آلوده‌ترین وسایلی که در اتاق هتل وجود دارند

منبع: روزیاتو

125

1398/8/6

19:11


بسیاری از ما هنگام سفر ترجیح می‌دهیم در هتل اقامت داشته باشیم زیرا راحتی بیشتری داشته و همه امکانات لازم برای پاکیزگی هم در آنجا یافت می‌شود. اما آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که اتاق‌های شیک هتل‌ها می‌توانند منبع غنی آلودگی بوده و موجب بروز بیماری در شما بشوند؟

بدون شک همه بخش‌های اتاق را نمی‌توان به آلوده بودن متهم نمود، اما برخی از وسایل در این فضا وجود دارند که تأکید اکید داریم تا حد امکان از آن‌ها استفاده نکنید. اگر کنجکاو شده‌اید که بدانید این وسایل چه هستند، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

روبالشی

بدون شک تمامی ملحفه‌ها در اتاق‌های هتل پس از رفتن هر مسافری عوض می‌شوند. این ساده‌ترین کاری است که خدمه هتل باید انجام دهند. اما این امر در مورد روبالشی‌ها مصداق ندارد. به این مفهوم که در بسیاری از موارد و تقریبا در بیشتر هتل‌های جهان، روکش بالش‌ها پس از تحویل اتاق توسط یک مسافر تعویض نمی‌شوند. بر اساس بررسی‌ها و تحقیقاتی که در مورد میزان آلودگی هتل‌ها در آمریکا انجام‌شده، ثابت گشته که خدمه هتل‌ها بالش‌ها را روی صندلی کنار تخت گذاشته و ملحفه آن را عوض کرده و دوباره همان بالش‌ها را به تخت بازمی‌گردانند.

بنابراین، توصیه می‌کنیم در تمامی مسافرت‌ها ملحفه‌ای کوچک همراه خود داشته باشید.

کنترل تلویزیون

خیلی کم پیش می‌آید که کنترل تلویزیون را در خانه تمیز کنیم. این وسیله تقریبا یکی از مهجورترین گجت های خانگی محسوب می‌شود که چندان موردتوجه نیست. همین بی‌توجهی در رابطه با آن را در اتاق‌های هتل هم شاهد هستیم. اصلا تصور نکنید که خدمه هتل این کار را انجام دهند. درنتیجه تحقیقات صورت پذیرفته مشخص گشته که ریموت کنترل تلویزیون در اتاق هتل محل اجتماع  باکتری E. Coli است. حتی نشانه‌هایی از آلودگی‌های مدفوعی نیز روی آن‌ها پیداشده. به این صورت که احتمالا افراد پس از ترک دستشویی، دستان خود را نشسته‌اند.

بنابراین، پیش از استفاده از ریموت کنترل، حتما آن را ضدعفونی کنید.

روتختی

اگر پس از یک روز پرماجرا به اتاق خود در هتل بازگشته و روی تخت دراز می‌کشید تاکمی استراحت نمایید، توصیه می‌کنیم ازاین‌پس این کار را انجام ندهید. چرا؟ زیرا روتختی‌های هتل یکی از آلوده‌ترین مکان‌های این فضا هستند. سی‌ان‌ان در گزارش نوشته که محققان دریافته‌اند روتختی‌های هتل به‌ندرت تعویض می‌شوند به‌طوری‌که در طول یک سال شاید فقط ۴ مرتبه عوض شوند. حالا خودتان تصور کنید چند نفر در این اتاق اقامت داشته‌اند! باید پیشگیری از هر نوع بیماری بهتر این است که ملحفه تمیز همراه خود داشته باشید.

لیوان و ماگ

پیش از استفاده از فنجان، لیوان یا هر نوع ماگی در اتاق هتل حتما از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. بسیاری از خدمتکاران به‌جای شست‌وشوی دقیق، لیوان‌ها را فقط آب می‌کشند. یا از آن بدتر اینکه، حتی در مواردی مشاهده‌شده این وسایل را با اسپری شیشه‎شوی تمیز می‌کنند. ترجیحا از لیوان‌هایی که درون پلاستیک قرار دارند، استفاده نمایید.

تلفن

یکی از آلوده‌ترین بخش‌های اتاق هر هتل، گوشی تلفن است. تلفن نیز همانند ریموت کنترل، مورد کم‌توجهی خدمتکاران قرار دارد و عموما فراموش می‌کنند که آن را نیز تمیز کنند. بنابراین، دفعه بعدی که قصد دارید برای خودتان غذا یا نوشیدنی سفارش دهید، اول گوشی را با دستمال‌های ضدعفونی‌کننده تمیز کرده سپس آن را بردارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو