با کودک لجباز چگونه رفتار کنیم؟

منبع: فرزند

124

1398/8/13

14:10


با کودک لجباز چگونه رفتار کنیم؟

لجبازی در کودکان، یکی از مشکلاتی است، که اکثر مادران با آن دست و پنجه نرم میکنند.

اما قطعا هیج مشکلی غیر قابل حل نیست. نی نی مونه با جمع آوری مطالبی در این باب، سعی در کمک به مادران دارد. اگر شما نیز، با کودک لجباز خود مشکل دارید. میتوانید از این مقاله استفاده کنید.

کودک لجباز و سن لجبازی

لجبازی یک امر ذاتی نیست. اما اگر در کودکان کنترل نشود، جزوی از شخصیت کودک میشود. زمان شروع لجبازی کودک، به عنوان بخشی از شخصیت او از سه سالگی است. یعنی تا قبل از سه سالگی لجبازی جزء شخصیت او نیست.

آنها هدفی برای لجبازی ندارند. ممکن است خسته باشند، درد داشته باشند، گرسنه باشند و یا بی حوصله باشند. بنابراین آنها قصد لجبازی با شما را ندارند. پس بهتر است با آنها مدارا شود.

کودکان زیر سه سال، اکثرا برای نشان دادن مشکل خود، شروع به لجبازی میکنند. اما آنها وقت میخواهند شما متوجه مشکلاتشان شوید.

مشکل اصلی کودک لجباز

اکثرا کودکانی که شروع به لجبازی میکنند. یک مشکل اساسی دارند. اما یا این مشکل به دست پدر و مادر قابل حل است. یا اینکه مشکل روحی است، که در این صورت بهتر است از یک روانشناس کودک بخواهید، با فرزندتان ملاقات کند. اما قبل از هر کاری بهتر است، مشکل اصلی کودکتان را حل کنید.

سعی کنید بر سر کودک لجباز، داد و فریاد نکنید. این کار نه تنها او را آرام نمیکند. بلکه او را لجباز تر میکند. همچنین احساس امنیت فرزندتان را در کنار شما، از بین میبرد.

عزت نفس در کودک لجباز

همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید، که انسان هایی که از عزت نفس پایینی برخوردار هستند. معمولا دست به کارهای نامناسب میزنند تا، اطرافیان آنها را ببینند. در کودکان هم همین طور است.

کودکانی که عزت نفس پایینی دارند. دست به کارهایی مانند: لجبازی، جیغ زدن و شکستن وسایل میکنند. تا خود را به والدین خود نشان دهند و مرکز توجه باشند.

معمولا کودکانی که پدر و مادر آنها به آنها توجه خاصی نشان نمیدهند و از طرفی مشغول مشکلات روزمره هستند. کودکان لجبازی میشوند. همچنین کودکانی که در خانواده مشکل دارند یا پدر و مادر آنها با هم اختلاف دارند. نیز کودکان لجبازی میشوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو