شهناز رمارم افزود: این افراد پنجشنبه گذشته به اتهام مسائل مالی بازداشت شده اند.

وی با بیان اینکه شهرآرا برای انتشار روزنامه اساسنامه مصوب دارد تصریح کرد: طبق اساسنامه، شهرآرا باید به عنوان یک روزنامه فعالیت و برای انتشار تک تک ضمائم نیز باید مجوزهای لازم را اخذ می‌کرد.

رمارم ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته نوعی انحصار برای روزنامه شهرآرا ایجاد شد و فعالیت های غیرمطبوعاتی به آن محول شد که شورای پنجم تلاش کرد این انحصارات  باطل شود اما در عمل همچنان انحصار باقی ماند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در سال ۹۷ نیز در این باره تذکر رسمی و قانونی به شهردار مشهد دادم گفت: بودجه شهرآرا در سال ۹۷ بیش از ۸۰ درصد انحراف داشت که قابل تامل بود و متاسفانه در این باره توجه لازم انجام نشد.

رمارم افزود: این پرونده در مرحله بررسی اتهامات و رسیدگی به آن توسط دستگاه قضاست و امیدواریم این افراد تبرئه شوند ولی در مجموع نباید یک موسسه فرهنگی وارد اموری خارج از اساسنامه و شرح وظایفش می‌شد.
وی تاکید کرد: نظارت بر افراد کاری ضروری است اما با فرض تبرئه بازداشت شدگان همچنان فرایندهای ایجاد انحصار و رانت در موسسه شهرآرا وجود دارد که تصحیح آنها برای پیشگیری و از بین بردن بستر فساد مهمتر از برخورد با افراد است.

وی ادامه داد: هم اینک "غلامرضا بنی‌اسدی" سرپرستی موسسه " شهرآرا" را بر عهده گرفته است.

مجید خرمی از مهر ۱۳۹۶ به عنوان مدیرمسئول روزنامه شهرآرا منصوب شد.

نشریه "شهرآرا" با صاحب امتیازی شهرداری مشهد تا سال ۱۳۷۶ به صورت هفته‌نامه و به‌ طور رایگان برای شهروندان مشهدی منتشر می‌شد اما از خرداد ۱۳۸۸ انتشار آن در قالب روزنامه آغاز شد.

این روزنامه هم‌اینک با بهای هفت هزار ریال هر روز صبح در دکه‌های روزنامه‌فروشی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد عرضه می‌شود.

میلان، شهربانو، کوله پشتی، پلخمون و مترو از ضمائم جدید روزنامه شهرآرا هستند که طی دو سال گذشته به صورت پیوسته به چاپ رسیده اند.