دلزدگی جواد هاشمی از جشنواره فیلم کودک/ ادامه ساخت "شهر گربه‌ها" در ایران مال

منبع: ایران آرت

103

1398/8/8

19:41


کارگردان فیلم سینمایی "شهر گربه‌ها" با اشاره به اینکه فیلمبرداری این پروژه همچنان ادامه دارد، تاکید کرد دیگر در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شرکت نخواهد کرد.

ایران آرت، سیدجواد هاشمی تهیه‌کننده و کارگردان سینما با اشاره به فیلم سینمایی "شهر گربه‌ها" گفت: تا امروز ۵۰ درصد از این فیلم جلوی دوربین رفته است و با توجه به اینکه دارای بازیگران بسیار و پروداکشن بزرگی است می‌توان آن را یک کار سخت دانست و فکر می‌کنم تبدیل به یکی از اتفاقات خوب برای سینمای کودک و نوجوان شود.

وی با اشاره به لوکیشن‌های مختلف این اثر سینمایی ادامه داد: در حال حاضر در شهرک غزالی مشغول فیلمبرداری هستیم و به زودی به مجموعه ایران مال می‌رویم تا بخش‌های دیگری از این فیلم را در آن لوکیشن جلوی دوربین ببریم. برج آزادی از دیگر لوکیشن‌هایی است که "شهر گربه‌ها" در آن تصویربرداری خواهد شد.

به گزارش مهر، این کارگردان تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده فکر می‌کنم اواخر آبان ماه فیلمبرداری این اثر سینمایی به پایان می‌رسد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا "شهر گربه‌ها" را برای حضور در جشنواره‌های داخلی آماده می‌کند، توضیح داد: تصمیم گرفته‌ام که دیگر در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شرکت نکنم، باید بگویم فیلم می‌سازم تا توسط مردم دیده شود. در جشنواره فیلم فجر نیز فیلم‌های کودک و نوجوان هیچ جایگاهی ندارد و حضور در آن منتفی است.

کارگردان فیلم سینمایی "پیشونی سفید" تاکید کرد: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان یک جشنواره فرمایشی است و این امر از انتخاب داورانش که هیچ ربطی به سینمای کودک و نوجوان ندارند گرفته تا انتخاب آثاری که چندان مورد علاقه مخاطب نیست، کاملا مشخص است.

وی ادامه داد: به همین دلیل لزومی نمی‌بینم تا آثار من در این جشنواره‌ها شرکت کنند، تاکید می‌کنم که هیچ انتقادی به جشنواره ندارم و معتقدم این جشنواره باید همان طور که تا امروز اداره شده پیش رود، جشنواره‌ای که تنها برای نمایش فیلم‌هایی است که ربطی به مخاطب ندارد.

هاشمی گفت: از زمانی که گزینه انتخاب تماشاگر را از جشنواره فیلم کودک و نوجوان حذف کردند دیگر لزومی به حضور در جشنواره نیست، چرا که این بخش بخشی بود که بچه‌ها به کارهای من جایزه می‌دادند. در حال حاضر داورانی که سینمای کودک و نوجوان را داوری می‌کنند حتی نمی‌دانند فانتزی کودکان چیست.

این کارگردان در پایان تاکید کرد: ترجیح می‌دهم در جشنواره بزرگ‌تر یعنی چرخه اکران عمومی فیلم‌ها شرکت کنم و در آنجا جایزه خود را از بچه‌ها بگیرم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو