اگنوگل و تنبلی تخمدان، درمان می شود؟

اگنوگل و تنبلی تخمدان، درمان می شود؟


منبع: نی نی بان

228

1398/8/13

13:31


سوال
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم استفاده از قرص گیاهی اگنوگل برای رفع تنبلی تخمدان و منظم کردن پریود موثره ؟چه گیاهان دارویی خوبه برای منظم شدن پریود؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید .
 

اگنوگل و تنبلی تخمدان، درمان می شود؟

جواب
باسلام
موارد مصرف این قرص
اختلالات یائسگی و گرُگرفتگی، اختلالات قاعدگی، آمنوره ثانوی، خون ریزی های رحمی، اختلالات قبـل از قاعدگی سردرد، طپش قلب، سرگیجه درد پستان. موارد استفاده «ویتاگنوس» برای درمان بی نظمی قاعدگی، قطع قاعدگی، ناباروری کیست های تخمدان، مشکلات قبل از قاعدگی آکنه (جوش صورت)،چاقی هورمونی و مخصوصاً از بین بردن عوارض ناشی از یائسگی است.
موفقیت این دارو در ناباروری طبق مقالات ارائه شده در جهان، حدود 25-20 درصد با طول مدت مصرف 6 ماه تا یک سال و در سایر موارد بیش از 90 درصد گزارش شده است . مصرف این دارو اصولاً با داروها و غذاها تداخل نداشته و از سن بلوغ دختران به بعد قابل مصرف است.
این دارو بهتر است هم زمان با هورمون های شیمیایی مصرف نشود. ویتاگنوس را می توان از هر زمان شروع و یا قطع کرد و احتیاج به زمان مشخصی ندارد، هم چنین برعکس هورمون های شیمیایی، در زمان قاعدگی باید از آن مصرف نمود.
 
مهمترین مطالب در این باره
قرص اگنوگل گل دارو حاوی عصاره خشک میوه گیاه پنج انگشت می‎باشد که به صورت سنتی در بهبود عوارض یائسگی و گرگرفتگی مورد استفاده قرار می‎گرفت. امروزه تحقیقات و آزمایشات نشان می‌دهد که این گیاه علاوه بر موارد فوق در درمان اختلالات قاعدگی (آمنوره ثانوی، خون‎ریزی های رحمی) و اختلالات قبل از قاعدگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص و ویژگی های قرص اگنوگل گل دارو
- بهبود اختلالات ( یائس گ ی ) و گر گرفتگی
- بهبود اختلالات قاعدگی (آمنوره ثانوی، خونریزی های رحمی)
- بهبود اختلالات قبل از قاعدگی (سر درد، تپش قلب و سرگیجه) و درد سینه
- بهبود گالاکتوره، نازائی به علت هایپرپرولاکتینمی
- تنظیم قاعدگی

موارد مصرف قرص اگنوگل گل دارو
قرص اگنوگل باعث بهبود اختلالات قاعدگی در بانوان می شود

 

اگنوگل و تنبلی تخمدان، درمان می شود؟

 
شرایط نگهداری 
دور از نور و رطوبت نگهداری شود

روش و مقدار مصرف قرص اگنوگل گل دارو
نحوه مصرف از روز پنجم دوره شبی ۱ عدد به مدت ۲۱ شب مصرف گردد و ۷ شب مصرف آن قطع شود و مجدداً به همین روش تکرار شود تا سیکل قاعدگی تنظیم گردد.
جهت درمان اختلالات یائسگی: روزی ۱ قرص تا بهبود علایم مصرف شود.

سایر توضیحات 
اختلالات قاعدگی (آمنوره ثانوی، خون‎ریزی‎های رحمی)گیاه پنج انگشت گیاهی است که از قدیم‎ترین ایام جهت برطرف کردن عوارض یائسگی به کار برده شده است. امروزه معلوم شده است که مواد موثره این گیاه با تاثیر روی هیپوفیز موجب تحریک هورمون‎های گونادوتروپ می‎شود. این گیاه قادر است که گر گرفتگی احتباس مایعات، افسردگی و دیگر علایم یائسگی را برطرف سازد. زیادی ترشح پرولاکتین ممکن است موجب تورم و درد پستان شود. 
طالعات بالینی متعدد نشان داده‎اند که میوه گیاه پنج انگشت سطح خونی پرولاکتین را از طریق اثر روی گیرنده‎های دوپامین کاهش می‎دهد. عصاره گیاه پنج انگشت علاوه براین اختلال فاز لوتئینی را برطرف می‎سازد، این اختلاف موجب کوتاه شدن دوره سیکل قاعدگی می‎شود که به علت ناکافی بودن ترشح پروژسترون به وجود می‎آید و این حالت از کم کاری جسم زرد حاصل می‎گردد.

تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک چیست؟
در تخمدان پلی کیستیک یا همان تنبلی تخمدان ، تخمدان دارای کیست های کوچک بسیاری است که دقیقاً زیر سطح تخمدان قرار گرفته است. این کیست ها همان کیسه هایی هستند که تخمک در آن ها رشد می کند.
بروز اختلال تنبلی تخمدان سبب عدم رشد صحیح این کیسه ها و عدم آزاد سازی تخمک ها می شود.
در واقع تنبلی تخمدان یا همان تخمدان پلی کیستیک به علت بروز برخی از عوامل نظیر بروز اختلال در هیپوتالاموس، هیپوفیز و تخمدان، تحت تأثیر هورمون های FSH و LH طبیعی بدن قرار نگرفته و در نتیجه تخمک گذاری اتفاق نمی افتد.
در مطلب همه چیز در مورد تنبلی تخمدان می توانید اطلاعاتی در زمینه علل بروز، نشانه ها و روش های درمان تنبلی تخمدان کسب کنید.

تنبلی تخمدان و بارداری
اولین گام برای بارداری در مبتلایان به تنبلی تخمدان ، کاهش وزن می باشد؛ چرا که بسیاری از افراد مبتلا به تنبلی تخمدان دچار اضافه وزن هستند.
کاهش وزن و داشتن شاخص توده بدنی نرمال سبب تعادل هورمون های بدن، کاهش انسولین خون، بهبود روند تخمک گذاری و تنظیم چرخه پریود می شود. البته اگر تنبلی تخمدان از نوع مقاوم به انسولین نباشد، کاهش وزن نمی تواند به بارداری فرد کمک زیادی بکند.

اگنوگل و تنبلی تخمدان، درمان می شود؟


رابطه تنبلی تخمدان و ناباروری
علت اصلی ناباروری در افراد مبتلا به تنبلی تخمدان ، اضافه وزن است. اضافه وزن سبب برهم خوردن تعادل هورمونی و در نتیجه بروز اختلالات تخمک گذاری و تنبلی تخمدان می شود.
در اغلب موارد افرادی که دارای سیکل های قاعدگی بیش از ۳۵ روز هستند، شانس بارداری اندکی دارند. البته در برخی از مبتلایان با وجود قاعدگی نامنظم همچنان تخمک گذاری انجام می شود.
قاعدگی نامنظم، وجود اختلال در تخمک گذاری یا عدم انجام تخمک گذاری عمده ترین دلیل ناباروری در مبتلایان به تنبلی تخمدان می باشد؛ به همین علت کاهش وزن می تواند سبب مهار مقاومت بدن نسبت به انسولین، متعادل شدن هورمون های بدن و برطرف شدن اختلالات تخمک گذاری شود. حتی اگر کاهش وزن، تخمک گذاری را بهبود ندهد، می تواند شانس بارداری و درمان را افزایش دهد.

برای بهبود تنبلی تخمدان چی بخوریم؟
مطالعات نشان می دهد رژیم غذایی مناسب و کامل می تواند نقش مهمی در بهبود تنبلی تخمدان و در نتیجه افزایش شانس بارداری و حفاظت از بارداری داشته باشد. مبتلایان به تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک در معرض بروز اختلال در حفظ تعادل قند خون و مقاومت به انسولین هستند.
اما استفاده از یک رژیم غذایی سالم، ورزش کردن و مدیریت استرس سبب بهبود شرایط بدنی فرد خواهد شد. به طور کلی رعایت رژیم غذایی زیر برای افراد توصیه می شود:
متعادل کردن مقدار مصرف پروتئین روزانه با مقدار مساوی از کربوهیدرات ها
مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین
مصرف مواد غذایی با فیبر زیاد
مصرف روزانه اسیدهای چرب ضروری
عدم مصرف کافئین
مصرف غذاهای ارگانیک
مصرف ۳ وعده غذایی و ۲ میان وعده
درمان تنبلی تخمدان
برای درمان تنبلی تخمدان ، اولین گام کاهش وزن و ورزش می باشد. در مرحله بعد پزشک قرص ضد بارداری تجویز می کند و در صورتی که تنبلی تخمدان در مرحله پیشرفته باشد، داروهایی نظیر متفورمین و… تجویز می شود.
در نهایت اگر کیست ها بزرگتر شود، فرد باید جراحی کند.

چگونه با وجود تنبلی تخمدان حاملگی سالمی داشته باشیم؟
خانم هایی که مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند در طی بارداری نیز ممکن است با ریسک بالاتری برای عوارضی همچون سقط، دیابت بارداری، پره اکلامپسی و بالا رفتن وزن جنین مواجه شوند.
بنابراین توصیه می شود این افراد در طول بارداری نیز تحت نظر پزشک بوده و به طور مداوم قند و فشار خون خود را چک کنند.

راه های درمان خانگی تنبلی تخمدان
درمان خانگی تنبلی تخمدان، به این شرح است:

۱. سرکه سیب
سرکه سیب زمانی که به طور مرتب مصرف شود، به تنظیم قند خون در بدن کمک می‌کند و به این ترتیب نقش مثبتی در کنترل علائم تنبلی تخمدان دارد.
برای انجام این درمان خیلی ساده دو قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و محلول حاصل را بنوشید. بهترین تاثیر را زمانی خواهید گرفت که این محلول را صبح‌ها با معده خالی میل کنید.

اگنوگل و تنبلی تخمدان، درمان می شود؟


۲. درمان خانگی تنبلی تخمدان با روغن نارگیل
این روغن بسیار سالم است چرا که اسیدهای چرب زنجیره متوسط و آنتی‌اکسیدان دارد که به تنظیم سطح قند خون و ترشح انسولین کمک می‌کنند. می‌توانید هر روز یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به اسموتی‌های‌تان اضافه کنید.

۳. روغن کرچک
استفاده از روغن کرچک به صورت ماسک راهی عالی برای نفوذ روغن به لایه‌ّای عمیق‌تر پوست و حتی اندام‌ها است.
این ماسک گردش خون را بهبود و جریان لنف را افزایش می‌دهد و همین‌طور به تنظیم هورمون‌ها کمک می‌کند. برای انجام این درمان ابتدا یک تکه پارچه فلانل را در روغن کرچک ارگانیک خیس بگذارید و بعد روغن اضافی‌اش را با فشار خارج کنید. دراز بکشید و پارچه را در قسمت پایینی شکم‌تان قرار بدهید.
شکم را با یک نوار پهن پلاستیکی ببندید و کیسه آب گرم روی آن بگذارید. اجازه بدهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند. ۳ تا ۴ روز از هفته، پشت سر هم این درمان را انجام بدهید.

۴. درمان خانگی تنبلی تخمدان با چای سبز
آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند موجود در چای سبز از جمله کاتچین، می‌توانند به تنظیم سطح هورمون‌ها در بدن و کاهش علائم این بیماری کمک کنند. چای سبز به تنظیم سطح انسولین هم کمک می‌کند.
نوشیدن هر روزه چای سبز به جلوگیری از افزایش وزن که در افراد مبتلا به تنبلی تخمدان شایع است، کمک می‌کند.
برای انجام این درمان خیلی ساده هر روز دو تا سه فنجان چای سبز آماده کنید و همراه با کمی عسل آن را میل کنید.

۵. آب آلوئه‌ورا
ثابت شده‌است که ترکیبات موجود در آلوئه‌ورا سطح کلسترول را که منجر به بروز اختلالاتی در تخمدان می‌شود، کاهش می‌دهد.
این تاثیر، روی عملکرد تخمدان هم اثر مثبتی خواهد داشت و به تسکین علائم تنبلی تخمدان کمک می‌کند. برای استفاده از این گیاه قدرتمند هر روز صبح قبل از صبحانه یک لیوان آب آلوئه‌ورا بنوشید.

۶. زیره برای درمان تنبلی تخمدان
زیره قادر است قند خون را در سطح نرمال نگه دارد و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی هم است. این آنتی اکسیدان ها می‌توانند رادیکال‌های آزاد را از بدن حذف و فرایندهای بدن را منظم کنند.
برای انجام این درمان نصف قاشق چایخوری پودر زیره را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و ترکیب حاصل را بنوشید. این درمان را دو بار در روز تکرار کنید.
چند مورد درمان قیدشده در این نوشتار با هدف بهبود و حفظ عملکرد ارگان‌های بدن توصیه می‌شوند.
داشتن ارگان‌های سالم به عملکرد درست سیستم درون‌ریز منجر می‌شود و به این ترتیب هر گونه عدم تعادل هورمونی از بین می‌رود، اثراتی مثبت که قطعا برای تخمدان هم مفید خواهند بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو