حکم شرعی جدا خوابیدن زن و شوهر

منبع: نیک شو

151

1398/8/9

03:11


حکم شرعی جدا خوابیدن زن و شوهر

حکم شرعی جدا خوابیدن زن و شوهر

درباره حکم زن و شوهری صحبت می کنیم که شب ها در یک بستر نمی خوابند و جدا از هم هستند. سوال اینجاست که حکم شرعی و اسلامی این جدا خوابیدن چیست؟ هیچ زن و شوهری حق ندارند بستر خوابشان را از هم جداکنند؛ مگر بعد از طلاقگاهی حتی بیرون از اتاق خواب می‌خوابیم. هیچ زن و شوهری حق ندارند بستر خوابشان را از هم جداکنند؛ مگر زمانی که طلاق گرفتند. تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیریم که زن و شوهر به هر بهانه‌ای مانند خروپف همسر، ترس کودک و اجبار برای خوابیدن در کنار او، از هم جدا بخوابند. تمام این مشکلات راه‌حل دارند و باید به دنبال راه‌حل آن باشیم. اصلاً نباید به خاطر بهانه‌ها یا علل واقعی، اصل را زیر سؤال ببریم.

 

اصل این است که زن و شوهر در هیچ شرایطی حق ندارند بستر خواب خود را جدا کنند؛ مگر پس از طلاق. حالا یک‌سری موانع و بهانه‌ها ممکن است پیش بیاید که باید آن را حل کنیم. اگر خودمان نتوانستیم، باید با کمک یک درمانگر اختلالات جنسی، مشکلات و موانع را حل کنیم نه این‌که اصل را پاک کنیم. همواره باید بدانیم اتاق خواب محل بسیار مهمی برای رابطه جنسی زن و شوهر است.

 

سوال:

همسرم جدا می خوابد و می گوید می خواهم راحت باشم,وقتی من اعتراض میکنم,چند شبی باهم می خوابیم اما مجدد محل خوابش را جدا میکند,این موضوع خیلی ازارم میدهد طوریکه صبح حوصله بیدار شدن ندارم,موقعی که اعتراض میکنم فکر میکنه من رابطه جنسی میخوام,و هرشبی که نیاز داشته باشه پیش من میاد,دارم افسرده میشم خواهش میکنم راهنماییم کنید متشکرم.

 

پاسخ مشاور:

دوست عزیزدلایل همسر شما برای راحت خوابیدن چیست؟

برای آن که بتوانیم این مشکل زناشویی را بر طرف کنیم ، می بایست اولاً علت وانگیزه آن را پیدا کنیم لصفا کامل تر این دلایل را توضیح دهید تا راهنمایی کنم اما به طور کلی برای حل این مشکل ابتدا می بایست علت یابی کرد . با انجام کارهای زیر این مشکل را عاقلانه انشاالله بر طرف نمایید :

 

درکنار اوقرار بگیرید نه در مقابلش : به این معنا که شما بدون تحقیر کنار او قرار بگیرید .مثلاً برای مشکل ، خوب است بغل شوهرش بنشیند ودر کنار او به تماشای سریال ویا مسابقه فوتبال بپردازد واگر خوابش برد سرش را بر زانوی شوهرش بگذارد وبخوابد ویا این که کنار اوبخوابد ولی بهتر است از قبلاً خوابش طوری تنظیم کند که همراه شوهرش بخوابد .

 

در ضمن همان طور که کنارش قرار گرفته اید با نوازش وبوسه ابراز محبت وعشق خودتان را بکنید وسعی کنید با نظرات او در مورد فیلم ویا برنامه تلویزیون همراه باشید وفراموش نکنید که :«همراه با نظروعقیده شوهر بودن ، در زندگی زناشویی آثارمثبت وسازنده تری دارد »
به عبارت دیگر به جای از این حرکت (نادرست) ناراحت شده وبازخورد منفی داشته باشید ، باکنار او بودن ، اورا کمک نمایید تا راه درست وصحیح را انتخاب کند ودر کنار شما قراربگیرد وگرمای وجودش را به شما ببخشد .

 

بااطاعت واحترام قلب اورا جلب نمایید : اطاعت واحترام دوکلیدتسخیر قلبِ هر مردی است ؛ با این دوکلید قلب اورا به سوی خودتان بازکنید .زیرا وقتی شمارا دوست داشته باشد ، حتماً کنار شما می خوابد . درضمن به خاطر داشته باشید که اطاعت از شوهر بردگی از شوهر نیست بلکه راهی برای جذب قلب شوهر است وهم چنین احترام به شوهر خواری وذلیلی نیست بلکه بزرگ شدن در چشم شوهراست !!

 

اطلاعات خود را درمورد روابط جنسی ارتقاءدهید : یکی از علت عمده این جدا خوابیدن « مشکل جنسی » چه از جانب شوهرتان ویا شما می باشد . اگر ازجانب شماست باید بیاموزید چگونه با یک مرد رابطه جنسی داشت که هر دو لذت ببرید واحساس آرامش کنید ؛ اگر شوهر شما مشکل دارد مثلاً سرد مزاجی دارد. باید بیاموزید با این چنین فردی چگونه برخورد کنید تا آرام آرام این سرد مزاجی را برطرف نمایید .
هم چنین بیاموزید که چگونه بدون همبستری داشتن، لذت جنسی از یکدیگر ببرید. بعضی از آقایون فکر می کنند کنار زنشان بخوابند حتماً باید همبستری کنند . زیرا همسرش اورا به این مرحله می کشاند .واین تفکر موجب می شود که مرد به بهانه های مختلف به موقع به رختخواب نیاید ویا اصلاً در رختخواب نیاید .

 

اجتناب از سرزنش و تحقیر : به خاطر داشته باشید هرگونه سرزنش وتحقیر همسرتان از این که جدا می خوابد ،کار را مشکل تر می کند ودست یابی به آرامش و آغوش گرمِ شوهرتان را تأخیر می اندازد وگاهی غیر ممکن می کند . بلکه با صبر وحوصله وبرنامه ریزی امکان فایق شدن براین مشکل را بیشتر می کند .

 

 

جدا خوابیدن زن و شوهر در اسلام،دور بودن زن و شوهر از هم،حکم شرعی نداشتن رابطه با همسر،حکم زنی که با شوهرش همبستر نمیشود

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو