پوره سیب زمینی یک سوخت امیدوار کننده برای ورزشکاران

61

1398/8/4

18:12


پوره سیب زمینی یک سوخت امیدوار کننده برای ورزشکاران

سلامت نیوز: ورزشکاران معمولاً برای بهبود عملکرد مسابقه و استقامت، از ژلهای کربوهیدرات انرژی استفاده می کنند. اکنون، تحقیقات مربوط به دوچرخه سواران آموزش دیده نشان می دهد که پوره سیب زمینی نیز می تواند به همان اندازه مؤثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، محققان در مقاله علمی فیزیولوژی کاربردی متوجه شدند که در نتیجه مصرف سیب زمینی و ژل به همان اندازه غلظت قند خون و عملکرد در ورزشکاران پایدار است.

مصرف ژل های کربوهیدرات غلیظ در حین ورزش طولانی مدت، کربوهیدرات را در حین ورزش افزایش می دهد و عملکرد ورزش را بهبود می بخشد.

هدف از این تحقیق گسترش و تنوع بخشیدن به گزینه های سوخت رسانی برای ورزشکاران و جبران یکنواختی طعم آن است.

اگرچه پروتئین و چربی می توانند انرژی لازم را تأمین کنند، بدن کربوهیدرات را بسیار مؤثر تجزیه می کند تا نیازهای انرژی ورزش با شدت بالا را برآورده کند.

ژلهای انرژی کربوهیدرات سوختهای ایده آلی هستند، زیرا نه تنها عملکرد را حفظ می کنند بلکه بدن به آسانی آنها را هضم و جذب می کند.

سیب زمینی گزینه ای کاملاً مبتنی بر مواد غذایی است که این معیارها را برآورده می کند، اما تأثیر آنها بر عملکرد همچنان ناشناخته مانده است.

در انجام آزمایشات دانشمندان هیچ تفاوتی بین عملکرد دوچرخه سوارانی که سیب زمینی مصرف کرده بودند یا ژل با مقدار توصیه شده در حدود ۶۰ گرم در ساعت ندیدند.

در واقع پوره سیب زمینی هم مانند ژل کربوهیدرات باعث افزایش چشمگیر عملکرد دوچرخه سواران می شود.

اما، تفاوت قابل توجهی در اثرات دستگاه گوارش وجود دارد. گروه پوره سیب زمینی نفخ، درد و نفخ شکم بیشتری نسبت به گروههای ژل تجربه کرده بودند.

این علائم می تواند به این دلیل باشد که حجم بیشتری از پوره سیب زمینی را به همراه دارد تا همان مقدار گلوکز را در مقایسه با ژل ها به دست آورد.

سیب زمینی به عنوان یک کالای ارزان قیمت که در مواد مغذی متراکم است، گزینه سوخت امیدوار کننده ای را به ورزشکاران ارائه می دهد. علاوه بر این، آنها جایگزین بی نظیری برای ژل های کربوهیدرات هستند.

به طور کلی، این مطالعه نشان می دهد که ورزشکاران می توانند از منابع غذایی کامل کربوهیدرات ها به عنوان گزینه ای برای محصولات تجاری برای تنوع بخشیدن به منوهای سوخت استفاده کنند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو