شرط پیونگ‌یانگ برای مذاکرات اتمی با واشنگتن

منبع: برترین ها

63

1398/8/4

17:01


رئیس شورای عالی خلق کره از آمادگی پیونگ‌یانگ برای از سرگیری مذاکره خلع سلاح هسته‌ای با واشنگتن مشروط به آنکه آمریکا موضع خصمانه‌اش علیه کره شمالی را کنار بگذارد، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس شورای عالی خلق کره از آمادگی پیونگ‌یانگ برای از سرگیری مذاکره خلع سلاح هسته‌ای با واشنگتن مشروط به آنکه آمریکا موضع خصمانه‌اش علیه کره شمالی را کنار بگذارد، خبر داد.

 چو ریونگ های، رئیس شورای عالی خلق کره شمالی در نشست جنبش غیرمتعهدها که در باکو برگزار می‌شود، گفت: اوضاع کنونی بین‌المللی بسیار شبیه به دوران آغاز جنگ سرد است. اوضاع در شبه جزیره کره بسیار حساس است. ما با بحران جدی روبرو هستیم که باید حل و فصل شود. پس از امضای توافق میان کره شمالی و آمریکا اوضاع بهبود نیافت. آمریکا باید خصومت خود علیه کره شمالی و همچنین اقدامات تحریک‌آمیز نظامی و سیاسی‌اش را کنار بگذارد.

اوایل اکتبر هیات نمایندگی کره شمالی به ریاست کیم میونگ جیل، مذاکره کننده ارشد این کشور مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای را در سطح کاری با هیات نمایندگی آمریکا به رهبری استفن بیگن در سوئد آغاز کرد. این اولین دور مذاکرات دو طرف پس از شکست نشست هانوی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود.

کره شمالی از ۲۰۱۸ مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای را با آمریکا آغاز کرده اون و ترامپ تعهد خود را به عاری سازی شبه ججزیره کره از تسلیحات هسته‌ای اعلام داشته‌اند اما مذاکرات دو طرف تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو