سختی های دوران بارداری، راه نجات چیست؟

منبع: نی نی بان

125

1398/8/5

00:25


اگر شما به تازگی باردار شده اید و این اولین یا دومین و یا چندمین بارداری شماست باید اصولی را رعایت کنید. زیرا مسئولیت شما اکنون خیلی سنگین تر از قبل است و شما به غیر از خودتان باید به رشد و نمو جنینی که در رحم شما است نیز توجه ویژه کنید.
بسیاری از خانم های باردار ممکن است به دلیل حالت تهوع و یا اهمیت ندادن به تغذیه خود در دوران بارداری ، کاهش وزن پیدا کنند در صورتی که آنها باید هرماه افزایش وزن داشته باشند. بنابراین باید یک برنامه تغذیه کامل از پزشک خود یا متخصصان تغذیه دریافت کنید تا بتوانید علاوه بر تامین نیازهای غذایی و ویتامین های خود ، جنین خود را نیز کامل و صحیح تغذیه کنید.
همیشه تاریخ بارداری خود را از برکنید مثلا باید بدانید که شما در بارداری چند روز یا چند هفته یا چند ماه سپری می کنید؟ این کار کمک بزرگی به شما می کند و می توانید تمام برنامه های مورد نیاز و مربوط به آن هفته یا آن ماه را عملی کنید.
عادات و ساعات خواب خود را تنظیم کنید زیرا خواب و بیداری شما تاثیر مستقیم با خواب و بیداری جنین شما دارد. اگر شما شب ها تا دیر وقت بیدار باشید و صبح ها دیر از خواب بیدار شوید نوزادی به دنیا می آورید که شما را اذیت می کند و شب ها نمی خوابد ، زیرا خودتان در دوران جنینی خواب او را اینگونه تنظیم کرده اید. بنابراین سعی کنید خواب خود را در دوران بارداری تنظیم کنید و به موقع بخوابید.
از برنامه های کامپیوتری هفته به هفته بارداری استفاده کنید و از این که تمام اطلاعات در مورد جنین خود را به دست می آورید لذت ببرید. مثلا زمانی که به شما گفته می شود جنین شما به اندازه یک لیمو شیرین است ، شما می توانید تمام عکس های سونوگرافی و اطلاعات را نگه دارید تا زمانی که بتوانید به کودک خود نشان دهید.
پیاده روی و نرمش کردن را جزو برنامه های روزمره زندگی خود در طول بارداری قرار دهید و این برنامه را جدی بگیرید. زیرا که باعث سلامتی شما و جنین داخل رحم شماست و همچنین باعث می شود که در طول بارداری راحت تر و سبک تر باشید واین کار باعث زایمان راحت تر شماست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو