مشروح این پیام به شرح ذیل است:

مَنْ مَاتَ عَلَی حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ شَهِیداً

پیامبر اکرم (ص) جامع الأخبار، جلد ۱،  صفحه ۱۶۵

 

جناب آقای دکتر آقاسی

دبیر محترم و معاون نظارت و برنامه‌ریزی ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی

مقدرات الهی نظیر از دست دادن عزیزان، برای اهل توحید و مؤمنین به مشیت و مقدرات قادر متعال، امتحاناتی است که خداوند متعال برای آزمایش استحکام ایمان این مؤمنین، در مشیت و مقدرات خود مقرر می‌فرمایند.

این موضوع از محکمات و غرر معارف اهل‌بیت (ع) است که شیعیان آن بزرگواران باید به‌عنوان مصادیق اصلی اهل توحید و ایمان، خود را برای انواع مصائب و امتحانات آماده کنند و با صبر و شکر بر اجر خود بیفزایند که حضرت سیدالشهدا (ع) پیشوای شاکرین و صابران در برابر سخت‌ترین مصائب است.

اکنون که پس از مصیبت از دست دادن والدین مکرم خود که در مسیر بازگشت از راهپیمایی عظیم اربعین حضرت امام حسین (ع) به دیدار حضرتش شتافتند؛ برادر ارجمند شما نیز در این مسیر الهی همراه والدین گرامی خود بود؛ به لقاءالله پیوسته است این مصیبت مجدد از امتحان خداوند متعال برای بندگان مؤمن خود نشان دارد.

بدون تردید شما برادر مومن به مصداق فرمایش حضرت سیدالشهدا (ع) که در روز عاشورا فرمودند: «إلهی رضاً برضاک، تسلیماً لأمرک، صَبراً عَلی‌ قَضائِک، یا رَبِّ لا معبود سواک، یا غیاثَ المستغیثین» در برابر این مصیبت نیز صبور و شکور خواهید بود.

اینجانب این مصائب را به نمایندگی از همه همکاران‌تان در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به جنابعالی تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت و غفران واسعه الهی و برای همه بازماندگان صبر و اجر شایسته مسئلت دارم و بی‌شک آن بزرگواران مشمول شفاعت حضرت امام حسین(ع) در روز محشر و در جنات نعیم هم‌نشین ایشان و اصحاب شهیدشان خواهند بود.

 

دکتر سعید رضا عاملی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی