خواص چای سبز برای لاغری و مقدار مصرف آن

منبع: اوما

169

1398/8/13

17:06


خواص چای سبز برای لاغری و مقدار مصرف آن

چای سبز به دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی اکسیدانی خواص زیادی دارد که کاهش وزن و لاغری یکی از این خواص است. در حالی که اخیراً چای سبز در غرب محبوب شده است اما مدتهاست در طب سنتی چین برای معالجه بسیاری از بیماری ها از سردرد گرفته تا بهبود زخم استفاده می شود.

چای سبز و لاغری

افزایش متابولیسم بدن

چای سبز با تقویت متابولیسم بدن به لاغری کمک می کند. فرایندهایی که بدن را قادر می سازد مواد غذایی و نوشیدنی را به انرژی قابل استفاده تبدیل کند، متابولیسم نامیده می شود. چای سبز با کمک به متابولیسم بدن به لاغری کمک می کند.

خاصیت آنتی اکسیدانی

چای سبز حاوی کافئین و نوعی فلاونوئید به نام کاتچین است که یک آنتی اکسیدان است. تحقیقات نشان می دهد که هر دوی این ترکیبات می توانند متابولیسم را تسریع کنند. کاتچین می تواند به تجزیه چربی اضافی کمک کند، در حالی که هم کاتچین و هم کافئین می توانند میزان انرژی مورد استفاده بدن را افزایش دهند.

اثرات کاهش وزنی

در یک بررسی که در سال 2010 منتشر شد ، مشخص شد مکمل های چای سبز حاوی کاتچین یا کافئین، تأثیر کم اما مثبتی بر لاغری دارند. مطالعه ای دیگر به بررسی استفاده بالینی از چای سبز برای تحریک کاهش وزن در افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، پرداخته است. نتایج این بررسی معنی دار نبود و نویسندگان نتیجه گرفتند چای سبز تاثیر زیادی بر کاهش وزن ندارد.

با وجودی که مبانی نظری نشان می دهند چای سبز به لاغری کمک میکند، اما شواهد این ادعا را ثابت نمی کند. با این حال، مطالعات تحقیقاتی در این زمینه توصیه می کند از چای سبز با مقادیر بالای کاتچین یا کافئین استفاده شود. توجه به این نکته ضروری است که خواص چای سبز برای کاهش وزن بسیار ناچیز است و تأثیر چای سبز بر لاغری به اندازه سایر روشهای کاهش وزن مانند ورزش مفید نیست. ورزش منظم و رژیم غذایی سالم با سبزیجات فراوان برای کاهش وزن و لاغری بسیار مؤثر است. مصرف چای سبز در کنار این روشها باعث می شود به نتایج مثبتی دست پیدا کنید.

نحوه مصرف چای سبز

چای سبز مانند چای سیاه باید دم شود. نوشیدن چای سبز به صورت داغ در طول روز به لاغری کمک می کند. نوشیدن 2 تا 3 فنجان چای سبز گرم در طول روز به برنامه کاهش وزن کمک میکند. مقدار دقیق چای سبز مصرفی در افراد مختلف متفاوت است و به میزان مصرف کافئین و سوخت و ساز طبیعی بدن هر فرد بستگی دارد.

انواع مختلفی از چای سبز وجود دارد اما چای سبزی که حداقل فراوری را داشته باشد غنی از مواد مغذی است.  مصرف چای سبز بی خطر است. با این وجود ، در بعضی موارد باید مراقب باشید، زیرا دوزهای زیاد کافئین می تواند مشکلاتی را برای افراد در معرض مشکلات قلبی یا فشار خون بالا ایجاد کند.

 Natalie Butler. Does green tea help weight loss? Last reviewed Mon 8 January 2018

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو