واحد پول گرجستان چیست؟ و ارزش آن در مقابل دلار و ریال چقدر است؟

واحد پول گرجستان چیست؟ و ارزش آن در مقابل دلار و ریال چقدر است؟


منبع: آرگا

111

1398/8/4

19:33


گرجستان یکی از کشورهای همسایه با ایران است که سالانه مهاجران و گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به ویژه ایران جذب می کند این کشور دارای واحد پول لاری است و تمام هزینه ها بر اساس واحد پول گرجستان محسابه خواهد شد.

کشور گرجستان علاوه بر واحد پول لاری دارای یک واحد پول کوچک و خرد است که به آن تتری گفته می شود این واحد خرد برای مخارج ریز در گرجستان محاسبه می شود و هر ۱۰۰ تتری برابر با یک لاری است. واحد پول گرجستان با نماد gel شناخته می شود که مخفف همان واحد لاری است. همانطور که می دانید کشور گرجستان از جمله کشورهای آرامی است که از وضعیت نسبتا با ثباتی در زمینه های مختلف همچون اقتصادی برخوردار است و از این روز سالانه گردشگران و مهاجران زیادی به این کشور سفر می کنند.

خرید در کشور گرجستان

واحد پول گرجستان چیست؟

قبل از سفر به کشور گرجستان بهتر است تا بیشتر با این کشور آشنا شوید زیرا داشتن یک برنامه ریزی حساب شده در هر سفر موجب می شود تا راحتی سفر را برای شما عزیزان به همراه داشته باشد. راهنمای سفر به گرجستان اطلاعات لازم را در اختیار شما گردشگران عزیز قرار می دهد. آگاهی از میزان مخارج، واحد پول و نوع آداب و رسوم مردمان این کشور می تواند برای مسافران اطلاعات مناسبی باشد که ما در این بخش بیشتر به واحد پولی رایج در این کشور اشاره خواهیم کرد.

لاری گرجستان

برآورد هزینه ها در گرجستان و تبدیل آن ها به واحد پول ایران موجب می شود تا اطلاعات دقیق تری از میزان مخارج برآورد شود. برای این منظور باید اشاره کرد که هر لاری گرجستان برابر با ۱۴۰۰-۱۸۰۰ تومان ایران است که ممکن است به دلیل نوسانات مختلف ارزی آن مبلغ تغییر داشته باشد اما در یک میانگین می توان هر لاری را معادل ۱۶۰۰ تومان دانست.

واحد پول گرجستان متناسب با واحد پولی ایران است به همین دلیل خرید در این کشور برای گردشگران ایرانی مقرون به صرفه خواهد بود مراکز خرید مختلف در این کشور وجود دارد که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند و می توانید اجناس قیمت مناسب و با کیفیت خریداری نمایید.

 واحد پول گرجستان

خرید مواد غذایی نیز در این کشور چندان بالا نیست قیمت هر کیلو گوشت قرمز در ایران برابر با ۱۵۰۰۰ تومان ایران است که نشان می دهد هزینه های خوراکی در این کشور به نسبت ارزان تر از ایران است. با توجه به اینکه واحد پولی ایران و گرجستان به یکدیگر نزدیک می توان این برداشت را داشت که تفاوت آن با دلار بسیار مشهود است.

محسابه پول گرجستان

در سال های اخیر به این دلیل که دلار به شدت بالا رفته است محاسبه واحد پول گرجستان به دلار بسیار تفاوت دارد زیرا هر ۱۰۰ دلار برابر با ۲۴۰-۲۹۰ لاری است. این میزان نسبت به سال های گذشته بسیار بوده است که گویا علاوه بر ایران و سایر کشورها گرجستان نیز درگیر آن شده است.

در سفر به کشور گرجستان و آشنایی با مکان های دیدنی گرجستان می توانید جاذبه های دیدنی متنوعی را مشاهده کنید که در صورت برنامه ریز حتما سفری دلخواه خواهید داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو