مقررات رای‌گیری رشته بهترین فیلم بین‌المللی اسکار تغییر کرد

منبع: آی سینما

188

1398/8/10

16:43


مقررات رای‌گیری رشته بهترین فیلم بین‌المللی اسکار تغییر کرد

آی سینما: آکادمی اسکار مقررات مربوط به رای دادن در رشته بهترین فیلم بین‌المللی -که  تا سال گذشته با عنوان رشته بهترین فیلم خارجی زبان شناخته می‌شد- را تغییر داده و در شیوه جدید تعداد بیشتری از اعضا می‌توانند نامزدهای نهایی این رشته را از میان ده نامزد اولیه انتخاب کنند.

این رشته یکی از پیچیده‌ترین قواعد رای‌گیری را دارد. در فاز اول که مقدماتی است، کمیته فیلم‌های بین‌المللی ۹۳ اثر ثبت شده از طرف کشورها را به نمایش می‌گذارد. از بین این آثار ۱۰ فیلم فهرست نامزدهای اولیه را شکل می‌دهند و پنج نامزد نهایی جایزه اسکار از بین این ۱۰ فیلم انتخاب می‌شوند.

از امسال آکادمی یک سیستم استریم (پخش آنلاین) برای رای دهندگان راه‌اندازی کرده است. آن عده از اعضای آکادمی که ۱۰ نامزد اولیه رشته بهترین فیلم بین‌المللی را به شکل آنلاین ببینند، اجازه رای دادن در فاز دوم را خواهند داشت.

مقررات آکادمی در این رشته تا پیش از این می‌گفت فیلم‌های رقیب باید در سالن‌های سینما دیده می‌شدند. 

از بین ۹۷ فیلم متقاضی امسال ۷ فیلم بر اساس رای‌گیری فاز اول به لیست نامزدهای اولیه راه می‌یابند و کمیته اجرایی آکادمی اسکار (که حدود ۳۰ عضو دارد) هم سه فیلم را انتخاب می‌کند تا فهرست ده تایی کامل شود.

این مقررات جدید که پخش استریم را برای اعضای آکادمی امکان‌پذیر می‌کند، برای رشته‌های مستند، انیمیشن و کوتاه اعمال می‌شد و حالا فیلم‌های رشته بهترین فیلم بین‌المللی هم از طریق اپلیکیشن «اتاق نمایش آکادمی» به شکل آنلاین در دسترس اعضای آکادمی قرار می‌گیرند.

یک منبع موثق به ورایتی گفته با این شیوه جدید تعداد بیشتری از اعضای غیر آمریکایی می‌توانند در رای گیری رشته بهترین فیلم بین‌المللی شرکت کنند‌. چون تخمین زده می‌شود حدود ۲۰ درصد از اعضای آکادمی اسکار در خارج از آمریکا اقامت دارند.

9410

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو