بعد از اظهارات طیبه ماهروزاده استاد دانشگاه الزهرا و همسر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب فارسی در برنامه زاویه شبکه ۴ که طی آن گفته بود «مدرسه غیرانتفاعی تاسیس کردیم چون وقتی پسرم به سن دبیرستان رسید و می خواست به رشته علوم انسانی برود، مدرسه مناسبی برایش وجود نداشت» جنجال های زیادی در شبکه های اجتماعی پیرامون اظهارات او به راه افتاده است. 

در همین راستا، علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری در رشته توئیتی نوشت: «‌می توانیم منتقد و مخالف جدی عقاید و مواضع سیاسی دکتر ‎حداد عادل باشیم، کما اینکه از منتقدان جدی ایشان هستم، اما دلیل نمی شود تنها ۳۰ ثانیه از یک گفتگوی مبسوط در خصوص وضعیت آموزشی و رشته ‎علوم انسانی در دو دهه‌ی پیش را گزینش کنیم و بگوییم صرفا برای تحصیل پسرشان مدرسه تاسیس کرده‌اند. ‌بد نیست در خصوص تاسیس مدارس پسرانه و دخترانه ‎فرهنگ چند نکته را بدانیم شاید به قضاوتمان کمک کند. 

۱.خانم ماهروزاده از وضع اسفناک رشته علوم انسانی در مدارس آنهم در سال‌هایی سخن می‌گوید که بسیاری از نشردهندگان این ویدئو اساسا آن سال‌ها را درک نکرده‌اند.

‌۲. دکتر ‎حداد عادل و ‎دکتر ماهروزاده در سال‌هایی که مدارس علوم انسانی فرهنگ را تاسیس کردند، دو چهره صرفا آموزشی و پرورشی بودند و این اقدامشان اعتباری برای این رشته در همان سالها محسوب می‌شد به گونه ای که اقدام آنان، آغازگر  تاسیس مدارس علوم انسانی دیگر شد.

‌۳.ایشان می‌گوید فقدان مدرسه‌ای با کیفیت و معتبر برای ثبت‌نام پسرشان، انگیزه‌ای برای تاسیس مدرسه پسرانه فرهنگ در سال‌های بعد شد. تا آنجا که اطلاع دارم فرید حداد در رشته علوم انسانی در مدرسه ای دولتی دیپلم گرفت، ومدرسه فرهنگ پس از دیپلم او تاسیس  شد.

‌۴.حتی بسیاری از چهره‌های سیاسی که با عقاید دکتر حداد عادل زاویه داشتند نیز فرزندشان را در مدرسه فرهنگ ثبت نام کردند نظیر دکتر عطا الله ‎مهاجرانی.

‌۵. اخلاق و انصاف عناصر اصلی هر کنش و گفتمانی است چه اصلاح طلب باشیم چه اصولگرا. 

او همچنین نوشته است«وقتی بارها قربانی این بداخلاقی‌ها بوده‌ایم با شکیبایی و ‎رواداری بیشتری به ‎قضاوت بنشینیم.»