بررسی گوشی y6 2019 یک محصول اقتصادی از شرکت هواوی

بررسی گوشی y6 2019 یک محصول اقتصادی از شرکت هواوی


منبع: آرگا

97

1398/8/13

17:42


گوشی Y6 هواوی دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و سیستم عامل اندروید ۹.۰ پای می باشد که از قابلیت سنسور اثر انگشت نیز بهره می برد. در این مقاله گوشی Y6 مورد بررسی قرار می گیرد.

به تازگی شرکت هواوی از y6 که یک گوشی اقتصادی تر و ارزان قیمت تر نسبت به نسخه های قبلی است، رونمایی کرد. y6 با ظاهری زیبا و کیفیت خوب از سیستم عامل اندروید ۹.۰ پای بهره می برد. این گوشی حدودا زیر ۲ میلیون تومان قیمت دارد؛ بنابراین نسبت به کیفیت و امکاناتش گوشی مقرون به صرفه ای می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بیشتر y6 2019 بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی گوشی اقتصادی y6

شناخت و بررسی گوشی y6

بعد از معرفی y6 pro، هواوی از نسخه ای ارزان قیمت و اقتصادی تر به نام y6 رونمایی کرد. این دو نسخه در میزان حافظه رم و وجود حسگر اثر انگشت با یکدیگر تفاوت دارند. مدل y6 pro فاقد حسگر اثر انگشت و دارای ۳ گیگا بایت حافظه رم بوده اما مدل y6 دارای حسگر اثر انگشت و ۲ گیگابایت حافظه رم است. گوشی y6 با سیتم عامل اندروید ۹.۰ پای و رابط کاربری EMUI 9 دارای چپست ۱۲ نانومتری hellio A22 نیز می باشد. حافظه داخلی گوشی ۳۲ گیگابایت بوده اما می توانید با نصب کارت حافظه میکرواس دی تا ۵۱۲ گیگابایت آن را ارتقا دهید. Y6 دارای صفحه نمایش ۶.۰۹ انچی با وضوح تصویر +HD می باشد و همچنین با اخذ گواهی TUV Rheinland نور آبی مضر برای چشم ها را محدود کرده است. در ادامه با بررسی بیشتر گوشی y6 با ما همراه باشید.

بررسی ظاهر گوشی y6

ابتدا گوشی y6 را از لحاظ ظاهر مورد بررسی قرار می دهیم. y6 با ابعاد ۱۵۶.۳ *۷۳.۵*۸ میلی متر، وزنی حدود ۱۵۰ گرم دارد که از اتصال دو سیم کارت نیز بهره می برد و با این ابعاد و وزن، گوشی خوش دستی به نظر می رسد. جنس بکار رفته در بدنه آن چرم و پلاستیک بوده و صفحه جلویی شیشه ای می باشد. گوشی در سه رنگ مشکی ، آبی و قهوه ای  به بازار عرضه می شود. رنگهای آبی و مشکی دارای جنسی پلاستیکی بوده اما قاب پشتی مدل قهوه ای رنگ با نوعی چرم پوشانده شده است. البته به نظر نمی رسد چرم خیلی مرغوبی باشد اما ساخت یک گوشی هوشمند با جنس چرم می تواند ابتکار جدیدی در این عرصه باشد.

آشنایی با دوربین گوشی

 

روی قاب پشت گوشی، دوربین با برآمدگی بسیار کم از سطح بدنه به همراه فلش LED و یک سنسور اثر انگشت که در میانه قاب تعبیه شده، مشاهده می شود. جک ۳.۵ میلی متری در لبه بالایی و اسپیکر خروجی و درگاه میکرو USB در لبه ی زیرین قرار دارند  که فقط یکی از منفذها دارای اسپیکر می باشد و دیگری جهت ایجاد هماهنگی و زیبایی در لبه گوشی تعبیه شده است. در لبه سمت راست کلیدهای تنظیم صدا و پاور را مشاهده خواهید کرد. در لبه سمت چپ نیز شکاف سیم کارت ها و کارت حافظه جانبی لحاظ شده است.

بررسی صفحه نمایش گوشی y6

 گوشی Y6 صفحه نمایش ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۱۵۶۰*۷۲۰ پیکسل داشته و از تکنولوژی IPS LCD نیز بهره می برد. تراکم پیکسلی نمایشگر حدود ۲۸۲ پیکسل می باشد که نسبت به گوشی های میان رده (حدود ۴۰۰ پیکسل) وضوح آن کمتر می باشد که کاربر به هیچ وجه متوجه این تفاوت نخواهد شد. نسبت صفحه نمایش به بدنه حدود ۷۹ درصد محاسبه شده و نسبت تصویر آن نیز ۱۹.۵:۹ است. روشنایی صفحه نمایش با توجه به قیمتی که دارد نسبتا مطلوب بوده و می توان با ۴۸۵ نیت از گوشی خود در هر شرایطی استفاده کنید. البته تحت نور مستقیم خورشید باید میزان روشننایی را برای مشاهده محتوای صفحه نمایش، تنظیم کنید.

وارسی گوشی y6

در ادامه بررسی صفحه نمایش گوشی y6 باید به این نکته نیز اشاره شود که گوشی دارای کنتراست تصویر بالایی بوده به نحوی که رنگ مشکی را نسبت به Y7 و شیائومی ردمی ۷ عمیق تر نشان می دهد. زاویه دید صفحه نماش نیز بالاست به طوری که اگر به حالت زاویه دار به آن نگاه کنید، می توانید رنگها را واضح و دقیق مشاهده کنید.

به طور کلی می توان گفت نمایشگر گوشی Y6 از طراحی زیبایی بهره می برد. حاشیه های دور صفحه نمایش بسیار کوچک هستند و یک ناچ ریز که جهت دوربین سلفی در نظر گرفته شده است گوشی را بسیار شیک جلوه می دهد. سرعت لمسی گوشی نیز بسیار خوب بوده و حساسیت آن در کناره های نمایشگر به اندازه مرکز صفحه نمایش خوب است. تنها نکته منفی صفحه نمایش Y6 که می توان به آن اشاره کرد، سرعت پایین در پاسخ به تغیر رنگ هاست. که البته کاربر هنگام بازی های سنگین متوجه این مشکل خواهد شد.

بررسی دوربین گوشی y6

بررسی دوربین اصلی گوشی Y6 نشان داد که دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 بوده و دارای ویژگی فوکوس خودکار همراه با تشخیص فاز می باشد و از قابیلت فلش LED نیز بهره می برد.. با این ویژگی ها در شرایط نوری کم، امکان جذب نور بیشتر توسط سنسور دوربین وجود دارد که می توان تصاویر نسبتا با کیفیتی را به ثبت رساند.البته از این گوشی ارزان قیمت نباید ثبت تصاویر زیبا و بسیار با کیفیت در نور کم را انتظار داشت چرا که بسیاری از میان رده ای گران قیمت نیز در این زمینه توانایی چندانی ندارند.  Y6 از قابلیت ضبط ویدئویی ۱۰۸۰P نیز بهره می برد. عملکرد دوربین اصلی در روشنایی روز قابل قبول بوده و جزئیات تصویر نسبتا بالاست. در نور مناسب تصاویر دارای طراوت و شادابی خاصی هستند.

آشنایی با گوشی y6

به بررسی دوربین سلفی گوشی Y6 می پردازیم. دوربین سلفی تک لنزی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 بوده که در نور کم توانایی ثبت تصاویر زیبایی را ندارد و فلش LED که در تبلیغات از آن بسیار تعریف شده نیز تاثیر چندانی در عملکرد دوربین سلفی در نشرایط نور کم(هنگام شب) را ندارد. اما در نور کافی با کمی تمرین می توانید تصاویر زیبایی را به ثبت برسانید. گوشی Y6 در ایجاد تعادل بین نقاط تاریک و روشن تصویر عملکرد چندان خوبی ندارد. در پایان این بخش می توان گفت دوربین اصلی و سلفی Y6 در شرایط نوری کافی عملکرد خوبی دارد و در شریط نور کم تصاویر قابل قبولی به ثبت نمی رسد.

بررسی سیستم عامل گوشی y6

سیستم عامل بکار رفته در گوشی Y6 اندروید ۹.۰ پای به همراه رابط کاربری EMUI 9  می باشد. چپست آن نیز  ۱۲ نانومتری hellio A22 بوده و از پردازنده ۴ هسته ای ۲ گیگاهرتزی Cortex- A53 نیز بهره می برد. گوشی دارای رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت است. همچنین حافظه جانبی آن، Micro SD تا ۵۱۲ گیگابایت نیز ظرفیت ذخیره سازی دارد. عملکرد گوشی برای انجام کارهای روزمره خوب گزارش شده است. به نحوی که در انجام امور عادی مانند باز کردن برنامه دوربین یا بارگیری عکس از گالری به خوبی عمل کرده و گهگاه در اجرای بعضی برنامه ها لگ و تاخیر، مشاهده می شود.

بازبینی گوشی y6

Y6 در استفاده های معمولی افزایش دمای چندانی پیدا نمی کند و به طور معمول دمای CPU گوشی در حدود ۳۴ درجه سانتی گراد است. در مورد بازی با این گوشی باید گفت که با توجه به واحد پردازش گرافیکی چیپست آن، برای بازی های ۳ بعدی طراحی نشده است و بازی های با گرافیک پایین تر را با این گوشی انجام دهید. البته این گوشی اقتصادی رده پایین بوده و باید با گوشی های همرده خود مقایسه شود.

بررسی باتری و اتصالات گوشی y6

باتری Y6 از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۰۲۰ میلی آمپر غیر قابل تعویض می باشد. در بررسی باتری گوشی Y6 مشخص شد که باتری Y6 با حجم کم، دارای عملکرد بسیار بالایی نیز می باشد که با یک بار شارژ کامل، استفاده طولانی مدتی خواهد داشت و برای یک کاربر با استفاده معمولی هر دو روز یکبار نیاز به شارژ مجدد پیدا می کند. البته حجم کم باتری در مقایسه با Y7 و شیائومی ردمی ۷ حدود هزار میلی آمپر ساعت کمت بوده، بنابراین زودتر شارژ آن خالی می شود. از ویژگی های صوتی گوشی می توان به جک ۳.۵ میلی متری با کاهش نویز از طریق میکروفن اختصاصی نام برد. حجم صدای خروجی از اسپکرها نسبت به گوشی های همرده Y6 بالا است و هدفون های اصلی موجود در جعبه کیفیت و حجم خروجی صدای متوسطی دارند.

شناخت و وارسی گوشی Y6

در بررسی اتصالات گوشی y6 می توان به قابلیت شبکه بی سیم نسل ۲ تا ۴ (وا فای دایرکت و نقطه اتصال موبایل)، بلوتوث ۴.۲، جی پی اس(برای کاربران معمولی مناسب است و در فضای باز موقعیت یابی خوبی دارد)، رادیو اف ام-آنتن داخلی، Micro USB 2.0 ، قابلیت مکالمه صوتی از طریق ۴G، همگام سازی کامپیوتری و OTA، سنسور شتاب سنج و … را اشاره کرد. دستگاه فاقد ژیروسکوپ است که البته چون این گوشی مخصوص بازی طراحی نشده است، مشکل مهمی را ایجاد نخواهد کرد. تنها نکات منفی که در این بخش مشاهده می شود، استفاده از بلوتوث ۴.۲ و پورت قدیمی میکرو USB است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو