سرهنگ علی کارخانه در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود درباره اقدامات پیشگیرانه این سرکلانتری برای کاهش احتمال اقدام به خودکشی و سقوط از روی پل طبیعت، گفت: بوستان آب و آتش و پارک طالقانی در محدوده این سرکلانتری واقع شده و همکاران من در کلانتری و گشت‌های انتظامی اقدام به تامین امنیت این فضاها کرده‌اند. اما متأسفانه در موارد معدودی شاهد آن بوده‌ایم که برخی از افراد اقداماتی را روی این پل طبیعت انجام داده و بعضا قصد خودکشی داشته‌اند.

کارخانه ادامه داد: در همین راستا نیز پلیس پیشگیری اقدام به بررسی ساختار این پل کرده و با انجام آسیب‌شناسی و بررسی‌های مربوطه نتایج آن را به دادسرای ناحیه سه تهران ارائه کرد که برابر آخرین اطلاعات ما،  مقام قضایی شهرداری تهران را ملزم کرده تا اصلاحات ساختاری لازم را بر روی این پل انجام دهد.

وی با بیان اینکه این موضوع اخیرا انجام شده و تا کنون منجر به اقدام اجرایی نشده است، گفت: تا جایی که ما اطلاع داریم این موضوع در دستورکار قرار گرفته است. از طرف دیگر خود ما نیز اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم که از جمله آن افزایش نگهبانان و ماموران در بخش‌های مختلف پل طبیعت و ارائه آموزش‌های توجهیی لازم به آنان است.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد:‌در صورت مشاهده چنین مواردی از سوی عوامل پلیس، آنان با مشاور و روانشناسان مستقر در کلانتری به محل اعزام شده و اقدامات پیشگیرانه خود را انجام خواهند داد که خروجی آن منجر به منصرف کردن دو نفر از خودکشی در ماه‌های اخیر است.