Google Pixel 4 XL زیر ذره بین؛ بررسی پرچمدار ۲۰۱۹ گوگل

Google Pixel 4 XL زیر ذره بین؛ بررسی پرچمدار ۲۰۱۹ گوگل


منبع: نت نوشت

245

1398/8/8

15:57


Google Pixel 4 XL زیر ذره بین؛ بررسی پرچمدار ۲۰۱۹ گوگل

شاید نام گوشی‌های سری پیکسل بین مردم چندان مطرح نباشد اما ویژگی‌ها و قابلیت‌های این اسمارتفون آن را در سطح بالایی نگه داشته به طوری که می‌توان آن را با رقبای بنامی مثل سامسونگ و اپل مقایسه کرد. گوگل ثابت کرده که ادعایش در حد اعداد و ارقام روی کاغذ نیست و در حقیقت هم حرفی برای گفتن دارد و نمی‌توان بی تفاوت از کنارش گذشت. گوگل با رونمایی از اسمارتفون‌های اندرویدی جدید خود یعنی Pixel 4 و Pixel 4 XL باز هم خود را در همان جایگاه نگه داشته است. در این متن به صورت مفصل به بررسی Google Pixel 4 XL خواهیم پرداخت، با نت نوشت همراه باشید.

Google Pixel 4 XL

Pixel 4 و Pixel 4 XL در آگوست ۲۰۱۹ به عنوان جانشینان نسل قبل یعنی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ XL معرفی شدند. که تفاوت چشمگیری با یکدیگر نداشته و فقط در ظاهر و ابعاد متمایز هستند.

Google Pixel 4 XL درعین سادگی یک گوشی مقبول به نظر می‌رسد. پیشرفت‌های رابط کاربری جدید و مجموعه دوربین‌ها که در هر دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری بهبود داشته است، باز شدن قفل توسط چهره و جدیدترین نسخه اندروید، Google Pixel 4 XL را در رقابت با همتایان پرچمدار اندرویدی خود نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: پیکسل ۴ زیر ذره بین: Google Pixel 4 برای رقابت نیامده است!

Google Pixel 4 XL درعین سادگی یک گوشی مقبول به نظر می‌رسد. پیشرفت‌های رابط کاربری جدید و مجموعه دوربین‌ها که در هر دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری بهبود داشته است، باز شدن قفل توسط چهره و جدیدترین نسخه اندروید، Google Pixel 4 XL را در رقابت با همتایان پرچمدار اندرویدی خود نگه میدارد.

Google Pixel 4 XL درعین سادگی یک گوشی مقبول به نظر می‌رسد. پیشرفت‌های رابط کاربری جدید و مجموعه دوربین‌ها که در هر دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری بهبود داشته است، باز شدن قفل توسط چهره و جدیدترین نسخه اندروید، Google Pixel 4 XL را در رقابت با همتایان پرچمدار اندرویدی خود نگه میدارد.

خلاصه‌ی مشخصات Pixel 4 XL

ساختار پردازنده۸ هسته ای
نمایشگر۶٫۳  اینچ
بدنهجلو: شیشه، پشت: شیشه، فریم: آلومینیوم
حافظه داخلی (گیگابایت)۱۲۸ – ۶۴
دوربین اصلی (مگاپیکسل)۱۲٫۲ + ۱۶
باتری۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت
RAM (گیگابایت)۶ گیگابایت
تاریخ معرفیاکتبر ۲۰۱۹
قیمت در اروپاحدود ۸۹۹ دلار
قیمت در ایران

Pixel 4 XL با همان ابعاد ۱۶۰٫۴ در ۷۵٫۱ در ۸٫۲ میلی‌متر و وزن ۱۹۳ گرم در Pixel 3 XL طراحی شده است. بدنه‌‌ی این اسمارتفون مثل سایر پرچمداران تشکیل شده از شیشه است که توسط قاب آلومینیومی احاطه شده است. در سمت راست گوشی شاهد دکمه قفل (با رنگی متناقض) و دکمه‌‌ی ولتاژ صدا هستیم.

بلندگوهای دوتایی در قسمت پایین قرار دارند و پورت USB-C در کنار آنها تکمیل کننده می‌باشد. بیشترین فضای گوشی در اختیار نمایشگر است ولی یک حاشیه در بالا و پایین آن قرار گرفته است. که حاوی دوربین و رادار جدید Soli به منظور امکانات جدید می‌باشد.

در پیکسل ۴ و Pixel 4 XL سه گزینه رنگی وجود دارد: فقط سیاه ، واضح سفید (معروف به رنگ پنگوئن)، و نسخه محدود Oh So Orange که جدیدا اضافه شده است.

مشخصات طراحی Pixel 4 XL

ضخامت۸٫۲ میلی متر
پهنا۷۵٫۱  میلی متر
ارتفاع۱۶۰٫۴ میلی متر
وزن۱۹۳ گرم
رنگسفید، مشکی، نارنجی
جنس بدنهشیشه و آلومینیوم
گواهینامه IPگواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا ۱٫۵ متر برای ۳۰ دقیقه)
بیومتریک
  • رادار Soli برای تشخیص چهره
  • Face Unlock

بدنه‌‌ی این اسمارتفون مثل سایر پرچمداران تشکیل شده از شیشه است که توسط قاب آلومینیومی احاطه شده است. در سمت راست گوشی شاهد دکمه قفل (با رنگی متناقض) و دکمه‌‌ی ولتاژ صدا هستیم.

بدنه‌‌ی این اسمارتفون مثل سایر پرچمداران تشکیل شده از شیشه است که توسط قاب آلومینیومی احاطه شده است. در سمت راست گوشی شاهد دکمه قفل (با رنگی متناقض) و دکمه‌‌ی ولتاژ صدا هستیم.

Pixel 4 XL دارای نمایشگر ۶٫۳ اینچی AMOLED  و همان وضوح QHD+ در نسخه قبلی خود است، که با نسبت ۱۹:۹ کمی طولانی تر شده است. صفحه نمایش جدید پیکسل ۴ XL مانند OnePlus 7 Pro و Razer Phone 2 از لحاظ سرعت تجدیدپذیری تا ۹۰ گیگاهرتز به دست آمده است که نسبت به مدل قبلی خود برتر است. گوگل این قابلیت را در اسمارتفون‌های خود با عنوان Display Smooth معرفی می‌کند که در بزرگنمایی و بازی‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای روان تر شده است.

DisplayMate به Google رتبه A+ و یک جایزه بهترین نمایشگر گوشی‌های هوشمند را اعطا کرده است که به سبب اضافه شدن نمایشگرهای Smooth Displays یا “صفحه نمایش روان” در پیکسل ۴ و Pixel 4 XL و کیفیت مطلوب آن می‌باشد. البته به منظور کاهش مصرف باتری در منوی تنظیمات می‌توان کیفیت صفحه را بین ۶۰ تا ۹۰ هرتز به صورت دستی تنظیم کرد. البته به صورت خودکار هم این اتفاق در پیکسل ۴ XL طراحی شده است.

نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز، مانند آنچه در OnePlus 7T مشاهده شده می‌باشد ولی نسخه گوگل پویا است به این صورت که وقتی صفحه نمایش استاتیک تر است، تلفن به طور خودکار به نرخ تازه سازی پایین تر سوئیچ شده تا باتری کمتری مصرف شود.

نکته قابل توجه رزولوشن ۳۰۴۰* ۱۰۸۰ پیکسل در  (۵۳۷ در هر اینچ) است که نسبت به صفحه نمایش استاندارد در Pixel 4، با رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰(با ۴۴۴ پیکسل در هر اینچ) بزرگتر و واضح تر است.

به منظور کاهش مصرف باتری در منوی تنظیمات می‌توان کیفیت صفحه را بین ۶۰ تا ۹۰ هرتز به صورت دستی تنظیم کرد

مشخصات نمایشگر Pixel 4 XL

سایز نمایشگر۶٫۳   اینچ
رزولوشن
  • ۱۴۴۰×۳۰۴۰ پیکسل
  • فول اچ‌دی پلاس
حاشیه‌های نمایشگرحاشیه‌های باریک در دور نمایشگر، notch
محافظکورنینگ گوریلا گلس ۵
تراکم پیکسلی (پیکسل در هر اینچ مربع)حدود ۵۳۷ ppi
تکنولوژی
  • P-OLED
  • تاچ اسکرین خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
نسبت صفحه نمایش به بدنه (Screen-to-body ratio)محاسبه شده: در حدود ۸۱٫۳درصد
نسبت تصویر۱۹:۹
ویژگی ها
  • پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P
  •  HDR
  •  نمایشگر همیشه روشن
  • نرخ‌ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی

 

پیکسل 4 و 4 XL سه گزینه رنگی دارد: فقط سیاه ، واضح سفید (معروف به رنگ پنگوئن) ، و نسخه محدود  Oh So Orange

پیکسل ۴ و ۴ XL سه گزینه رنگی دارد: فقط سیاه ، واضح سفید (معروف به رنگ پنگوئن) ، و نسخه محدود Oh So Orange

در بررسی پلتفرم Pixel 4 XL باید گفت که این پرچمدار دارای چیپست Qualcomm Snapdragon 855 SoC، تراشه گرافیکی Adreno 640 و ۶ گیگابایت حافظه رم است (دو گیگابایت بیشتر از پیکسل ۳) که در مقایسه با رقبا با ۸ یا ۱۲ گیگا بایت رم شاید کمرنگ بنظر برسد اما در استفاده هیچ گونه افت کیفی در عملکرد‌های آن به نظر نمی‌رسد.

حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت است که در این مورد هم بین پرچمداران سامسونگ و اپل با حداقل حافظه‌‌ی ۱۲۸ گیگابایت نمی‌تواند رقابت کند. همچنین پیکسل ۴ XL بدون شیار برای حافظه خارجی میکرو SD طراحی شده است ولی در عوض گوگل حافظه ابری Google One، که دارای اشتراک ماهانه است را برای محصولات pixel 4  و Pixel 4 XL در نظر گرفته است که متاسفانه پشتیبان گیری از عکس نامحدود با کیفیت اصلی در Google Photos برای Pixel ، Pixel 2 و Pixel 3 شامل نمی‌کند.

مشخصات سخت افزار و اجرای برنامه‌ی گوگل پیکسل ۴ XL

چیپستQualcomm SDM855 Snapdragon 855 (7 nm)
پردازنده
  • ۸ هسته ای
  • یک هسته‌ی ۲٫۸۴ گیگاهرتزی Kryo 485
  • سه هسته‌ی ۲٫۴۲ گیگاهرتزی Kryo 485
  • چهار هسته‌ی ۱٫۷۸  گیگاهرتزی Kryo 485
معماری۶۴ بیتی
واحد پردازش گرافیکی (GPU)Adreno 640
RAM (گیگابایت)۶ گیگا بایت
حافظه داخلی (گیگابایت)۱۲۸ – ۶۴
حافظه جانبی (گیگابایت)ندارد
سیستم عاملاندروید Q (اندروید ۱۰)
رابط کاربریاندروید خام

گوگل امسال با حذف حسگر اثر انگشت در پیکسل ۴ و ۴ XL سریعترین سیستم قفل چهره را توسط رادار Soli در گوشی هوشمند اضافه کرده است (طبق ادعای گوگل). این فناوری بعد از چند سال که توسط کارشناسان گوگل طراحی و بررسی شد، بالاخره در پیکسل ۴ XL و پیکسل ۴ با یک جفت تراشه در دو طرف دوربین جلو به منظور دو ویژگی : Face Unlock و Motion Sense عرضه شده است.

تراشه Soli حساس به حرکت است. در ویژگی جدید Motion Sense امکان تشخیص حرکت و ژست دست کاربران برای تغییر آهنگ، رد یا وصل تماس، آلارم‌ها و تنظیم نور صفحه  با یک حرکت از دست امکان پذیر است.

ویژگی قفل صورت Google بسیار شبیه به Face ID در iPhone Pro است و حتی بهتر از آن، به طوریکه می‌توانید قفل صفحه را در حالت افقی و حتی با چشمان بسته باز کنید.

ویژگی قفل صورت Google شبیه به Face ID  در iPhone Pro است و حتی بهتر از آن. می‌توانید قفل صفحه را در حالت افقی و حتی با چشمان بسته باز کنید.

ویژگی قفل صورت Google شبیه به Face ID در iPhone Pro است و حتی بهتر از آن. می‌توانید قفل صفحه را در حالت افقی و حتی با چشمان بسته باز کنید.

  • تلفن‌های هوشمند گوگل یک برنامه جدید ضبط کننده و یک ویژگی رونویسی زنده بسیار جالب را ارائه می‌دهد که می‌تواند ضبط‌های شما را در زمان واقعی به متن تبدیل کند.
  • در جعبه‌‌ی Pixel 4 XL هدفون‌های معمولی وجود ندارد. در عوض، Google  اعتبار ۱۰۰ دلاری آن را به فروشگاه Google داده تا کاربران لوازم جانبی مورد نظر خود را از آنجا انتخاب کنند.
  • استفاده از دستیار Google ، در Pixel 4 XL نسبت به گوشی‌های نسل قبل، یکپارچه تر است. با کشیدن انگشت به گوشه پایین تلفن یا ضربه زدن روی نماد دستیار یا به سادگی گفتن “Hey Google” یا “Ok Google” ، فعال می‌شود. و در وظایفی مانند باز کردن برنامه‌ها یا روشن کردن ویژگی‌ها و ترجمه سریع باهوش تر عمل می‌کند.
  • گوگل با معرفی برنامه‌ای با عنوان شبکه ایمنی تصادف، از سنسورهای گوشی استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که آیا شما در یک تصادف رانندگی شرکت کرده اید و اگر کاربر هنگام بررسی برنامه پاسخی ندهد ، با ۹۱۱ تماس می‌گیرد. ( که فعلا این ویژگی در امریکا موجود است )
  • با IP 68 اسمارتفون Pixel 4 و Pixel 4 XL می‌توانند به مدت نیم ساعت در ۵۰ متر آب مقاومت کنند.

IP 68 اسمارتفون Pixel 4 و Pixel 4 XL می‌توانند به مدت نیم ساعت در ۵۰ متر آب مقاومت کنند.

در بررسی باتری، گوگل برای نمایشگر ۶٫۷ اینچی و ۹۰ هرتزی Pixel 4 XL باتری با ظرفیت ۳،۷۰۰ میلی آمپر ساعت (۲۷۰ میلی آمپر ساعت بیشتر از Pixel 3 XL) را در نظر گرفته است. مانند تلفن‌های پیکسل سال گذشته، پیکسل‌های جدید شارژر سریع ۱۸ واتی را در جعبه ارائه می‌دهد. ( اگرچه سایر تلفن‌های اندرویدی شارژرهای با نرخ بالاتری را عرضه کرده اند ) و از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

مشخصات باتری Pixel 4 XL

قابلیت تعویض توسط کاربرندارد
شارژ سریع
  • شارژ سریع ۱۸ وات
  • USB Power Delivery 2.0
  • QI wireless charging
نوعلیتیوم پلیمری
ظرفیت۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت

در باتری، گوگل برای نمایشگر 6.7 اینچی و 90 هرتزی pixel 4 XL، باتری با ظرفیت 3،700 میلی آمپر ساعت (270 میلی آمپر ساعت بیشتر از pixel 3 XL ) را در نظر گرفته است.

در باتری، گوگل برای نمایشگر ۶٫۷ اینچی و ۹۰ هرتزی pixel 4 XL، باتری با ظرفیت ۳،۷۰۰ میلی آمپر ساعت (۲۷۰ میلی آمپر ساعت بیشتر از pixel 3 XL ) را در نظر گرفته است.

در بررسی دوربین، گوگل در Pixel 4 و Pixel 4 XL برای اولین بار از دو دوربین در مربع مشکی رنگ استفاده کرده است. سنسور ۱۲٫۲ مگاپیکسلی دارای پیکسل ۱٫۴ میکرومتر، تثبیت کننده تصویر نوری و الکترونیکی، دیافراگم f / 1.7 و میدان دید ۷۷ درجه است (FOV) و به عنوان دوربین اصلی، با فناوری پیکسل دوتایی عمل می‌کند.

سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دارای پیکسل ۱٫۰ میکرومتر، تثبیت کننده تصویر نوری و الکترونیکی، دیافراگم f / 2.4 و نمای دید ۵۲ درجه است و به عنوان لنز تله فوتو عمل می‌کند. این سنسور همراه با ویژگی عالی Super Res Zoom برای بزرگنمایی ۲ برابر می‌باشد که  نسبت به نسخه‌‌ی قبل بهبود یافته است. که منجر به عکس‌های پرتره با دامنه گسترده تر می‌شود. و همچنین یک سنسور hyperspectral در مجموعه دوربین عقب وجود دارد که به بهبود کیفیت تصویر کمک می‌کند.

در قسمت جلویی یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با عرض پیکسل ۱٫۲۲ میکرومتر، دیافراگم f / 2.0 و میدان دید ۹۰ درجه وجود دارد.

گوگل در Pixel 4 و Pixel 4 XL برای اولین بار از دو دوربین در مربع مشکی رنگ استفاده کرده است.

گوگل در Pixel 4 و Pixel 4 XL برای اولین بار از دو دوربین در مربع مشکی رنگ استفاده کرده است.

مشخصات دوربین اصلی Pixel 4 XL

سیستم دوربیندوگانه
دوربین اصلی
سخت افزار۱۲٫۲ مگاپیکسل
ویژگی‌های سخت افزاریعریض، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر
مشخصات فنی
  • بازشدگی دیافراگم : f/1.7
  • سایز سنسور: ۱/۲٫۵۵ اینچ
  • سایز پیسکل: ۱٫۴ میکرومتر
  • لنز ۲۸ میلی‌متری
دوربین دوم
سخت افزار۱۶ مگاپیکسل
ویژگی‌های سخت افزاری
  • تله فوتو
  • بزرگنمایی اپتیکال دو برابری، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، تثبیت کننده تصویر نوری و الکترونیکی
مشخصات فنی
  • بازشدگی دیافراگم : f/2.4
  • سایز پیکسل: ۱٫۰ میکرومتر
  • لنز ۴۵ میلی متری
ضبط ویدیو
  • ۲۱۶۰p@30fps
  • ۱۰۸۰p@30/60/120fps
  • ۱۰۸۰p@30fps
ویژگی ها
  • تماس ویدیویی، اشتراک گذاری ویدئو
  • HDR خودکار
  •  پانوراما
فلشفلاش دوگانه‌ی LED

در بررسی دوربین، گوگل در Pixel 4 و Pixel 4 XL برای اولین بار از دو دوربین در مربع مشکی رنگ استفاده کرده است

مشخصات دوربین سلفی Pixel 4 XL

سیستم دوربینیک دوربین
دوربین اصلی
سخت افزار۸ مگاپیکسل
دوربین ToF 3D
HDR خودکار
ویژگی‌های سخت افزاریعریض، فاقد فوکوس خودکار
مشخصات فنی
  • بازشدگی دیافراگم : f/2.0
  • سایز پیکسل: ۱٫۲۲ میکرومتر
  • حسگر سه بعدی  ToF
ضبط ویدیو۱۰۸۰p@30fps
ویژگی هاHDR خودکار

Live HDR+ ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد قبل از گرفتن عکس، پردازش HDR+ را در برنامه دوربین مشاهده کنند تا قبل از عکس، سایه‌ها و نکات برجسته را به سلیقه خود تنظیم کنند.

Live HDR+ ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد قبل از گرفتن عکس، پردازش HDR+ را در برنامه دوربین مشاهده کنند تا قبل از عکس، سایه‌ها و نکات برجسته را به سلیقه خود تنظیم کنند.

Live HDR+ ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد قبل از گرفتن عکس، پردازش HDR+ را در برنامه دوربین مشاهده کنند تا قبل از عکس، سایه‌ها و نکات برجسته را به سلیقه خود تنظیم کنند. این ویژگی احتمالاً باعث صرفه جویی در وقت برای کاربران هم خواهد شد.

اضافه شدن پیشرفت‌های هوش مصنوعی برای افزایش عملکرد Night Sight در پیکسل ۴ XL و پیکسل ۴ منجر به ویژگی جدید و منحصر بفردی در دوربین با نام Dual Exposure شده است. این ویژگی به این صورت است که به کاربر اجازه می‌دهد روشنایی پیش زمینه و پس زمینه را به صورت دستی تنظیم کند، به خصوص در حالت شب و در سایه‌‌ی خورشید. این ویژگی دوربین Pixel 4 XL را مانند یک دوربین حرفه‌ای کرده و کارایی آن به این صورت است که بعد از تنظیم نور پس زمینه قفل شده و شما قادر به تنظیم روشنایی در پیش زمینه خواهید بود.

گوگل در پیکسل ۴ XL علاوه بر حالت Night Sight، اختر نگاری و گرفتن عکس از آسمان و ستارگان و سیارات را در شب با اعمال محاسباتی بهبود بخشده است. که بهتر است برای ثبت عکس از آلودگی شهر دور باشد.

در بررسی قیمت پیکسل ۴ با قیمت ۷۹۹ دلار شروع می‌شود.

گوگل، Pixel 4 و Pixel 4 XL را در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ رونمایی کرده و احتمالا در ۲۴ اکتبر عرضه خواهد شد. و قیمت آن از ۸۹۹ دلار / ۸۲۹ پوند برای حافظه ۶۴ گیگابایتی شروع می‌شود. و برای حافظه ۱۲۸ گیگابایتی نیز هزینه ۹۹۹ دلار / ۹۲۹ پوند را به همراه خواهد داشت.

 

ویژگی‌های خاص Pixel 4 XL

حسگر اثر انگشتخیر
سبک وزنخیر
نازکخیر
LTEبله
ضدآببله
NFCبله
دو سیمکارتهبله

ویژگی‌های عمومی Pixel 4 XL

سیمکارتتک سیمکارته و دو سیمکارته ترکیبی
مدلگوگل پیکسل ۴ XL
تاریخ انتشار جهانیاکتبر ۲۰۱۹
تاریخ انتشار در ایران
برندگوگل
شبکه۲G, 3G, 4G
سنسور اثر انگشتندارد.

گوگل در پیکسل ۴ XL علاوه بر حالت Night Sight، اختر نگاری و گرفتن عکس از آسمان و ستارگان و سیارات را در شب با اعمال محاسباتی بهبود بخشده است. که بهتر است برای ثبت عکس از آلودگی شهر دور باشد.

گوگل در پیکسل ۴ XL علاوه بر حالت Night Sight، اختر نگاری و گرفتن عکس از آسمان و ستارگان و سیارات را در شب با اعمال محاسباتی بهبود بخشده است. که بهتر است برای ثبت عکس از آلودگی شهر دور باشد.

مشخصات مالتی مدیای Pixel 4 XL

ویژگی‌های صوتیلغو فعال نویز با میکروفن اختصاصی
بلندگوهااسپکرهای استریو
رادیو FMندارد
جک هدفون ۳٫۵ میلی متریندارد

اتصالات Pixel 4 XL

وای فایWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac ، دوبانده
ویژگی‌های وای فایوای فای دایرکت، نقطه اتصال موبایل، DLNA
بلوتوث
  • نسخه‌ی ۵٫۰
  • A2DP، LE، aptX HD
VoLTE (مکالمه‌ی صوتی از بستر شبکه چهارم مخابراتی یا ۴G)دارد
USBUSB 3.1
کانکتور USBType-C 1.0 (کانکتور دوطرفه)
ویژگی ها
لوکیشن
  • GPS
  • A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
شبکه۴G:

LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 14(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 29(700), 30(2300), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 46(5200), 48, 66(1700/2100), 71(600) – USA

۳G:

HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE

دیتا
  • HSPA 42.2/5.76 Mbps
  • LTE-A
سایز سیمکارتنانو سیم کارت card و eSIM
قابلیت استفاده از ۴٫۵Gدارد
دیگر ویژگی هاNFC, Infrared port
دیگر سنسورهاتشخیص چهره سه‌بعدی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج

مقایسه ابعاد Pixel 4 و Pixel 4 XL

مقایسه ابعاد Pixel 4 و Pixel 4 XL

مقایسه‌‌ی Google Pixel 4 XL با سایر رقبا

همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد Pixel 4 XL با قابلیت‌های درخوری که دارد می‌تواند با پرچمداران پرقدرتی چون آیفون ۱۱ پرومکس، میت ۳۰ هواوی، وان پلاس ۷T پرو و حتی نوت ۱۰ پلاس قابل مقایسه باشد.

در مقایسه‌‌ی این اسمارتفون‌ها قطعا نمی‌توان به صورت کامل، به بررسی جزییات پر شمار و منحصر بفرد آنها در این مجال پرداخت، ولی ما تلاش کردیم که نکات مهم تر را جمع بندی کرده و به نظر شما برسانیم.

در بررسی حسگر ها، پیکسل جدید گوگل به منظور رقابت با آیفون ۱۱ پرو مکس خبر از حذف حسگر اثر انگشت و جایگزین شدن آن توسط فناوری تشخیص چهره را می‌دهد. در حالیکه این دو اسمارتفون بر سر تشخیص چهره رقابت می‌کنند سایر پرچمداران نوت ۱۰ پلاس و میت ۳۰ پرو و وان پلاس هنوز از حسگر اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند.

در بررسی حافظه، گوگل با ۶ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی‌اش روی کاغذ شانسی در برابر نوت ۱۰ پلاس با ۱۲ گیگا بایت رم، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و اضافه شدن حافظه خارجی تا یک ترابایت را ندارد. در ادامه میت ۳۰ پرو با ۸ گیگا بایت رم و حافظه داخلی ۲۵۶ ، وان پلاس۷T پرو با ۸ و ۱۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۲۵۶ قرار دارد. این در حالیست که آیفون ۱۱ پرو مکس از ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴، ۲۵۶، ۵۱۲ بهره می‌برد.

در بررسی سایز نمایشگر نوت ۱۰ پلاس با ۶٫۸ اینچ بزرگترین نمایشگر این قیاس است، در حالیکه وان پلاس ۷T پرو با ۶٫۶۷ اینچ، آیفون ۱۱ با ۶٫۵ اینچ، می‌ ۹ پرو با ۶٫۳۹ اینچ و پیکسل ۴ ایکس از نمایشگر با ۶٫۳ اینچ بهره می‌برد. که اختلاف ۰٫۵ اینچی آن با نوت ۱۰ پلاس ممکن است چندان قابل اهمیت نباشد.

در بررسی رزولوشن، نوت ۱۰ پلاس با نمایشگر Dynamic AMOLED‌اش و خلق رزولوشن ۳۰۴۰*۱۴۴۰ برتر است. اما پیکسل ۴ هم با رزولوشن ۱۴۴۰*۳۰۴۰ از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

در بررسی ابعاد هم شاید بتوان نوت ۱۰ پلاس را بزرگترین اسمارتفون این مقایسه دانست، اما آیفون ۱۱ پرومکس و پیکسل ۴ ایکس ال هم با اندک تفاوتی در طول و عرض می‌توانند در کنار نوت سامسونگ قرار بگیرند.

جنس بدنه با شیشه و فریم آلومینیومی در همه‌‌ی اسمارتفون‌های این رقابت به غیر از آیفون که از استیل ضد زنگ است، یکسان می‌باشد.

در سیستم عامل، همه‌‌ی محصولات اعم از پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال، در اندروید ۱۰ یکسان هستند به جز نوت ۱۰ پلاس که از اندروید ۹ و آیفون ۱۱ که از ios 13 پشتیبانی می‌کند.

Pixel 4 XL در بررسی پلتفرم Qualcomm snapdragon 855 و ۸ هسته با نسخه جهانی نوت ۱۰ پلاس و غالب رقبا یکسان است.

 

در حالیکه پیکسل ۴ با دوربین ۱۲٫۲ و ۱۶ مگاپیکسل در کنار نوت ۱۰ پلاس با ۱۲ و ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسل و آیفون ۱۱ پرو مکس با ۱۲ و ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسل قرار می‌گیرد، میت ۳۰، وان پلاس ۷تی پرو و می‌ ۹ پرو بر سر دوربین ۴۰ و ۴۸ مگاپیکسل رقابت می‌کنند. البته در عکس برداری تفاوت فاحشی به نظر نمی‌رسد و همه‌‌ی دوربین اسمارتفون‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردارند. حتی در اکثر حالت‌ها و آزمایش‌ها دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی عکس العمل بهتری هم دارند.

در بررسی باتری، پیکسل ۴ و Pixel 4 XL به ترتیب از باتری با ظرفیت ۲۷۰۰ و ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برند در حالیکه نوت پلاس با ۴۳۰۰، وان پلاس ۷ تی پرو با ۴۰۸۰ و آیفون ۱۱ به باتری با ظرفیت۳۱۹۰ مجهز است. در این بین میت ۳۰ با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت قدرتمندترین باتری در این مقایسه است.

بیشترین تفاوت در بین اسمارتفون ها، قیمت آنهاست که با وجود تفاوت کمی که در اکثر زمینه‌ها دارند جالب به نظر می‌رسد. Pixel 4 XL با قیمت ۷۵۰ یورو بعد از می‌۹ پرو با ۵۰۰ یورو به عنوان ارزان ترین پرچمدار قرار می‌گیرد. در حالیکه آیفون ۱۱ با قیمت ۱۲۵۰ و نوت ۱۰ با قیمت ۱۰۵۰ یورو گران ترین‌های این مقایسه هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو