علائم افسردگی را با مکمل های طبیعی بهبود ببخشید

121

1398/3/16

14:25


افسردگی یک اختلال خلق و خوی همراه با احساس غم و اندوه، ناتوانی و از دست دادن علاقه به انجام امور روزمره، از هر ۱۰ فرد بزرگسال آمریکایی، حداقل یک نفر را درگیر خود کرده است.

علائم افسردگی را با مکمل های طبیعی بهبود ببخشید

به گزارش بهداشت نیوز، افسردگی می تواند با علائم بسیاری خود را نشان دهد که شایع ترین آنها عبارت است از:

از دست دادن علاقه به فعالیت های معمول

احساس غم و نارضایتی

تغییر اشتها

اضطراب یا بی قراری

احساس بی ارزشی و یا گناه

مشکلات خواب، بی خوابی یا خواب بیش از حد

واکنش غیر منطقی و یا پرخاشگری

مشکل در تمرکز یا تصمیم گیری

افکار خودکشی یا مرگ

درد با علت ناشناخته

هنوز پزشکان به علت قطعی بروز افسردگی پی نبرده اند اما معتقدند عوامل زیر نمی توانند بی تقصیر باشند:

تفاوت های فیزیکی مغز

عدم تعادل شیمیایی

تغییرات هورمونی مانند مشکلات تیروئید، یائسگی، یا ...

تغییرات ناخوشایند در زندگی

ژن

با این حال در کنار مصرف داروهای ضد افسردگی که مصرف درازمدت آنها قطعا بی عارضه نیست، برخی از درمان های طبیعی به کاهش علائم این اختلال روانی کمک می کند:

اسیدهای چرب امگا ۳: این چربی ها حاوی ایکوزاپنتانوئیک اسید یاEPAهستند که نشان داده شده تاثیرات مثبتی می توانند روی خلق و خوی بگذارند. از بیست سال پیش تحقیقات زیادی درباره ارتباط بین مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ و بعضی ناراحتی های مغزی صورت گرفته است. همچنین آزمایشات بالینی نشان می دهد که کمبود امگا ۳ می تواند زمینه ابتلا به بیماری هایی از جمله مشکلات خلقی و اضطراب،‌ روان پریشی، اختلالات توجه،‌ وسواس فکری، اختلالات شخصیت،‌ افسردگی، زوال عقل و اوتیسم را تشدید کند. البته این تحقیقات تایید نمی کنند که کمبود امگا ۳ تنها عامل بروز این بیماری هاست؛ بلکه تنها می توان نتیجه گرفت که این اسیدهای چرب تاثیر محافظتی در برابر اختلالات روانپزشکی به خصوص در افرادی که احتمال خطر در آنها بالاست را دارد.

پروبیوتیک ها: مطالعات محققان هلندی نشان می دهد که پروبیوتیک ها سبب بهبود خلق و خو می شوند و یک روش مناسب برای مبارزه با استرس و افسردگی هستند. در این تحقیقات ۴۰ داوطلب به مدت چهار هفته از مکمل های پروبیوتیک استفاده کردند. اغلب این داوطلبان اظهار داشتند که حالات غم و افسردگی، کمتر به سراغشان آمد و افکار منفی کمتری داشتند. مطالعاتی که در سال ۲۰۱۳ میلادی صورت گرفت نشان می دهد که سلامت دستگاه گوارش نقش مهمی در خلق و خو و اختلالات رفتاری دارد؛ از طرفی پروبیوتیک ها نیز در سلامت دستگاه گوارش موثر هستند.

ویتامین ب ۱۲: فولات، ویتامین ب ۶ و ویتامین ب ۱۲ ابزاری قدرتمند برای افزایش سلامت روان هستند و مطالعات محققان آمریکایی نشان داده است که ۲۷ درصد از زنان به شدت افسرده در این کشور بخصوص از سن ۶۵ سالگی به بعد دچار کمبود ویتامین ب ۱۲ هستند. علاوه بر این مطالعات حاکی از آنند که بیش از یک چهارم از موارد افسردگی شدید با می توان با ویتامین ب ۱۲ درمان کرد.

زردچوبه: زردچوبه اثرات مثبت روی سلامت روان دارد و معمولا به‌اندازه پروزاک که به‌عنوان داروی ضدافسردگی تجویز می‌شود موثر است.

ویتامین دی: بر طبق یافته های جدید، زنان مبتلا به افسردگی متوسط و شدید پس از درمان کمبود ویتامین دی در آنها بهبودی قابل توجهی پیدا شد. ویتامین دی می تواند بر خلق و خو اثر بگذارد و کمبود آن می تواند باعث افسردگی شدید شود. اثبات این نظریه در چگونگی درمان افسردگی موثر است.

ویتامین ث: ویتامین ث دارای منافع متعددی است که از جمله می ‌توان تاثیر آن را در مقابله با سرما خوردگی نام برد. همچنین این ویتامین، سبب بهبود خلق و خو و رفع افسردگی و خستگی می‌ شود. طی پژوهشی که اخیرا انجام شد، پژوهشگران پس از تجویز ویتامین ث به بیمارانی که نسبت به افراد طبیعی دارای ویتامین ث کمتری بودند، مشاهده کردند خلق و خوی این بیماران بهبود یافته است. این افراد قبل از تجویز ویتامین ث دارای خستگی و افسردگی بودند که پس از مصرف ویتامین ث احساس خستگی و افسردگی در آن ‌ها از بین رفت.

منیزیم: بیش از نیمی از آمریکایی ها به اندازه کافی به دلیل استرس، مصرف بیش از حد کافئین و شکر و الکل، منیزیم دریافت نمی کنند و این در حالی است که به عقیده محققان این ماده معدنی پادزهر استرس است و خاصیت آرامبخشی و بهبود علائم افسردگی دارد.

 

منبع: سیب سلامت

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو