سزارین زودتر از موعد، زایمان های لاکچری را دریابید

منبع: نی نی بان

85

1398/8/13

20:46


نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برخی پزشکان به دلیل ایجاد یک سری معاملات مالی وسوسه می‌شوند و تسلیم فضاسازی‌هایی همچون انجام عمل سزارین در تاریخ لاکچری می‌شوند از قوه قضائیه خواست تا به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود پیدا کند.
محمد جواد جمالی نوبندگانی در مورد تاکید برخی بر ضرورت محاکمه پزشکانی که در تاریخ 8/8/98 اقدام به انجام عمل سزارین به درخواست والدین نوزاد کرده‌اند، گفت: پزشکان رسالتی داشته و قسم یاد کرده‌اند که در هر شرایطی حافظ جان و مال بیماران باشند و هر چند والدین در رابطه با انجام عمل سزارین در تاریخ مورد تقاضا مقصر اصلی هستند، اما تعجب می‌کنم که چرا پزشکان تسلیم این قبیل جوسازی و اقدامات غیرفرهنگی و غیربهداشتی می‌شوند.

پزشکان برای هر اقدامی باید یک مستند علمی داشته باشند
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پزشکان برای هر اقدامی که انجام می‌دهند باید یک مستند علمی داشته باشند، ضمن اینکه ما منشی بیماران نیستیم که هر فردی مراجعه کرده و اظهار تمایل برای انجام یک عمل جراحی کند از دستور وی تبعیت کنیم، بلکه باید به آنها پیشنهاد دهیم چه اقداماتی باید بر مبنای علوم پزشکی و بهداشتی انجام دهند.
وی تصریح کرد: هم‌ اکنون برخی پزشکان به دلیل ایجاد یک سری معاملات مالی وسوسه می‌شوند و اقدام مورد نظر بیمار را انجام می‌دهند تا جایزه دریافت کنند که در این شرایط لازم است جامعه علمی فعال در آن رشته مورد نظر، سازمان نظام پزشکی(Medical System)، پزشکی قانونی و حتی مراجع قضایی به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع به طور جدی ورود پیدا کنند.
جمالی نوبندگانی تاکید کرد: این چه حرکت زشتی است که افراد درخواست می‌کنند فرزندشان در هر شرایطی در تاریخ معینی همچون 8/8/98 متولد شود یا روز تولد هر دو فرزندشان در یک تاریخ باشد؟

مشکلات تنفسی، ارمغان تولد در تاریخ لاکچری است
وی افزود: اگر عمل سزارین زودتر از موعد انجام شود به غیر از عوارضی که برای مادر به همراه دارد، مشکلاتی نیز برای بیمارستان ایجاد کرده و طفل معصوم‌هایی که درخواست نداده‌اند که در تاریخ معینی متولد شود با مشکلات تنفسی مواجه می‌شوند، ضمن اینکه باید در انکوباتور نگهداری شوند که ممکن است بدنشان عفونی شود و جانشان به خطر بیفتد.
جمالی نوبندگانی اظهار کرد: پدر و مادری که اقدام به تولد زودهنگام فرزندشان می‌کنند درگیر یک نوع خودخواهی هستند که حتی به فرزندان خود نیز رحم نمی‌کنند که در اینجا لازم است نقش دستگاه‌هایی که محافظ مردم هستند، پررنگ شود.
وی یادآور شد: روسای بیمارستان‌ها و مسئولان فنی این مراکز نیز باید دلیل انجام ناگهانی تعداد زیادی عمل سزارین(Cesarean section) در یک تاریخ خاص توسط پزشکان متخصص زنان و زایمان و برخورداری فرد از تمام شرایط لازم برای انجام این عمل را بررسی کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: متاسفم که ما هر روز به انحطاط‌های اخلاقی در زمینه‌های مختلف دچار می‌شویم، کما اینکه در انجام بسیاری از عمل‌های جراحی پلاستیک در دنیا سرآمد شده‌ایم که لزومی هم نداشته‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو