مخالفت آنکارا با قطعنامه‌ی مجلس نمایندگان آمریکا

منبع: برترین ها

62

1398/8/8

11:55


وزارت خارجه ترکیه به اقدام مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر صدور قطعنامه‌ای در حمایت از تحریم دولت آنکارا، واکنش نشان داد.

خبرگزاری مهر به نقل از رویترز: وزارت خارجه ترکیه امروز چهارشنبه اقدام مجلس نمایندگان آمریکا را از بابت صدور قطعنامه‌ای مبنی بر لزوم تحریم دولت آنکارا به دلیل تهاجم به شمال شرق سوریه، به شدت محکوم کرد.

به گفته ترکیه، این تصمیم با پیوندی که ذیل ناتو میان آنکارا-واشنگتن برقرار است؛ همخوانی ندارد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد اقدام مجلس نمایندگان آمریکا با توافقی که ۱۷ ماه میلادی اکتبر (۲۵ مهر) بین ترکیه و آمریکا مبنی بر توقف عملیات موسوم به چشمه صلح علیه نیروهای دموکراتیک سوریه، منعقد شد؛ همخوانی ندارد.

وزارت خارجه ترکیه همچنین از دولت آمریکا خواست با اتخاذ اقداماتی، مانع از برداشتن گام‌هایی شود که به وخامت هرچه بیشتر روابط دوجانبه منجر می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه به دو قطعنامه ضد ترکیه‌ رای مثبت داد.

بر اساس این گزارش، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه قطعنامه ای را علیه ترکیه تصویب و قتل عام ارامنه از سوی دولت عثمانی در سال ۱۹۱۵ را به رسمیت شناخت.

۳۰۵ نماینده به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها ۳ نماینده با آن مخالفت کردند.

مجلس نمایندگان آمریکا همچنین قطعنامه دیگری را تصویب کرد که از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور می خواهد تحریم هایی را علیه ترکیه به دلیل عملیات نظامی در شمال سوریه اعمال کند.

این قطعنامه نیز با ۴۰۳ رای موافق در مقابل ۱۶ رای مخالف تصویب شد.

وزارت خارجه ترکیه این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا را محکوم کرده و آن را مغایر با شراکت در چارچوب پیمان ناتو و توافق ترکیه و آمریکا که روز ۱۷ اکتبر گذشته پیرامون آتش بس در سوریه انجام گرفت، برشمرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو