاوی مقدار متعادلی از پروتئین مانند گوشت قرمز، ماهی، مرغ، پنیر، تخم مرغ، سویا و ... هستند، داشته باشید و از چربی های سالمی همچون روغن زیتون، روغن نارگیل، آجیل ها و ... استفاده کنید. در این رژیم باید روغن های ترانس و هیدروژنه رو که در تولید غذاهای فرآوری شده استفاده می شود، رو به طور کامل حذف کنید و از روغن هایی که دارای مقادیر زیادی امگا6 هستند مانند روغن سویا، آفتاب گردان، ذرت و ... کمتر استفاده نمایید.

به طور کلی در این رژیم باید تعادل رو بین مصرف پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات رعایت کنید و مواد غذایی حاوی کربوهیدرات رو تا حد ممکن از برنامه غذایی خودتون حذف کنید.

 

رژیم لاغری مدیترانه ای

 

رژیم مدیترانه ای

 

این رژیم مبتنی بر مواد غذایی هست که در کشورهایی مانند ایتالیا و یونان مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه این رژیم در ابتدا برای کاهش خطر بیماری های قلبی طراحی شده بود اما مطالعات نشان داده است که تاثیر خیلی خوبی هم در کاهش وزن و لاغری دارد.

رژیم لاغری مدیترانه ای حاوی مقدار زیادی میوه، سبزیجات، آجیل، دانه ها، حبوبات، غلات سبوس دار، ماهی، غذاهای دریایی، روغن زیتون خالص و ... هست. در این رژیم باید در مصرف مرغ، تخم مرغ و لبنیات اعتدال داشته باشید و مصرف گوشت قرمز رو تا حد ممکن محدود کنید. برای آشنایی بیشتر با رژیم لاغری مدیترانه ای، روی نوشته آبی رنگ کلیک کنید.

 

رژیم لاغری کالری شماری

 

کالری شماری

 

کالری شماری یکی دیگه از روش های خیلی موثر برای لاغری هست و رژیم لاغری کالری شماری جز رژیم های محبوب و پرطرفدار در سراسر دنیاست که اثربخشی خیلی خوبی داشته و کمک میکنه تا خیلی سریع و راحت به تناسب اندام ایده آل خودتون برسید.

برای استفاده از این روش باید از برنامه های کالری شمار استفاده کنید. در این برنامه اطلاعاتی شامل سن، وزن، فعالیت های روزانه و ... از شما دریافت می شود و مقدار کالری مورد نیاز روزانه متناسب با وزن و فعالیت به شما داده می شود. اگر به طور روزانه همین مقدار کالری رو دریافت کنید، وزن شما ثابت باقی خواهد ماند. اما اگر قصد لاغری دارید باید میزان کالری دریافتی رو در طول روز بشمارید و سعی کنید کالری دریافتی رو هر روز کاهش بدید.

مثلا اگر روزانه به 2000 کالری نیاز دارید برای ایجاد کاهش وزن و لاغری باید روزانه 1500 کالری یا کمتر دریافت کنید. در این رژیم شما میتوانید از هر ماده غذایی استفاده کنید و فقط باید کالری دریافتی از این ماده غذایی رو به دقت محاسبه کنید و بیشتر از حد مجاز نخورید.

 

رژیم لاغری سریع

 

تناسب اندام

 

رژیم های غذایی بسیار زیادی وجود دارند که ادعا می کنند میتوانند در لاغری سریع به شما کمک کنند. اما باید این رژیم ها رو حتما تحت نظر پزشک دریافت کنید تا هیچ آسیبی به سلامت شما وارد نشود. 

برای اینکه کاهش وزن خیلی سریعی داشته باشید لازم هست به چند توصیه و نکته م هم در این زمینه توجه کنید.به طور کلی کاهش وزن اصولی و تایید شده از نظر پزشکان برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند، روزانه به اندازه 200 تا 400 گرم هست و بیشتر از این مقدار کاهش وزن نه تنها برای سلامت بدن مضر هست بلکه میتونه نوعی کاهش وزن کاذب باشه و بعد از مدت زمان کوتاهی دوباره به حالت اولیه برگرده.

برای آشنایی با نکات و قوانین رژیم لاغری سریع، بر روی نوشته آبی رنگ کلیک کنید و با رعایت این نکات، بهترین و مناسب ترین کاهش وزن رو داشته باشید. 

 

رژیم لاغری 7 روزه

رژیم غذایی GM برای اولین بار در سال 1985 برای کارمندان جنرال موتورز و به کمک وزرات کشاورزی ایالات متحده و FDA طراحی شده است. مدت زمان این رژیم 7 روز هست و ادعا می کند در این مدت زمان می تواند چیزی در حدود 5 کیلو گرم کاهش وزن به همراه داشته باشد. بعد از اتمام این رژیم لاغری 7 روزه، نه تنها کاهش وزن 5 کیلوگرمی خواهید داشت بلکه از شر سموم و ناخالصی های بدن خلاص خواهید شد، عمل هضم در بدن بهبود پیدا میکند و توانایی بدن برای سوزاندن چربی ها تقویت خواهد شد.

 

رژیم لاغری 7 روزه

 

در روز اول این رژیم شما باید فقط میوه بخورید (به غیر از موز) و حتما 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. در روز اول، نباید هیچ ماده غذایی دیگری حتی سبزیجات خام و پخته خورده شود.

در روز دوم باید فقط سبزیجات (پخته یا خام) بخورید. بهتره سیب زمینی پخته رو برای وعده صبحانه انتخاب کنید تا کربوهیدرات ان تا پایان روز از بین رود. دقت کنید در پخت سبزیجات اصلا از روغن استفاده نشود.

در روز سوم رژیم لاغری 7 روزه باید میوه و سبزیجات به جز موز و سیب زمینی بخورید. نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب هم نباید فراموش شود.

در روز چهارم از رژیم باید به سراغ خوردن شیر و موز بروید. در این روز مجاز هستید 6 تا 8 موز و 3 لیوان شیر در طول روز بخورید. 

در روز پنجم میتوانید چیزی در حدود 285 گرم پروتئین شامل گوشت، مرغ یا ماهی به همراه 6 عدد گوجه فرنگی بخورید. اگر گیاه خوار هستید میتوانید به جای گوشت از یک کاسه کوچک برنج قهوه ای استفاده کنید. مقدار آب مورد استفاده در روز پنجم رو باید 2 لیوان افزایش دهید.

در روز ششم هم میتوانید 285 گرم پروتئین که شامل گوشت، مرغ یا ماهی به همراه  مقدار خیلی زیادی سبزیجات به جز سیب زمینی بخورید. گیاه خوران میتوانند به جای پروتئین حیوانی از برنج قهوه ای استفاده کنند. در این روز باید حدود 12 تا 15 لیوان آب بنوشید.

در روز هفتم میتوانید هر چقدر که می خواهید برنج قهوه ای، میوه، سبزیجاتو آب میوه میل کنید. 

 

رژیم لاغری شیر

 

شیر

 

شیر یک منبع غنی از کلسیم بوده و کلسیم، عامل محرک افزایش سوخت و ساز چربی در بدن هست و تاثیر خیلی خوبی در از بین رفتن و سوزاندن چربی های اضافی بدن دارد. تحقیقات نشان داده است، هرچه کلسیم بیشتری در سلول های چربی بدن وجود داشته باشد، چربی ها بهتر و بیشتر سوزانده خواهند شد. علاوه بر این، شیر حاوی هورمونی به نام پپتید YY هست که از گرسنگی کاذب در بدن جلوگیری میکنه و باعث میشه تا مدت طولانی، احساس سیری داشته باشید. 

شیر یکی از مواد غذایی تازه و سالمی هست که کالری کم و پروتئین بالایی دارد و اگر در کنار سبزیجات تازه، میوه ها و پروتئین ها مورد استفاده قرار بگیره، بدون شک، رژیم شیر تاثیر خیلی خوبی در کاهش وزن خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با رژیم لاغری شیر و مطالعه نکات مربوط به آن حتما بر روی نوشته آبی رنگ کلیک کنید. 

 

رژیم لاغری شکم

برای لاغری شکم از طریق رژیم گرفتن باید به چند نکته و توصیه مهم در این زمینه توجه داشته باشید و با رعایت این نکات، چربی های اضافی شکم رو به طور کامل بسوزانید. این نکات عبارتند از:

 

عدم استفاده از شکر و نوشیدنی های حاوی شیرین کننده مصنوعی

به طور کلی شکر حاوی نیمی گلوکز و نیمی فروکتوز هست و مقادیر قابل توجهی از فروکتوز اضافی که وارد بدن می شود، توسط کبد متابولیزه می شود. هنگامی که مصرف قند و شکر بیش از حد مجاز می شود، مقدار زیادی فروکتوز وارد کبد شده و کبد مجبور می شود آن را به چربی تبدیل کند. به همین دلیل هست که گفته می شود، مصرف بیش از حد قند و شکر، یکی از اصلی ترین دلایل تجمع چربی در شکم و پهلو است. بنابراین با کاهش و قطع مصرف شکر و خوراکی های شیرین، میتونید چربی های شکم رو تا حد زیادی کاهش بدید.

 

استفاده بیشتر از مواد غذایی پروتئینی

پروتئین مهمترین و موثرترین ماده غذایی در کاهش وزن هست. مطالعات نشان داده است، استفاده از پروتئین در برنامه غذایی، میل به پرخوری رو تا 60 درصد کاهش میدهد و از این طریق کمک می کند تا در طول روز در حدود 400 کالری کمتر دریافت کنید. علاوه بر این تاثیر خیلی هم در افزایش سوخت و ساز بدن خواهد داشت. اگر کاهش وزن و کاهش چربی های شکم، مهم ترین هدف شماست باید حتما در رژیم غذایی خود پروتئین داشته باشید.

 

لاغری شکم

 

حذف کردن کربوهیدارت ها از رژیم غذایی

گام بعدی که به شما کمک میکنه تا چربی های شکم رو بهتر و موثرتر از بین ببرید، حذف کردن کربوهیدارت ها از رژیم غذایی هست. رژیم های غذایی کم کربوهیدات در مقایسه با رژیم غذایی کم چربی، به طور خاص تاثیر خیلی بهتری در کاهش چربی شکم و پهلو خواهد داشت. کاهش مصرف کربوهیدارت های تصفیه شده مثل شکر، آب نبات، نان سفید و ... در این زمینه بسیار موثر بوده ولی باید در کنار این رژیم، پروتئین بیشتری مصرف کنید.

 

استفاده از مواد غذایی سرشار از فیبر

استفاده از میوه، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات که منبع عالی از فیبر هستند، میتونه در کاهش چربی های شکم بسیار موثر باشه و همچنین تاثیر خیلی خوبی در افزایش سلامت کلی بدن، سلامت متابولیک و کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری هم داره.

 

رژیم لاغری یک ماهه

 

پزشک تغذیه و رژیم

 

یک رژیم لاغری خوب و موفق، رژیمی هست که در اون بتونید از تمام مواد غذایی سالم و مفید استفاده کنید. اما توصیه ای که در این زمینه وجود داره این هست که مواد غذایی مضر که معمولا هوس انگیز و خوشمزه هستند رو تا حد امکان کاهش بدید اما اگر نتوستید بر نخورن این مواد غذایی غلبه کنید، اجازه خوردن اون رو به اندازه کم رو داشته باشید تا ولع خوردن این مواد غذایی در شما کاهش پیدا کنه. بهترین و موثرترین روش  برای دریافت رژیم غذایی یک ماهه این هست که به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و با توجه به ویژگی های بدن، نوع چاقی، وضعیت سلامت و ... بهترین و مناسب رتین رژیم رو دریافت کنید و از رژیم گرفتن های غیر اصولی خودداری کنید.

برای اینکه بتونید از یک رژیم لاغری یک ماهه، بهترین نتیجه رو بگیرید لازم هست در کنار رعایت خوردن مواد غذایی، ورزش و تحرک نیز داشته باشید و همچنین به این نکات برای شروع برنامه رژیم لاغری توجه کنید. بر روی نوشته آبی رنگ کلیک کنید و با تمام نکاتی که به شما کمک میکنه تا بهترین و موفق ترین رژیم غذایی رو داشته باشید، آشنا شوید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو