کاربردهای جادویی خمیر دندان که خبر از آنها ندارید

کاربردهای جادویی خمیر دندان که خبر از آنها ندارید


منبع: نمناک

124

1398/8/13

12:13


خمیر دندان غیر از تمیز و سفید کردن دندان ها کاربردهای بسیار زیاد و مختلفی در خانه داری دارد که تا به حال نمی دانستید.

کاربردهای جادویی خمیر دندان که خبر از آنها ندارید

انواع کاربرد خمیر دندان در خانه داری

خمیر دندان علاوه بر درخشان نگه داشتن دندان های شما ، کارایی های زیادی در تمیز کردن لوازم منزل نیز دارد . در این قسمت از رازهای خانه داری نمناک به کاربرد های مختلف خمیر دندان در خانه داری خواهیم پرداخت.

1. از آنجایی که از خمیر دندان به منظور برطرف کردن بوی بد دهان استفاده می ‎شود، می ‎توانید از آن برای برطرف کردن بوی بد وسایل منزل خود نیز استفاده کنید .

2. با استفاده از مسواک و کمی خمیر دندان می‎ توانید گرد و غبار و لکه های ایجاد شده بر روی چراغ های جلو و عقب ماشین خود را از بین ببرید و آن ها را به راحتی تمیز نگه دارید .

3. با استفاده از خمیر دندان به راحتی قادر به از بین بردن لکه های موجود بر روی عینک های شنا و عینک های اسکی خود خواهید بود .

عینک اسکی

4. اگر خمیر دندان می ‎تواند دندان های شما را تمیز کند، قطعا قادر به از بین برد لکه و گرد و غبار های موجود بر روی لاستیک درب های یخچال نیز خواهد بود .

5. با استفاده از خمیر دندان به راحتی قادر به از بین بردن خراش های کوچک ایجاد شده بر روی وسایل نقلیه خود خواهید بود .

6. لکه های به وجود آمده بر روی دیوار های منزل اگر کوچک و جزئی باشند، با استفاه از خمیر دندان به راحتی قابل پاک شدن هستند .

7. با مالیدن مقداری خمیر دندان بر روی تکه ای اسفنج و یا دستمال به راحتی می‎ توانید شیشه های حمام خود را برق بیندازید .

8. همانطور که با مسواک زدن، تیرگی های ایجاد شده ناشی از خوردن چای و قهوه بر روی دندان از بین می‎ روند، با مالیدن خمیر دندان بر روی میز و یا ظروف آشپزخانه خود، به راحتی قادر به از بین بردن لکه های چای و قهوه خواهید بود.

9. لکه ها و خراش های ایجاد شده بر روی CD ها و DVD ها به وسیله خمیر دندان به آسانی برطرف خواهند شد .

خمیر دندان و سی دی

10. همان طور که خمیر دندان قادر به از بین بردن لکه های روی عینک های شنا شما می ‎باشد، می ‎تواند آینه های حمام و دسشویی منزل شما را نیز تمیز کرده و به آن ها شفافیت ببخشد .

11. برای از بین بردن بوهای نامطبوع مانند بوی بنزین از دست های خود، شستن دست هایتان با خمیر دندان را به شما پیشنهاد می ‎دهیم . خمیر دندان نه تنها باعث از بین رفتن بوی بد دست هایتان می ‎شود بلکه بوی بسیار خوشایندی نیز به آن ها می‎ بخشد .

12. اگر جواهرات و سنگ های قیمتی ‎تان مانند الماس و زمرد، دیگر آن درخشش سابق را ندارند ، با مالیدن کمی خمیر دندان به آن شاهد درخشش سابق آن ها خواهید بود .

13. به جای استفاده از مواد تمیز کننده مضر مانند وایتکس و یا دیگرمواد شیمیایی برای تمیز کردن لکه های آب موجود بر در و دیوار حمام و یا دوچرخه و موتورسیکلت ، از خمیر دندان که ابزاری تمیز کننده عالی و بدون هیچ ضرری است بهره ببرید .

14. با مالیدن مقداری خمیر دندان بر روی یک مسواک بلا استفاده، به راحتی قادر به تمیز کردن کفش های کتانی خود خواهید بود و البته دقت کنید که از خمیر دندان نباید برای تمیز کردن کفش های چرمی استفاده کرد .

15. برای تمیز کردن زیور آلات خود و از بین بردن گرد و غبار و لک های موجود در آن به راحتی می ‎توانید از خمیر دندان استفاده کنید .

تمیز کردن زیور آلات

16. استفاده طولانی مدت از اتو باعث ایجاد لکه های متعدد بر روی آن می ‎شود . با استفاده از مسواکی قدیمی و کمی خمیر دندان به راحتی می ‎توانید این لکه ها را از بین ببرید .

17. با استفاده از خمیر دندان در زمان اندکی قادر به از بین بردن لکه های تیره بر روی در و دیوار منزل خود خواهید بود .

18. با مالیدن کمی خمیر دندان بر روی خراش های ایجاد شده بر روی مبل های چرمی ‎تان می‎ توانید خراش های مورد نظر را کمرنگ تر جلوه دهید .

19. برای از بین بردن علائم ناشی از کشیده شدن مداد شمعی بر روی دیوار، با مالیدن کمی خمیر دندان بر روی پارچه ای نم دار، می ‎توانید از شر این علائم و لکه ها خلاص شوید .

20. استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن لکه های ناشی از آب میوه بر روی پارچه و فرش بسیار کارآمد است و فقط کافیست قبل از استفاده از آن از عدم وجود ترکیبات سفید کننده در خمیر دندان مورد نظر اطمینان حاصل کنید .

21. بطری های شیر خشک کودک، بعد از مدتی استفاده بوی نامطبوعی به خود می‎ گیرند که استفاده از محلول آب و خمیر دندان درون این بطری ها، به رفع بوی بد آن ها کمک زیادی می ‎کند .

22. کلید های پیانو ممکن است با گذشت زمان کدر و تیره شوند که با استفاده از یک مسواک و اندکی خمیر دندان می‎توانید کلید های پیانو خود را مانند روز اول سفید کنید .

تمیز کردن کلید پیانو

23. استفاده از مسواک و خمیر دندان برای از بین بردن لکه های جوهر ریخته شده بر روی پارچه ها، کمک زیادی به شما می ‎کنند .

24. با قدم زدن بر روی ساحل ممکن است لکه هایی بر روی لباس هایتان ایجاد شود . خمیر دندان به پاک شدن این لکه ها کمک زیادی می ‎کنند .

25. برای از بین بردن سموم مختلف بر روی سبزیجات و گیاهان می ‎توانید از خمیر دندان بهره ببرید .

26. خمیر دندان برای از بین بردن بوی بد کابینت ها و لکه های به وجود آمده بر روی آن ها بسیار موثر است .

27. با تمیز کردن فضای داخلی خودرو خود با خمیر دندان و دستمال مرطوب هم توانسته اید خودرو خود را تمیز کنید و هم بوی معطر به فضای داخلی آن ببخشید .

28. برای تمیز کردن صندلی های پلاستکی حیاط و بالکن منزل خود، می ‎توانید از خمیر دندان بهره ببرید .

29. با استفاده از یک مسواک بلا استفاده و محلول آب و خمیر دندان می ‎توانید به راحتی صفحه کلید رایانه خود را تمیز کنید .

30. از خمیر دندان می ‎توانید برای تمیز کردن افسار اسب خود نیز استفاده کنید .

31. استفاده از خمیر دندان، راه حل مناسبی برای از بین بردن علائم ناشی از ماژیک های غیر وایتبورد است .

ماژیک های غیر وایتبورد

32. خمیر دندان، ابزاری مناسب برای تمیز کردن لکه های ایجاد شده بر روی اسباب بازی کودکانتان است .

33. برای چسباندن پوسترهای مختلف به دیوار، به جای استفاده از چسب های نواری می‎ توانید از خمیر دندان در پشت آن ها استفاده کنید .

34. چنانچه در رازهای خانه داری نمناک میخوانید شیشه ساعت مچی ممکن است بعد از استفاده طولانی مدت دچار خراش های متعددی شود، با مالیدن کمی خمیر دندان بر روی آن به راحتی قادر به از بین بردن این خراش ها خواهید بود و همچنین برای برطرف کردن لک ها و خراش های ایجاد شده بر روی شیشه فر و پنجره ها نیز می ‎توانید از خمیر دندان بهره ببرید .

35. استفاده از خمیر دندان در اطراف گیاهان کاشته شده در باغ می ‎تواند به کاهش یافتن میزان آفات محصولاتتان کمک کند .

36. با استفاده از محلول آب و خمیر دندان، قادر به از بین بردن لکه های موجود بر روی رینگ های لاستیک وسیله نقلیه خود خواهید بود .

37. برای برطرف کردن لکه های موجود بر روی سینک آشپرخانه خود، خمیر دندان بسیار کارآمد است .

38. تمیز کردن صفحه نمایش تلفن همراه با خمیر دندان باعث تمیزی و نو به نظر رسیدن تلفن همراهتان می ‎شود .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو