نکته‌ای عجیب درباره فیلم شیرشاه که رکورد زد

منبع: ایران آرت

115

1398/3/15

16:52


همه منتظر فیلم "شیرشاه" هستند. تیزر این فیلم چندی پیش پخش شد و رکورد بیشترین بیننده در یک روز را شکست، اما به راستی این فیلم انیمیشن است یا زنده؟

ایران آرت: عموم سینماروها وقتی به تماشای بازسازی دیزنی از "شیرشاه" بنشینند، کاری به این موضوع ندارند که یک فیلم انیمیشن تماشا می‌کنند یا زنده؛ موضوعی که بی‌تردید برای تصمیم‌گیرندگان فصل جوایز جزییات و اهمیت خودش را دارد.

اما موضوع وقتی پیچیده‌تر می‌شود که حتی صاحب اثر هم نتواند فیلمش را دسته‌بندی کند! جان فاورو کارگردان بازسازی تازه "شیرشاه" در گفت‌وگوی تازه‌ای با "اسلش‌فیلم" گفته است: "خب، واقعاً دشوار است چون واقعاً هیچ کدام نیست! در واقع به این بستگی دارد که چه متر و معیاری را در نظر می‌گیرید؛ چون هیچ حیوان واقعی، دوربین یا حتی بازیگری در فیلم وجود ندارد. همه چیز با دستان هنرمندان انیماتور خلق شده است. اما از سوی دیگر فکر می‌کنم انیمیشن خواندن فیلم هم دادن سرنخ اشتباه است."

به گزارش هنروتجربه، مقایسه "شیرشاه" با انیمیشنی مثل "داستان اسباب‌بازی" یا حتی "کتاب جنگلِ" خود فاورو هم درست نیست چون در این‌جا با فیلمی به‌کل متفاوت سروکار داریم که به سبک فوتورئالیسم ساخته شده است و انگار دیزنی از لوکیشن‌ها و حیوانات واقعی استفاده کرده است. در این‌جا از تکنیک "ضبط حرکت" (موشن کپچر) هم استفاده نشده است و برای همین قابل قیاس با "کتاب جنگل" و نمونه‌های مشابهش نیست.

"شیرشاه" از نوزده ژوییه (۲۸ تیر) اکران می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو