افزایش حجم مایع منی، چه راه‌هایی دارد؟

منبع: نی نی بان

201

1398/8/13

12:45


این مقاله به شما یاد می دهد چگونه مقدار مایع منی خود را از طریق رژیم غذایى و مکمل ها و تغییرات شیوه زندگى، به آسانى افزایش دهید.

نکات کلیدى
    به مقدار زیاد مایعات بنوشید و از گرما دور بمانید.
    از پوشیدن لباس زیر تنگ بپرهیزید و موقع نشستن، پاهایتان را ضربدرى قرار ندهید.
    براى ١ یا ٢ روز از ارضا شدن بپرهیزید.
    تغییر رژیم غذایى و استفاده از مکمل ها را در نظر بگیرید.
    تغییر شیوه زندگى را در نظر بگیرید.

راه آسان و سریع افزایش مایع منى
۱- مایعات بنوشید
مقدار مایع منی که حین ارگاسم آزاد می شود، به حجم مایعات جذب شده در بدن بستگى دارد. به این دلیل که ماده اصلى مایع منی آب است، و مایع منی مایعى است که راه را براى عبور اسپرم لیز مى کنند. بدن به روزانه ٢-٣ لیتر آب براى داشتن عملکرد مناسب نیاز دارد. بنابراین نوشیدن مایعات بیشتر باید به افزایش مایع منی کمک کند.
    اگر از نوشیدن چند لیوان مشروبات الکلى قبل و بعد از کارتان لذت می برید، در حق مایع منی تان ظلم می کنید. زیرا الکل آب بدن را خشک می کند. بعلاوه الکل تعداد و کیفیت اسپرم ها را کم می کند.
۲- اسپرم ها به حساسى یک گُل در طوفان اند
به قدرى حساس اند که اگر در معرض گرماى شدید قرار گیرند، پژمرده می شوند. این ممکن است به سوالى که به شدت ذهن تان را درگیر کرده است، پاسخ دهد. چرا بیضه ها خارج بدن قرار دارند؟ در واقع، دلیلش این است که بیضه ها باید دمایشان را کمتر از ٩٨.۶ فارنهایت (٣٧ درجه سانتى گراد) که کمتر از دماى معمول تنظیمى بدن است، تنظیم کنند.
    این به چه معناست؟ اگر از رانندگى در ماشینى با صندلى هاى گرمایى، نشستن در سوناى خشک و تَر به مدت طولانى و نشستن در وان آب داغ و جکوزى لذت می برید، اینکارها را ترک کنید. ارزش قربانى شدن اسپرم هایتان را ندارند.
۳- از پوشیدن لباس زیر هاى تنگ بپرهیزید
دوباره، دماى ایده آل براى اسپرم و کیسه بیضه کمى پایین تر از دماى بقیه بدن است. پوشیدن لباس زیر تنگ دماى کیسه بیضه را زیاد می کند، در نتیجه مقدار اسپرم را کاهش می دهد.
۴- با پاهاى ضربدرى ننشینید
این پوزیشن فلسفى به مقدار زیادى کیسه بیضه و اسپرم ها را تحت تاثیر قرار می دهد. با فشار دادن کیسه بیضه به بدن گرم، دماى کیسه را بالاتر از معمول می برید. خط قرمز همینجاست.
۵- براى ١ یا ٢ روز، از ارگاسم خوددارى کنید
بدن تان به طور معمول در هر ثانیه بیش از ١۵٠٠ اسپرم تولید می کند که روزانه حدود ٢٠٠-١٣٠ سلول اسپرم می شود. با این حال شما در هر ارگاسم بخش زیادى از اسپرم هاى خود را از دست می دهید. سعى کنید کمى صبر کنید تا مقدار منى تان افزایش یابد.
    در واقع جایگزینى اسپرم در بدن فقط همان یکى دو روز طول می کشد. بعد از این مدت اسپرم ها فقط پیر می شوند.
 

افزایش حجم مایع منی، چه راه‌هایی دارد؟

 
افزایش مایع منی با رژیم غذایى و مکمل ها
۱- زینک و فولیک اسید را با یکدیگر مصرف کنید
زینک یک ماده معدنى ضرورى است که در بسیارى از عوامل متابولیسم سلولى مفید است. در تحقیقى نشان داده شده است که زینک در ترکیب با فولیک اسید، شمارش اسپرم را در مردانى که مشکلات نابارورى داشته اند تا ٧۴٪‏ افزایش داده است.
   می پرسید چه مقدار زینک و فولیک اسید روزانه باید مصرف کنید؟ ١ میلى گرم فولیک اسید و ١۵ میلى گرم زینک سولفات پیشنهاد می شود.
    به یاد داشته باشید که این دو را همیشه با یکدیگر مصرف کنید. مصرف به تنهایى هر کدام روى شمارش اسپرم ها تاثیر قابل توجهى نداشته اند.
۲- عادت سودا نوشیدن تان را ترک کنید
سودا نه تنها غنى از فروکتوز مایع ذرت است بلکه براى اسپرم تان نیز مضر است. شمارش اسپرم مردانى که سودا نمی نوشند، نسبت به مردانى که روزانه بیش از یک لیتر سودا می نوشند، تقریبا ٣٠٪‏ کمتر است.
۳- آمینو اسید مشخصى مصرف کنید
آمینو اسیدها پروتئین می سازند. این پروتئین هاى ساختارى به افزایش مقدار منى معروفند. دانشمندان معتقدند از آمینو اسیدها سود می برند، زیرا در سر سلول اسپرم مقدار زیادى پروتئین یافت می شود. به دنبال آمینو اسید هاى زیر براى افزایش مایع منی تان باشید:
    L-arginine
    L-lysine
    L-Carnitine
4- علف بُز تحریک کننده را امتحان کنید
طبق افسانه ها، اسم این مکمل از آنجایى ریشه می گیرد که یک چوپان بُز چینى، متوجه شهوتى شدن شدید گله اش پس از خوردن قسمت هاى خاصى از این گیاه شد. اما این گیاه عجیب واقعا عمل می کند؟ این گیاه به محدود کردن آنزیم هایى که راه جریان خون به آلت تناسلى را مسدود می کنند، معروف است. صحت کمک این گیاه به اسپرم هایتان همچنان قابل بحث است.
۵- مقدار زیادى میوه و سبزیجات بخورید
بعضى وقت ها، تمام چیزى که نیاز دارید یک رژیم غذایى سالم است. میوه ها و سبزیجات، به طور مخصوصى آنتى اُکسیدان دارند، که به بهبود کیفیت زمان زندگى اسپرم تان کمک می کند. در کنار افزایش مقدار مایع منی، غذاهایى با آنتى اُکسیدان زیاد به سلامت تان کمک می کنند و احساس بهترى به شما می دهند. غذاهاى غنى از آنتى اُکسیدان شامل:
    لوبیا قرمز
    بلوبرى وحشى، کرن برى و شاتوت
    آب نارگیل
    آلو
    سیب
    کنگر

افزایش مایع منی با تغییر سبک زندگى
۱- تمرین هاى منظم عضله پوبوکوکسى ژئوس انجام دهید
به نام تمرینات کِگل نیز شناخته می شوند، تمرین هاى عضله PC (عضله ى پوبوکوکسى ژئوس)، دسته اى از عملکردها را براى هر دو جنس اما به طور مخصوص براى مردان انجام می دهد. علاوه بر بهبود سلامت پروستات و جلوگیرى از انزال زودرس، براى طولانى تر کردن زمان ارگاسم و افزایش مایع منی کاربرد دارند.
۲- اگر هنوز سیگار را ترک نکرده اید، همین حالا ترک کنید
اگر به دلیل وادار کننده ى دیگرى براى ترک سیگار نیاز داشتید، این مورد را نیز اضافه کنید. سیگار نه تنها تعداد اسپرم ها را کم می کند، بلکه احتمالا نقص در اسپرم ها را افزایش می دهد.
    داشتن فرزندانى با مشکلات پزشکى، در پدرهایى که در طول دوره باردارى همسرشان سیگار می کشند، بیشتر انتظار می رود. بهترین کار ممکن بدون شک، نگهدارى مادر در فضایى بدون استعمال دخانیات، طى باردارى و بعد از آن است.
    کشیدن ماریجوانا نیز ممنوع است. کشیدن ماریجوانا به کم کردن هورمون مردانه تستوسترون و تعداد اسپرم ها شناخته شده است.
۳- یاد بگیرید استرس تان را مدیریت کنید
هر چند زندگی تان استرس زا باشد، سعی کنید شروع کنید به این حقیقت برسید که استرس اساسا ناسالم است. نتایج نشان می دهد که هورمون های استرس با توانایی بیضه ها برای ساخت تستوسترون مقابله می کنند که به طور گسترده ای مسئول ساخت اسپرم هاست. علاوه بر کاهش مایع منی، استرس باعث عوامل زیر نیز می شود:
    جوش زدن و لکه دار شدن صورت
    بیماری های قلبی مانند آنژین و حمله قلبی
    بی خوابی
۴- به قدر کافی تمرینات ورزشی انجام دهید
شواهد خوبی وجود دارند که پیشنهاد می دهند که ورزش منظم در افزایش مایع منی موثر است. پس هر ورزش دلخواهی را به طور منظم انجام دهید.
۵- داشتن رابطه جنسی ایمن را تمرین کنید
رابطه جنسی ایمن راه حل پایانی برای افزایش مقدار مایع منی است. بعضی از عفونت های جنسی قابل انتقال مانند سوزاک و کلامیدیا اگر درمان نشوند، ممکن است به ناباروری ختم شوند. همیشه از کاندوم استفاده کنید. برای اطمینان بیشتر، فقط با یک نفر که به او اعتماد دارید رابطه جنسی داشته باشید.

افزایش حجم مایع منی، چه راه‌هایی دارد؟

 
مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
افزایش حجم مایع منی ( در هر بار تخلیه منی ) موجب رضایت مردان می شود. اکثر مردانی که در دیدن فیلم های پورنو زیاده روی می کنند ،بسیار مشتاقند که حجم منی تخلیه شده شان افزایش یابد.
در چگونگی افزایش فوران منی به بیرون رازهای کشف نشده ای وجود دارد.
فاکتورهای ساده ای مانند غذا می تواند در حجم ،غلظت و حتی کیفیت منی تاثیر داشته باشد. یکی از ساختارهای موفقیت در ذهن انسان زنده داشتن یک رابطه جنسی عالی است.
یک فرد همیشه علاقمند است که تصور مثبتی نسبت به دنیا ، زندگی اطرافش و احساس رضایتی از خود داشته باشد. لذا داشتن یک رابطه جنسی رضایت بخش عمیقا” با دو جنبه ی اجتماعی و شخصی زندگی فرد گره خورده است.
وقتی تخلیه منی صورت می گیرد آلت جنسی ( پنیس ) منی را به سمت خارج پمپاژ کرده و بیرون می ریزد .لذا موجب احساس لذت در بسیاری از مردان وزنان می شود ( ارگاسم ) .
داشتن حجم زیادی از منی در هر بار تخلیه از پنیس می تواند موجب تماس جنسی طولانی تر شود. وقتی میزان تخلیه منی افزایش یابد احساس لذت بیشتری را به دنبال دارد و رضایت فرد از رابطه جنسی بیشتر می شود.
لذا تخلیه طولانی تر تجربه ی اوج لذت جنسی ( ارگاسم ) را در هر دو شریک جنسی افزایش داده و بهتر می کند.

منی و باروری
برای یک لقاح طبیعی، وجود یک تخمک ومقدار زیادی اسپرم لازم است. یک مرد متوسط می تواند بیشتر از صد ها میلیون اسپرم در چند مدت در هر روز تولید کند. فاکتورهایی وجود دارند که می توانند روند اسپرم سازی را مختل نموده و اثرات سویی داشته باشند.
فاکتورهایی نظیرسیگار، مصرف مواد مخدر، فقر غذایی ،عدم فعالیت جسمانی ،گرما و حتی پوشیدن لباس های تنگ وچسبان در اطراف ران ها افزایش حجم منی موجب افزایش درصد باروری می شود.
اگر زوجین قصد بچه دار شدن را داشته باشند، شماره ی اسپرم تولید شده در هر بار تخلیه کاملا”به اندازه ی کیفیت اسپرم مهم است.

چگونه می توان حجم منی را افزایش داد 
1- گرفتن مکمل های غذایی
2-افزایش تحرک و فعالیت جسمانی
توسط غذاهایی معین می توان به حجم و کیفیت منی تولید شده کمک کرد.

1- روی
اولین زیر گروهی که باید به طور منظم در رژیم غذایی در نظر گرفته شود، مقادیر کمی از این مواد معدنی است.
روی نه تنها در اسپرم سازی و تولید تستوسترون (هورمون جنسی مردانه) نقش دارد بلکه در سلامتی بدن نیز دخیل است.برای به دست آوردن بهترین اثرات مثبت روی، استفاده از مواد ذیل در رژیم غذایی بسیار مفید است. از جمله :
نخود فرنگی ،بنشن های پخته شده(لوبیاو…) ،صدف خام ،تخم کدو، کره بادام زمینی وآجیل . این غذاها شامل مقادیر زیادی روی هستند و به طور معجزه آسایی باروری را تقویت می کنند.
اگر مردی از لحاظ جنسی خیلی فعال است نسبت به یک مرد متوسط نیاز بیشتری به روی دارد زیرا میزان تخلیه منی اش بیشتر است.

2- ویتامین b6
دومین زیر گروه ویتامینb6 است. این ویتامین ارتباط مستقیمی با میل جنسی ( لیبیدو ) در هر دو جنس دارد. کمبود ویتامین b6 موجب افسردگی ،کاهش لیبیدو و بی خوابی می شود.
غذاهای غنی ازb6عبارتند از صبحانه نشاسته دار (مثل گندم)، سیب زمینی پخته، موز، جوجه ،ماهی قزل، آلا ماهی تن و اسفناج

3- ویتامینe
ویتامین e یکی دیگر از زیر گروه ها یی است که با رابطه و باروری مرتبط بوده و تقویت کننده می باشد. بهترین منابع ویتامین e ، روغن های گیاهی ،آجیل ، جوانه گندم و ماهی می باشد.

4- ویتامینc
زیر گروه بعدی ویتامین c است که این ویتامین یکی از شگفت انگیز ترین ویتامین هاست که در ساختار بافت های بدن شرکت دارد. دانشمندان در یافتند که 10 تا 50 بار کوانتوم ویتامین c در بیضه ها وجود دارد.
میوه ها و سبزی جات بهترین منابع ویتامین c هستند.مخصوصا” مرکباتی نظیر پرتقال، لیمو، گریپ فروت وکیوی بالاترین میزان ویتامین c در خود دارند.
با وجود رژیم غذایی و فعالیت مناسب هیچ چیزی بهتر از ریلکس بودن و احساس آرامش نیست. این سومین موردی است که در داشتن رابطه بهتر نقش دارد. استرس و ناآرامی در زندگی جنسی فرد اثرات منفی زیادی به بار می آورد و اصولا” استرس خراب کننده ی هر چیز است.

افزایش حجم مایع منی، چه راه‌هایی دارد؟


ترکیبات منی
منی علاوه بر اسپرم حاوی اسید سیتریک ، آمینو اسید های آزاد، فسفریل کولین ،آنزیم ،پروستاگلاندین ،پتاسیم و روی می باشد.
منی به علت مواد پروتئینی در آن در بعضی از محصولات بهداشتی وآرایشی مثل کرم ها و لوسیونها کاربرد دارد و موجب نرم کنندگی ولطافت بخشیدن به پوست می شود.

ویتامین c و افزایش قدرت باروری اسپرم ها
این ویتامین یکی از شگفت انگیز ترین ویتامین هاست که در ساختار بافت های بدن شرکت دارد میوه ها و سبزی جات بهترین منابع ویتامین c هستند مخصوصا مرکباتی نظیر پرتقال، لیمو، گریپ فروت وکیوی بالاترین میزان ویتامینC را دارند و توانایی حرکتی و قدرت باروری اسپرم ها را بسیار بالا می برد.

هویج و تقویت قدرت باروری مردان
هویج بیشترین تاثیر را بر تحرک و توانایی اسپرم‌ها و حرکت به سوی تخمک دارد.
رنگدانه‌های موجود در هویج که کاروتنوئید نام دارد، به قوی تر شدن باروری کمک می‌کند.
این آنتی اکسیدان موجب خنثی شدن رادیکال‌های آزاد می‌شود که به غشای سلولی و DNA آسیب می‌رسانند.
سیب‌زمینی و خربزه موجب تقویت کیفیت و کمیت اسپرم می‌شود. هویج نیز عملکرد اسپرم را ۶٫۵ تا ۸ درصد افزایش می‌دهد. میوه‌های قرمز ۸ تا ۱۰ درصد با شکل طبیعی اسپرم مرتبط است.
در مردان جوان میزان کاروتنوئید با فعالیت بیشتر اسپرم و لیکوپن موجود در سبزیجات با شکل بهتر اسپرم مرتبط است.
بهتر است بدانید در این بین موادغذایی هستند که ممکن است روی قدرت باروری افراد تاثیر نامطلوبی بگذارند.
به خصوص اگر زوج ها برای بچه دارشدن برنامه ریزی کرده اند بهتر است از مصرف مرتب و مداوم این دست خوردنی ها پرهیز کنند. غذاهای کنسروی، شکر در مقدار بالا، مواد افزودنی صنعتی و الکل از جمله چیزهایی هستند که ممکن است روی قدرت باروری افراد تاثیر نامطلوبی بگذارند.
همچنین خوردن نوشیدنی های کافئین دار بیش از حد طبیعی یعنی چیزی معادل بیش از ۳ فنجان در روز، می تواند تعادل املاح بدن را به هم بزند و چه بسا مشکلاتی را در باروری ایجاد کند.

موز
ممکن است شما هم اخباری در خصوص تأثیر مصرف این میوه در افزایش باروری مردان شنیده باشید، اما در اینجا می‌خواهیم اطلاعات جدید و البته جالبی در خصوص تأثیر مصرف موز بر افزایش تعداد اسپرم‌ها در اختیار شما قرار دهیم. موز سرشار از آنزیمی به نام "بروملین” است.
آنزیمی که نقش مهمی در تنظیم هورمون‌های مردانه دارد. موز همچنین میوه‌ای سرشار از ویتامین B1، ویتامین A، و ویتامین C است که با افزایش استقامت و پایداری اسپرم‌ها قدرت باروری را در مردان افزایش می‌دهد.

انار
این میوه بهترین بهترین‌ها در مواد غذایی تامین کننده سلامت اسپرم است. طب سنتی اعتقاد دارد انار می‌تواند تمام بیماری‌ها، از یک سرماخوردگی ساده گرفته تا اختلالات شمار اسپرم‌ها را درمان کند.
به دلیل محتوای بالای آنتی‌اکسیدان‌ها در انار، مصرف انار و آب انار قادر خواهد بود سطح ماده شیمیایی به نام مالون دی آلدهید را در خون کاهش دهد. این ماده شیمیایی اسپرم‌ها را تخریب می‌کند.
همین ویژگی‌های انار است که آن را به یک ماده غذایی موثر در حفظ سلامت تولیدمثلی مردان تبدیل کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو