دیوید لینچ اسکار افتخاری می‌گیرد

منبع: آی سینما

136

1398/3/15

01:44


دیوید لینچ اسکار افتخاری می‌گیرد

آی سینما: هیات مدیره آکادمی اسکار سه ماه زودتر از موعد همیشگی فهرست دریافت کنندگان جوایز مدیران (Governer Awards) را اعلام کرد که از ۱۱ سال پیش جدا از مراسم اصلی برگزار می‌شود و اسکار افتخاری برای یک عمر فعالیت را به برندگان اهدا می‌کند.

امسال دیوید لینچ کارگردان برجسته آمریکایی سرشناس‌ترین چهره‌ای است که اسکار افتخاری می‌گیرد. اینا ورتمولر فیلمساز ایتالیایی و وس استادی بازیگر آمریکایی که اصلیتش به بومیان آمریکا برمی‌گردد و بازی‌اش در «آخرین موهیکان» به یاد ماندنی است، دیگر برندگان جایزه هستند.

جینا دیویس بازیگر فیلم‌های «توریست تصادفی» و «تلما و لوییز» هم امسال در مراسم جوایز مدیران قرار است جایزه انسان دوستی را به خاطر فعالیت‌هایش در زمینه برابری جنسیتی دریافت کند.

لینچ که چهار بار نامزد اسکار بهترین کارگردانی و فیلمنامه برای فیلم‌های «مرد فیل نما»، «مخمل آبی» و «جاده مالهالند» بوده، از سال ۲۰۰۶ فیلمی نساخته اما دو سال پیش فصل سوم سریال «تویین پیکس» را ۲۵ سال بعد از فصل دوم کارگردانی کرد که با واکنش‌های بسیار مثبت منتقدان روبه‌رو شد.

او یکی از مهم‌ترین چهره‌های سینمایی پیشرو آمریکا است که در دو دهه اخیر در اروپا بیشتر مورد توجه بوده است. دو قسمت اول فصل سوم «تویین پیکس» اولین بار در جشنواره کن رونمایی شد. او در سال ۱۹۹۰ جایزه نخل طلای کن را برای «قلب وحشی» گرفت و در سال ۲۰۰۱ برنده جایزه بهترین کارگردان این جشنواره برای «جاده مالهالند» شد.

امسال مراسم اهدای جوایز افتخاری اسکار روز ۲۷ اکتبر برگزار می‌شود.

9417

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو