مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، روزنامه عبری زبان اورشلیم پست به نقل از افسران ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که سردار قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله و ابو عطا، مهمترین دشمنان "اسرائیل" هستند که در صدر لیست ترور این رژیم قرار دارند.

این روزنامه تاکید کرد برخی افسران بلند پایه ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به اقدامات این رژیم برای دفع خطرات دشمنان خارجی تاکید کردند که "اسرائیل" در جبهه‌های مختلف دشمنان فراوانی دارد و نسبت به خطرات آنها هشدار دادند.

بر اساس اعلام این روزنامه صهیونیستی به نقل از این افسران ارتش اسرائیل، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در صدر لیست ترور ارتش اسرائیل قرار دارد.

اورشلیم پست، سردار سلیمانی را یک نابغه نظامی توصیف کرده و افزود وی از سال ۱۹۹۷ به فرماندهی نیروی قدس منصوب شده و تا چند سال گذشته برای عموم مردم شناخته شده نبود.

این روزنامه اسرائیلی ادامه داد: ارتش او را در صدر لیست ترور خود قرار داده چرا که این فرمانده نظامی دشمن شماره یک "اسرائیل" و مسئول تثبیت حضور ایران در سوریه و حمایت دائم از حزب‌الله لبنان با ارسال موشک‌های نقطه‌زن به آنها است.

در ادامه گزارش این رسانه صهیونیستی آمده است که شخص دوم لیست ترور "اسرائیل" سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان است که این گروه تحت رهبری وی به یک حزب سیاسی پر نفوذ و دارای جایگاه اجتماعی در لبنان تبدیل شده است.

اورشلیم پست تاکید کرد: همچنین حزب‌الله تحت رهبری سید حسن نصرالله از یک گروه شبه نظامی به ارتشی تبدیل شده است که می‌تواند ضربات بزرگی به "اسرائیل" وارد کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که سومین نفر لیست ترور "اسرائیل" که خطری بزرگ برای امنیت این رژیم به شمار می رود، بهاء ابو العطا، رئیس شورای نظامی گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین است.

این روزنامه صهیونیستی افزود: ابو العطا یکی از بزرگترین افراد تاثیر گذار در غزه بوده و با اینکه حماس جریان حاکم بر غزه است اما وی به عنوان نفر اصلی مرتبط با تهران در غزه خلا ناشی از عدم تسلط حماس بر غزه در سال‌های گذشته را پُر کرده است.

اورشلیم پست ادامه داد: ابو العطا در برنامه ریزی برای حمله به "اسرائیل"، ساخت سلاح و تقویت توان نظامی جهت ساخت موشک‌های با بُرد بلند مشارکت داشته و دارد.

این روزنامه افزود که جهاد اسلامی دومین گروه بزرگ و مهم در غزه بعد از حماس است و سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی این جنبش را یکی از عواملی می‌داند که می‌تواند موجب تشدید تنش و درگیری‌ها در باریکه غزه شود.