وحید مجیدی به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران، بعد از تشریح عملکرد اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، گفت: به دلیل موفقیت اجرایی پروژه های الکتریکی در استان قرار است ۴پروژه الکترونیکی نیز به صورت پایلوت کشوری اجرا شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی اظهار کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری در۳۲ بیمارستان اسناد و پرونده ها به صورت الکترونیکی شده تا در مصرف کاغذ صرفه جویی گردد که طی اجرای این راهکاری بیش از۳میلیون برگ کاغذ صرفه جویی شده است.

وی ادامه داد: قرار است در ۱۳ بیمارستان خصوصی نیز این روند اجرا شود که تا پایان سال با اجرا در تمامی بیمارستان ها بتوان به صرفه جویی در مصرف۴میلیون کاغذ رسید که این کار علاوه بر صرفه جویی از خطاهای کاری و انسانی نیز جلوگیری می کند.

مجیدی خاطرنشان کرد: درخصوص هم پوشانی بیمه ها استحقاق سنجی صورت می گیرد تا اگر فردی دارای دو دفترچه یا تعداد بیشتر باشد شناسایی شود که طبق اطلاعات در دست تاکنون با شناسایی۱۵۰ نفر توانستیم میزان هم پوشانی بیمه ها را نسبت به سال گذشته کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ با اجرای بیمه سلامت همگانی، همه بیمه‌شدگان کد واحدی دریافت کرده اند، گفت: اکنون برای دریافت خدمات درمانی و بیمه، کدملی افراد استفاده می شود که این کار در جلوگیری از هم پوشانی بیمه ها نیز موثر است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از اجرای آزمایشی حذف دفترچه‌های کاغذی در این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: به تدریج نیاز به دفترچه در بیمه سلامت حذف شده و فقط با کد ملی در بیمارستان‌های دولتی خدمات درمانی دریافت می‌شود.

وی درخصوص آمار افراد تحت پوشش بیمه سلامت گفت: بیش از ۲ میلیون نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۵۳ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

مجیدی تاکی کرد: در سال گذشته بیش از ۳هزار و۹۰۰ بیمار خاص زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که کل هزینه‌های درمانی آنها پرداخت شد که حدود ۴۵ میلیارد تومان برای خدمات درمانی و داروی رایگان برای بیماران خاص هزینه شده است.

وحید مجیدی با بیان اینکه در حوزه شیمی درمانی بیماران سرطانی هم ۶۰ میلیارد سازمان بیمه سلامت برای این بیماران هزینه کرد، افزود: ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار بیمه سلامت استان در سال گذشته بود که بخشی از آن به درمان و بخشی برای عمران هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ابراز کرد: طبق برنامه ششم توسعه، قانون دولت را موظف به بیمه اجباری تمامی افراد بدون بیمه کرده که هر ایرانی طبق قانون برنامه ششم باید دارای یک دفترچه باشد و ثبت نام افراد بدون بیمه از آبان ماه این برنامه آغاز می شود.