علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) با بنیاد حسین اف سفیر کشور آذربایجان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار، با اشاره به روابط صمیمانه و ریشه ای دو کشور ایران و آذربایجان، گفت: مردم و مسئولان ایران همواره علاقه مند به گسترش روابط و همکاری با کشور آذربایجان هستند و خوشبختانه این روحیه در دو کشور وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، بر لزوم گسترش همکاری های پارلمانی ایران و آذربایجان تأکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی برای گسترش همکاری های پارلمانی با کشور آذربایجان محدودیتی قائل نبوده و روابط باید در تمام زمینه ها تسهیل شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی فضای بسیار خوبی برای تقویت همکاری ها و مناسبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بین ایران و آذربایجان فراهم است، از این رو مسئولان دو کشور باید در راستای فعال سازی این ظرفیت ها تلاش کنند.

لاریجانی تصریح کرد:  توسعه روابط اقتصادی و صنعتی از جمله همکاری های کشاورزی، شهرسازی و حمل و نقل بین دو کشور ایران و آذربایجان ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این دیدار، بنیاد حسین اف سفیر کشور آذربایجان در تهران، روابط دو کشور ایران و آذربایجان را گسترده و تاریخی توصیف کرد و گفت: باکو همواره از توسعه همکاری ها و مبادلات میان دو کشور حمایت می کند و روند همکاری ها در مسیر گسترش است.

وی با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان در شرایط کنونی در بهترین دوران تاریخی خود قرار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه روابط دو کشور در حوزه های مختلف از جمله همکاری های اقتصادی و صنعتی مانند حمل و نقل، راه آهن، مبادلات اقتصادی، شهرسازی، صنایع کشاورزی، امور گمرکی و همکاری های اجتماعی و فرهنگی از جمله گردشگری سلامت و امور دانشگاهی در حال گسترش است.

بنیاد حسین اف، با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای توسعه گردشگری میان دو کشور ایران و آذربایجان، افزود: در کشور آذربایجان تسهیلاتی برای تقویت حوزه گردشگری میان دو ملت انجام شده و امیدواریم با این اقدامات، در آینده ای نزدیک شاهد تقویت این بخش باشیم، از طرف دیگر سهم سرمایه گذاری متقابل بین دو کشور ایران و آذربایجان در حال افزایش است.