کاخ دلما باغچه ، استانبول | Dolmabahçe Palace

کاخ دلما باغچه ، استانبول | Dolmabahçe Palace


منبع: تاپ تراول

213

1398/8/9

12:53


سفر باتو

خرید بلیط هواپیما

دلما باغچه

کاخ دلماباغچه در شهر استانبول ترکیه، در سمت اروپایی تنگه بسفر واقع شده‌است و از سال ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ میلادی از این مکان به عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی استفاده می‌شده‌است.در ادامه مطلب همراه تاپ تراول باشید تا درباره قصر باشکوه دلما باغچه بیشتر بدانید.


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


تاریخچه

کاخ دلماباغچه بین سالهای ۱۸۴۳ و ۱۸۵۶، بدستور سلطان عبدالمجید یکم، ۳۱امین پادشاه عثمانی، ساخته شده‌است. این قصر در مساحت ۴۵ هزار متر مربع و در منطقه‌ای با مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع بنا شده‌است.بزرگترین چلچراغ بلور بوهمی در این قصر واقع شده‌است. این چلچراغ که هدیه‌ای است از طرف ملکه ویکتوریا اول، ۷۵۰ حباب و وزنی معادل ۴٫۵ تن دارد. کاخ دارای سه بخش اصلی است طبقه مستخدمین طبقه کارمندان و منشی‌ها و طبقه حریم شاهنشاهی.

728 90 - کاخ دلما باغچه ، استانبول | Dolmabahçe Palace

 

دلما باغچه

دلما باغچه

ساخت این کاخ بعد از ۱۳ سال، سرانجام در سال ۱۸۵۶ میلادی به پایان رسید و این قصر باشکوه تا سال ۱۹۲۲ میلادی به عنوان اقامتگاه شخصی پادشاهان عثمانی و نیز محلی برای برپایی جشن ها و پذیرایی از مهمانان عالی رتبه آنان مورد استفاده گرفته است. بعد ازاعلام جمهوری ترکیه این قصر مدتی در زمان آتاتورک به عنوان کاخ ریاست جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت و سپس از سال ۱۹۵۲ تا کنون به موزه تبدیل گشته است.

دلما باغچه

دلما باغچه

معماری کاخ دلمه‌باغچه

شخصی به نام «سعید آقا» مسئولیت کارهای ساخت و ساز این بنا را به عهده گرفت؛ اما این پروژه توسط معمار نیکوقوس بالیان از (اعضای خانواده ارمنی بالایان) و زن معمار به نام «اوانیس کالفا» محقق شد.

دلما باغچه

دلماباغچه، بزرگ‌ترین کاخ در کشور ترکیه به شمار می‌رود و ۲۸۵ اتاق، ۴۶ سالن، ۶ حمام و ۶۸ سرویس بهداشتی را در برمی‌گیرد که بعضی از اتاق‌ها رو به خشکی و بعضی دیگر رو به دریا هستند. معماری مدرن این بنا از ترکیبی از سبک‌های باروک، روکوکو، نئوکلاسیک و معماری سنتی عثمانی به دست می‌آید و به همراه دکور آن، تأثیر رو به افزایش استانداردهای اروپایی بر روی هنر و فرهنگ عثمانی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

دلما باغچه

حرم‌سرای این کاخ از ۸ بخش جدا تشکیل می‌شود که به هم متصل هستند و اقامتگاه شخصی همسران و مادر پادشاهان عثمانی به حساب می‌آیند. بر خلاف کاخ توپکاپی که شامل چندین نمونه‌ی بی‌نظیر از کاشی‌های ایزنیک و کنده‌کاری‌های عثمانی می‌شود، برای دکور داخلی کاخ دلماباغچه از طلا و بلور و سنگ‌هایی قیمتی همچون آلاباستر و سنگ سماق کمک گرفته‌اند.

دلما باغچه

چگونه از میدان تقسیم (تکسیم) به کاخ دلما باغچه برویم :

اگر در میدان تکسیم قرار دارید توسط فونیکولارF1  Funicular به کاباتاش بروید و از آنجا با تقریباً ده دقیقه پیاده روی به کاخ دلما باغچه خواهید رسید.

اگر در مناطق دیگر استانبول قرار دارید :

اگر در مناطق دیگر استانبول هستید ابتدا توسط نقشه مترو خود را به خط تراموای Tram T1 برسانید و سپس توسط این خط به کاباتاش بروید و از آنجا با تقریباً ده دقیقه پیاده روی به این کاخ خواهید رسید.


  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو