چهره ها و افراد مشهور متولد 9 آبان

چهره ها و افراد مشهور متولد 9 آبان


منبع: ستاره

178

1398/8/8

02:36


نهم آبان سالروز تولد سه هنرمند ایرانی یعنی پرستو صالحی، رضا عبدی و رضا روحانی است. در میان این چهره ها پرستو صالحی و رضا عبدی در زمینه بازیگری و رضا روحانی در عرصه موسیقی فعالیت دارند.

چهره ها و افراد مشهور متولد 9 آبان


ستاره |
سرویس چهره‌ها -
پرستو صالحی از چهره‌های پرحاشیه در فضای مجازی است و تا کنون چندین‌بار به خاطر انتشار پست‌های جنجالی‌اش در فضای مجازی به دادگاه احضار شده است.  

 

چهره ها و افراد مشهور متولد نهم آبان

در صورت تمایل به مطالعه کردن درباره شخصی خاص، با انتخاب نام او در فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوطه برسید.

۱. رضا عبدی 
۲. پرستو صالحی
۳. رضا روحانی


رضا عبدی 

چهره ها و افراد مشهور متولد 9 آبان


رضا عبدی متولد نهم آبان ماه سال ۱۳۱۰، بازیگر سینما، رادیو و تئاتر است. او جزو پیشکسوتان عرصه رادیو به حساب می‌آید و در برنامه قدیمی و نوستالژی "جمعه ایرانی" در نقش "آمیزعبدالطمع" بازی می‌کرد. رضا عبدی بیش از ۵۰ سال در عرصه هنر کشور فعالیت کرده و حضور او در برنامه‌های رادیویی نظیر "صبح جمعه با شما" و "جمعه ایرانی" او را به چهره‌ای محبوب نزد مردم ایران تبدیل کرده است. به غیر از رادیو، او در سینما و تلویزیون نیز فعالیت کرده و تا کنون در بیش از ۳۰ اثر سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کرده است.


پرستو صالحی

چهره ها و افراد مشهور متولد 9 آبان


پرستو صالحی متولد ۹ آبان سال ۱۳۵۶ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته نمایش نیمه کاره گذاشت و فعالیت خود را در عرصه بازیگری به طور جدی دنبال کرد. مادرش خانه‌دار است و پدرش تکنسین مهمات‌سازی ارتش بود. او در برنامه ماه عسل احسان علیخانی در سال ۹۵، از اعتیاد پدرش به مواد مخدر گفت و داستان زندگی‌اش را بازگو کرد. پرستو از ۲۲ سالگی وارد سینما و تلویزیون شد و در فیلم‌های " چشم هایش" و "این زمینی ها" بازی کرد. ایفای نقش در سریال طنز "زیر آسمان شهر" به کارگردانی مهران غفوریان از دیگر بازی‌های ماندگار او در تلویزیون بود.

خواستگاری سامان گوران از پرستو صالحی از جمله حواشی این روزهای او در فضای مجازی است. سامان گوران علت این درخواست خود را اشتراک داشتنش با پرستو صالحی در استقلالی بودن عنوان کرده است. با این وجود بنظر می‌رسد که پرستو صالحی این پیشنهاد را چندان جدی نگرفته و این مساله برایش بیشتر جنبه یک شوخی دارد (واکنش پرستو صالحی به خواستگاری سامان گوران).

دهم دی‌ماه سال ۹۷ بود که پرستو صالحی با انتشار پست و استوری در صفحه اینستاگرام خود از ازدواجش خبر داد (پرستو صالحی ازدواج کرد). ده روز بعد نیز او ویدیویی را از خودش و در حال انتخاب مانتو برای روز عقدش منتشر کرد (مانتو انتخاب کردن پرستو صالحی برای عقدش). اما طولی نکشید که رویا‌های او برای ازدواج نقش بر آب شد و ششم بهمن ۹۷ با انتشار ویدیویی در صفحه خود از به هم خوردن مراسم عقدش خبر داد (ازدواج پرستو صالحی به هم خورد).  


رضا روحانی

چهره ها و افراد مشهور متولد 9 آبان


رضا روحانی، نوازنده و تهیه کننده موسیقی، در نهم آبان سال ۵۶ در رشت متولد شد. او فرزند انوشیروان روحانی و برادرزاده شهرداد روحانی از چهره‌های مطرح موسیقی ایران است. چهارده ساله بود که به آلمان رفت و در شهر هانوفر به تحصیل پرداخت. رضا روحانی در ادامه به کالج موسیقی و تئاتر هانوفر وارد شد و مدرک لیسانس خود را در رشته موسیقی جاز دریافت نمود. او در سال ۸۳ و پس از ۱۳ سال دوری از ایران به کشور بازگشت و چهار سال بعد، پس از برنده شدن در لاتاری آمریکا به این کشور مهاجرت کرد. رضا روحانی پس از حضور به عنوان داور در برنامه ماهواره‌ای "استیج" در ایران معروف شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو