راه‌کارهایی برای داشتن ناخن‌های سالم، محکم و زیبا

منبع: فرزند

165

1398/8/6

18:40


راه‌کارهایی برای داشتن ناخن‌های سالم، محکم و زیبا

خانم‌ها معمولا به دنبال توصیه‌هایی می‌گردند تا به کمک آنها بتوانند ناخن‌هایی زیبا، کشیده، سالم و محکم داشته باشند.

ناخن‌هایی با گوشه‌های پریده، لکه‌های سفید و شکننده با آنچه به‌عنوان ناخن زیبا (که بخشی از انگشتان زیبا هستند) فاصله دارند. در ادامه ما چند توصیه ساده و مفید را برای شما فهرست کرده‌ایم تا با انجام آنها بتوانید ناخن‌های سالم، محکم و زیبا داشته باشید.

۱ . ناخن‌های‌تان را از گوشت کوتاه نکنید

اگر دوست ندارید ناخن‌های بلند داشته باشید و ناخن کوتاه را ترجیح می‌دهید، موقع کوتاه کردن زیاده‌روی نکنید که باعث بریدن گوشت آنها شوید و همیشه بگذارید قسمت کوچکی از آن باقی بماند. این کار در زیبایی ناخن‌های کوتاه شما خیلی مؤثر است.

علاوه بر این، اگر ناخن‌ها مخصوصا گوشه‌هایشان را زیاد کوتاه کنید، گوشه‌های ناخن در گوشت فرو می‌رود و منجر به نوعی عفونت به نام کوتیکول می‌شود.

۲ . ناخن‌های خود را حرفه‌ای سوهان بکشید

قبل از سوهان کشیدن ناخن‌های خود، بهتر است بدانید ناخن شما از چه نوعی است. اگر ناخن معمولی دارید، سوهان ریز به کارتان می‌آید و اگر ناخنتان ضخیم و کاشته شده است، باید از سوهان زمخت استفاده کنید.

برای شکل دادن به ناخن‌ها هم سوهانی مناسب است که دو سطح متفاوت ریز و درشت دارد. این کار در زیبایی ناخن‌های شما تأثیر زیادی دارد.

شیوه کشیدن ناخن هم به این صورت است سوهان را از کناره‌ها به سمت داخل می‌کشید

لازم به ذکر است که سوهان را از کناره ها به سمت داخل بکشید و دقت کنید که ناخن‌ها را با سوهان کشیدن هم‌اندازه نگه دارید.

۳ . اجازه ندهید ناخن‌های‌تان خشک شود

مرطوب بودن ناخن‌ها موضوع مهمی است. ناخن‌هایتان را همیشه مرطوب نگه دارید و نگذارید خشک و شکننده شوند. برای اینکه ناخن مرطوبی داشته باشید، می‌توانید روغن زیتون به ناخن‌هایتان بزنید. برای داشتن ناخن‌های نرم و لطیف هم هرروز چند دقیقه آنها را در آب گرم بگذارید.

روغن نباتی هم بر زیبایی و مرطوب ماندن ناخن‌ها تأثیر شگفت‌انگیزی دارد. چند روز ناخن هایتان را با روغن نباتی چرب کنید تا شاهد معجزه این روغن باشید.

ترکیب یک قاشق لیمو، سیر له شده و ید را روی ناخن‌های خود بگذارید. استفاده از این ماسک هم به شما در داشتن ناخن‌هایی محکم، مرطوب و زیبا کمک می‌کند.

۴ . ناخن خود را با توجه به نوع انگشتان‌تان بلند کنید

اگر انگشتانتان گرد و پهن است، از کوتاه کردن زیاد ناخن‌هایتان خودداری کنید. البته نگذارید ناخن‌ها خیلی هم بلند شوند، چون انگشتانتان را بدفرم و زیبایی آنها را کم می‌کند.

مثلثی سوهان کشدن هم ناخن‌ها را از شکل و فرم زیبا خارج می‌کند. دقت کنید که پایه‌های ناخن باریک‌تر از سر آنها نباشد.

۵ . درست لاک بزنید

قبل از هر اقدامی ناخن‌هایتان را با یک لایه محافظ ناخن بپوشانید تا از سستی و شکنندگی ناخن‌هایتان بر اثر لاک زدن مکرر، جلوگیری کند.

لاک ناخن‌ها را با استن پاک نکنید زیرا ناخن‌ها و پوست اطراف آنها را خشک می‌کند. به‌جای استن، از پاک‌کننده‌هایی استفاده کنید که دارای ترکیبات ملایمی هستند.

۶ . دستکش دست کنید

قبل از دست زدن به هر شوینده‌ای، دستکش بپوشید چون شوینده‌ها تأثیر مخربی بر ناخن‌ها دارند و باعث زردی و شکنندگی آنها می‌شوند. دستکش،‌به‌جز پوست دست، ناخن‌های شما را هم از آسیب‌ها محافظت می‌کند.

۷ . مواد غذایی مناسب برای تقویت و زیبایی ناخن‌ها

این موارد عبارتند از:

استحکام و رشد ناخن‌ها با خوردن ماهی آزاد و تخم‌مرغ

ماهی آزاد و تخم مرغ برای استحکام و رشد ناخن‌ها خیلی مفید هستند. ماهی و تخم مرغ ویتامین‌ها و پروتئین‌سرشاری دارند. برای استحکام و رشد ناخن‌ها لازم است ویتامین‌های ب ۱۲ و ویتامین دی مصرف کنید که می‌توانید این مواد را با خوردن ماهی و تخم مرغ تأمین کنید.

تقویت ناخن‌ها با غلات و گوشت قرمز

غلات سرشار از ویتامین ب ۸ هستند. اگر شکنندگی و ضعفی در ناخن‌هایتان دیدید، خوردن غلاتی مانند جو دوسر بسیار مفید خواهد بود. همچنین گوشت قرمز آهن و پروتئین فراوانی دارد که باعث استحکام و زیبایی ناخن‌ها می‌شوند.

درخشندگی ناخن‌ها با اسفناج

اسفناج به دلیل اینکه آهن، کلسیم و آنتی‌اکسیدان زیادی دارد، موجب تقویت ناخن‌ها می‌شود و درخشندگی خاصی به آنها می‌دهد.

منبع: هفتستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو