مزدا CX-8: به روز شده برای سال 2020!

مزدا CX-8: به روز شده برای سال 2020!


منبع: فوت و فن

205

1398/8/8

13:31


مزدا CX-8: به روز شده برای سال 2020!

در غرفه‌ی امسال مزدا در نمایشگاه خودرو توکیو 2019 که این هفته برگزار خواهد شد بدون شک توجهات بر روی مدل جدید MX-30 که اولین خودرو برقی این خودرو ساز ژاپنی محسوب می‌شود، متمرکز خواهد بود.

اما این کراس اور برقی تنها خودرویی نیست که مزدا در نمایشگاه امسال در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

در واقع این خودرو حتی تنها کراس اور جدید مزدا در این نمایشگاه نیز محسوب نمی‌شود.

کمپانی مزدا در کنار این خودرو از ورژن اصلاح شده‌ی CX-8 که با یک طراحی ماهرانه‌ی جدید و تجهیزات به روز شده تکمیل شده نیز رونمایی کرد.

اگر با مدل CX-8 آشنایی ندارید احتمالاً دلیل آن عدم عرضه‌ی این خودرو در بازار آمریکا می‌باشد.

این خودرو در بازار‌ کشور‌های موجود در سواحل غربی اقیانوس آرام که مدل بزرگ‌تر CX-9 در آن‌ها عرضه نمی‌شود، به فروش می‌رسد.

مدل CX-8 تا حد زیادی بر اساس مدل مشابه CX-5 ساخته شده که برای جای دادن یک ردیف صندلی اضافه از طول بیشتری برخوردار می‌باشد.

اما با این حال محصول نهایی بسیار بیشتر از یک مدل “L” CX-5 می‌باشد، چرا که این خودرو از ویژگی خاص خود در زبان طراحی نمادین مزدا برخوردار بوده و تجهیزات و ویژگی‌هایی مختص یک خودرو مستقل را نیز در خود دارد.

از زمان عرضه‌ی مدل CX-8 به بازار مدت زیادی نمی‌گذرد و به همین دلیل اصلاحات انجام شده در این خودرو نسبتاً کم تعداد محسوب می‌شوند.

خریداران این خودرو اکنون می‌توانند از بین سیستم سواری دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل به همراه ورژن‌های توربو شارژ یا غیر توربو موتور 2.5 لیتری Skyactiv-G یا موتور 2.2 لیتری دیزلی Skyactiv-D انتخاب کنند.

مدل‌های دو دیفرانسیل این خودرو به سیستم کمکی جدید کشش در رانندگی آفرود مجهز شده‌ و ویژگی‌هایی همچون تزئینات داخلی به روز شده در ورژن‌های شش یا هفت سرنشین، سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز به صفحه نمایش 8 اینچی به جای صفحه نمایش 7 اینچی، آپشن سان روف جدید، و تجهیزات ارتقاء یافته در ورژن‌های مختلف این خودرو به چشم می‌خورند.

موارد ذکر شده تمام اصلاحات ایجاد شده در این خودرو محسوب می‌شوند، هر چند برای خودرویی که هنوز در بازار نسبتاً تازه به شمار می‌رود و توسط Japan Automobile Hall of Fame به عنوان خودرو سال برگزیده شده نیاز به ایجاد تغییرات زیاد چندان حس نمی‌شد.

سفارش این خودرو از پایان ماه آینده ممکن خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو