رنگ مو در بارداری، نکاتی که باید بدانید

منبع: نی نی بان

114

1398/8/13

00:21


اگر فکر می کنید نمی توانید موهای خود را در دوران بارداری رنگ کنید، اشتباه می کنید؛ باردار بودن به معنای این نیست که نمی توانید موهای فوق العاده ای داشته باشید. با رعایت نکات ارائه شده می توانید موی خود را رنگ کنید.
باردار بودن به معنای این نیست که نمی توانید موهای فوق العاده ای داشته باشید - فقط کمی احتیاط کنید و عقل سلیم داشته باشید. تورم مچ پا، علائم کشش، شکم خارش دار... بعضی چیزها زمانی که باردار هستید اجتناب ناپذیر است. اما ریشه های مو و رنگ خاکستری آن ها؟ لازم نیست.

آیا می توانید موهای خود را دوران بارداری رنگ کنید؟
بله، می توانید موهای خود را در حالی که باردار هستید، رنگ کنید تا در مواردی که اقدامات احتیاطی خاصی انجام می شود و بارداری خود را به سبک خود یاد کنید.

نکاتی درباره رنگ کردن موها در دوران بارداری
در اینجا پنج نکته برای اطمینان از به دست آوردن رنگ موی مورد نظرتان در حالی که از نوزاد خود نیز محافظت می کنید، وجود دارد.
1. تا سه‌ ماهه دوم صبر کنید
آیا استفاده از رنگ مو در دوران بارداری بی خطر است؟ بسیاری از کارشناسان به زنان باردار توصیه می‌کنند که تقریبا تا ابتدای سه ‌ماهه دوم، صبر کنند. بدون شک، ممکن است شما حدوداً در هفته 4 بارداری، در مصرف آن زیاده روی کنید ( بطری رنگ مو، یعنی)، با تمام آن هورمون‌های بارداری که به سرعت در بدن شما حرکت می‌کنند، موهای شما ممکن است سریع‌تر از همیشه رشد کنند و حتی ممکن است بافت و رنگ متفاوتی نسبت به آنچه که به آن عادت کرده اید، داشته باشد). اما 12 هفته اول زمان رشد اساسی برای نوزادتان است: طی این زمان اندام ها شکل می گیرند، ماهیچه ها و تارهای صوتی تشکیل می شوند، و بستر ناخن و فولیکول های مو شروع به رشد می کنند. حتی اگر بسیاری از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو را جذب نکنید (و در واقع هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که نشان دهد این مواد شیمیایی برای نوزاد شما مضر هستند)، چرا باید خطر انجام این کار را به جان بخرید؟
2. امن ترین خدمات را انتخاب کنید
هنگامی که از پزشک خود اجازه می گیرید تا در سالن آرایش وقت رزرو کنید، ممکن است بخواهید درباره اینکه قصد دارید از کدام خدمات استفاده کنید، تجدید نظر نمایید. رنگ کردن ریشه مو و تغییر رنگ ریشه تا نوک مو، رنگ کاری تک فرآیندی محسوب می شوند؛ این بدان معنی است که رنگ روی مو و پوست سر اعمال می شود، جایی که منافذ پوست شما مواد شیمیایی را جذب می‌کنند. برای یک جایگزین ایمن‌تر، تکنیک هایی را امتحان کنید که در آن ها رنگ مستقیماً به ساقه مو اعمال می شود - مثلاً هایلایت، لولایت، مش و استریکینگ (نوعی هایلایت). کشیدن مو از داخل یک کلاه و سپس استفاده از رنگ روشی است که کمتر شایع می باشد اما به همان اندازه ایمن است، چون کلاه پوست سر را می‌پوشاند.
3. از رنگ ملایم استفاده کنید
همچنین مورد مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید نوع رنگی است که از آن استفاده می کنید. از آرایشگر خود در مورد گزینه های ملایم ‌تر مانند رنگ با پایه بدون آمونیاک سؤال کنید. اگر بیشتر جزو افرادی هستید که خودتان این کار را انجام می دهید، یک رنگ نیمه دائمی را در نظر بگیرید – این رنگ حاوی دکلره نیست، اثر آن از رنگ های دائمی کمتر است، و بعد از گذشت یک ماه یا بیشتر محو می شود. رنگ های گیاهی و حنا گزینه های دیگر قابل استفاده در منزل هستند که کمتر سمی می باشند، با این حال قبل از خرید برچسب را بررسی کنید. برخی از فرآیندهای به اصطلاح "طبیعی" به اندازه همتایان سنتی خود حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند.
4. به تهویه هوا توجه کنید
کارشناسان پیشنهاد می کنند که در زمان رنگ کردن مو در دوران بارداری به نکات ایمنی حتما توجه داشته باشید. اگر به سالن آرایش می روید جایی بنشینید که تهویه هوای آن مناسب باشد و در معرض هوای تازه باشید. اگر در خانه قصد رنگ کردن موها را دارید حتما پنجره ها را باز کنید تا هوا تازه به شما برسد و در در معرض گاز و مواد سمی قرار نگیرید. برای انتقال رنگ به موها حتما دستکش به دست کنید و برای امنیت بیشتر پیراهن آستین بلند بپوشید. از دستوراتی که همراه با محصول ارائه شده پیروی کنید و در پایان به خوبی سر خود را بشویید.
5. اگر امکان دارد ابتدا رنگ را روی قسمت کوچکی از موهای خود امتحان کنید
به خاطر داشته باشید که تغییرات هورمونی می تواند موجب شود که موها واکنش متفاوتی نسبت به رنگ نشان دهند و ممکن است حتی با فرمولی که قبلا امتحان کردید به رنگ مورد نظر خود نرسید. بنابراین بهتر است قبل از اینکه کل موها را رنگ کنید، روی قسمت کوچکی تست کنید تا در پایان کار از نتیجه متعجب نشوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو