عکاسی با نور طبیعی

منبع: فرزند

211

1398/8/6

12:54


عکاسی با نور طبیعی

عکسهایی که با بهره گیری از نور طبیعی و نور محیط ثبت می شوند، کیفیتی متفاوت از عکسهای ثبت شده با نورهای آتلیه ای یا فلاش ها دارند.

از طرفی به خاطر کم بودن نور، عکاس مجبور به استفاده از آی اس او بالاتر است که این کار باعث ایجاد نویز در تصاویر می شود. ولی از طرف دیگر به خاطر ملایم بودن نور طبیعی زمانیکه از یک دیفیوزر یا فیلتر میگذرد، عکسهای لطیف تر و ملایم تری خواهیم داشت. عکاسی با نور طبیعی همانند همه انواع دیگر عکاسی، در چند دسته تقسیم بندی می شود. ما در آتلیه کودک لیماژ در عکاسی نوزاد با نور طبیعی ، حتما از یک رفلکتور برای پر کردن سایه ها و یک دیفیوزر برای ملایم کردن نورهای شدید و تند و تیز استفاده می کنیم. به این ترتیب عکسهایی بسیار لطیف و جذاب از نوزادان خواهیم داشت.

درخصوص عکاسی در فضای بازکنترل میزان نور و هایلایت ها و سایه ها کمی دشوارتر است و نیاز به تمرین و تجربه بسیار دارد. زمان عکاسی در طول روز و نوع روز(آفتابی یا ابری) می تواند در نتیجه عکاسی شما بسیار تاثیر گذار باشد. مکان عکاسی در طبیعت را باید طوری انتخاب کنید که نه آفتاب زیاد و نه سایه زیادی داشته باشید. علاوه بر این ویرایش عکسهای ثبت شده در فضای باز، بسیار اهمیت دارد و می تواند حال و هوایی رویایی به عکسها ببخشد. نکته حائز اهمیت در اینجا این است که حتما کار عکاسی از کودک در فضای باز را به تیم حرفه ای و باتجربه بسپارید، تا با سرعت عمل بالا قبل از اینکه کودک خسته شود، عکسهای مناسب و خوبی را ثبت نمایند.

عکاسی بارداری در فضای باز از جمله چیزهایی ست که ما در آتلیه لیماژ بعنوان یک تیم عکاسی که سالهاست در زمینه عکاسی تخصصی بارداری نوزاد و کودک فعالیت می کنیم، آنرا بسیار توصیه می کنیم. شادابی و طراوت عکسهای بارداری ثبت شده در فضای باز، حالتی رویایی و چشمگیر به عکسها می دهد. ما در آتلیه لیماژ با انجام ادیت های ویژه ی فضای باز و فضاسازی در عکسها، عمق و حالت رویایی ویژه ای به عکسها می بخشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو