چه کسانی میتوانند سزارین شوند؟

منبع: نی نی بان

99

1398/8/7

23:01


همانطور که می‌دانید در روش سزارین، بچه از طریق برشی که در شکم و رحم ایجاد می‌شود به دنیا می‌آید. برای بعضی از خانم‌ها و همچنین برای بعضی از جنین‌ها زایمان سزارین خطر کمتری دارد. ممکن است به دلایلی که در مورد آنها صحبت می‌شود زایمان شما به روش سزارین انجام شود.

دلایل غیر پزشکی زایمان سزارین چیست؟
می‌توان زمان سزارین را برنامه‌ریزی کرد. به عبارت دیگر، بر مبنای شرایط شما و شرایط جنین، شما و پزشکتان در مورد زمان زایمان تصمیم‌گیری می‌نمایید. گاهی هم سزارین به صورت اورژانسی انجام می‌شود. وقتی که سلامت مادر یا جنین در خطر قرار می‌گیرد ممکن است انتخاب پزشک زایمان سزارین باشد.
اگر قرار است زمان سزارین را با پزشکتان تعیین کنید معمولا بهتر است دستکم تا هفته 39 بارداری صبر کنید. این فرصت کافی است تا جنین به اندازه کافی رشد کرده و آماده تولد شود. توصیه می‌شود زمان سزارین بر اساس دلایل پزشکی تعیین شود و کمتر تحت تاثیر معیارهای دیگر باشد.

چه کسانی به دلایل پزشکی می‌توانند سزارین کنند؟
سزارین به دلایل مشکلاتی که باعث می‌شود زایمان واژینال و طبیعی غیر ایمن باشد انجام می‌شود:
مشکلات دوران بارداری.
قبلا سزارین انجام داده‌اید یا در رحم عمل‌های جراحی دیگری انجام شده باشد. هر چه تعداد دفعات سزارین شما بیشتر باشد خطر اختلالات بارداری برای شما بیشتر خواهد بود. بعضی از زنان بعد از سزارین، دوباره به خوبی سزارین می‌کنند که VBAC نامیده می‌شود.
مشکلاتی در زمینه جفت وجود دارد. مثل جفت سرراهی که می‌تواند منجر به خونریزی شدید در زایمان واژینال شود. همانطور که می‌دانید جفت در بارداری رشد کرده و غذا و اکسیژن را از طریق بند ناف به جنین می‌رساند.
اگر دچار عفونتی مثل HIV یا تبخال تناسلی باشید. ممکن است این عفونت‌ها از طریق زایمان واژن به جنین منتقل شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو