بیماری‌های قلبی عروقی را با این ۱۰ راهکار بهبود ببخشید

منبع: فرزند

108

1398/8/12

19:26


بیماری‌های قلبی عروقی را با این ۱۰ راهکار بهبود ببخشید

حتی اگر مبتلا به یکی از انواع بیماری های قلبی عروقی شده اید، کلسترول یا فشار خونتان بالاست هم با اندکی تغییر در سبک زندگی تان می توانید به اندازه قابل توجهی شرایط زندگی خود را بهبود ببخشید.

این تغییرات، نه فقط باعث می شوند به زندگی احساس بهتری پیدا کنید و انرژیتان را افزایش می دهند، بلکه باعث می شوند با خوش بینی و مثبت اندیشی، زندگی طولانی تری داشته باشید. مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی با رعایت ۱۰ توصیه زیر به بهبود زندگی خود کمک خواهند کرد.

۱ . ورزش کنید

ماهیچه های قلب شما برای انعطاف پذیری بیشتر، به ورزش نیاز دارند. ابتدا با پزشکتان صحبت کنید و از او راهنمایی بگیرید که چه حرکات ورزشی ای برای شما مفید خواهند بود.

۲ . رژیم غذایی‌تان را رعایت کنید

با توجه به بیماری تان، باید بدانید کدام مواد غذایی را در برنامه غذایی تان بگنجانید و به چه میزان از آنها مصرف کنید. بهتر است در این زمینه از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.

۳ . دشمنان‌تان را از خود دور کنید

دشمنان اصلی سلامت شما، در میان مواد غذایی ای هستند که روزانه مصرف می کنید. انواع شیرینی، بستنی، نوشابه و چیپس، این مواد خوراکی را از روی میز اتاق خود بردارید. حتی از ماشینتان نیز دور کنید. تا حد امکان از خرید مواد غذای یادشده بپرهیزید و به جای آنها از میوه و سبزی استفاده کنید.

۴ . استراحت کنید

استرس باعث تنگی عروق می شود و خون رسانی قلب را با مشکل مواجه می کند. آرام باشید و تا حد امکان استراحت کنید. اجازه ندهید حوادث زندگی ناراحتتان کند. سعی کنید هنگام ناراحتی نفس عمیق بکشید و افکار ناراحت کننده را از خود دور کنید.

۵ . بخندید

از قدیم گفته اند خنده بر هر درد بی درمان دواست. با خندیدن، ذهن و بدنتان را گول بزنید که انسان شادی هستید. حتی هنگامی که در صفی طولانی ایستاده اید یا در حال رانندگی هستید اجازه دهید صورتتان به لبخندی زیبا منقش شود.

۶ . آشپزی کردن را یاد بگیرید

هر کدام از ما بارها به رستوران رفته ایم، یکی از چند نوع غذای موجود در فهرست را سفارش داده ایم و پس از چند دقیقه، غذای ما داغ و خوشمزه، جلوی رویمان قرار گرفته است، اما همه این خوشمزگی غذا به مدد کره و چربی است که یکی از دشمنان اصلی بیماری های قلبی عروقی به شمار می روند و در غذاهای رستورانی به وفور استفاده می شوند.

اگر ما یاد بگیریم چگونه و با چه مواد غذایی آشپزی کنیم، می توانیم با استفاده از مواد خوراکی تازه و سبزی ها، به سلامت بدن خود کمک شایان ذکری کنیم.

۷ . کنترل وضعیت عمومی بدن

فشارخونتان را هفتگی کنترل کنید و در دفترچه ای بنویسید. هرچند ماه یکبار آزمایش خون دهید تا از وضعیت کلسترول، قند خون و دیگر فاکتورهای سلامت خود مطلع شوید. با این روش به پزشکتان کمک می کنید تا بتواند بهترین درمان های دارویی و مراقبت های پزشکی را برای شما در نظر بگیرد.

۸ . داروها را منظم و به موقع مصرف کنید

اگر پزشک، دارویی برای شما تجویز کرده است، حتما به موقع و منظم از آنها استفاده کنید. بسیاری از این داروها جان میلیون ها انسان در سراسر جهان را از خطر مرگ نجات داده اند.

۹ . ارتباطات اجتماعی‌تان را تقویت کنید

افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی با تعامل بیشتر با دوستان، اقوام و دیگر اعضای جامعه می توانند بر آثار جانبی بیماریشان غلبه کنند و شرایط زندگیشان را بهبود بخشند. تقویت ارتباطات اجتماعی، از میزان استرس بیماران می کاهد و مثبت نگری را در آنها افزایش می دهد.

۱۰ . زندگی را جشن بگیرید

زندگی شیرین است پس باید همه توان خود را برای طولانی تر کردن این شیرینی به کار بندید. موفقیت هایتان را جشن بگیرید. از هر چیزی که باعث خوشحالی۔ تان می شود استقبال کنید. خودتان را با روزمرگی های زندگی درگیر نکنید. برای آینده تان برنامه ریزی کنید. به پارک، موزه و مکان های تفریحی بروید و از لحظاتتان استفاده کنید.

منبع: هفتستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو