غذای تکمیلی نوزاد، روش تهیه پوره توت فرنگی

منبع: نی نی بان

128

1398/8/14

02:15


توت فرنگی میوه ای سرشار از ویتامین های B و C است و از این جهت برای نوزادان بزرگتر از 9 ماه مناسب می باشد. طرز تهیه پوره توت فرنگی را در ادامه ببینید. می توانید از توت فرنگی تازه یا یخ زده استفاده کنید.
توت فرنگی با داشتن ویتامین های B و C یک خوراکی مناسب برای نوزادان بزرگتر از 9 ماه است. در اینجا دستور العمل مرحله به مرحله ساده ای را برای یادگیری نحوه تهیه پوره تازه یا یخ زده توت فرنگی ارائه شده است.

آموزش طرز تهیه پوره توت فرنگی برای نوزادان به صورت قدم به قدم
مرحله 1: انتخاب و خرید توت فرنگی
پوره توت فرنگی یک خوراکی لذت بخش ساده برای نوزادنی که حداقل 8 ماه دارند. شما می توانید با توت فرنگی های تازه یا فریز شده اقدام به تهیه یک پوره خوش طعم کنید، توت فرنگی های تازه را در فصل تابستان خریداری کنید و در فریزر نگه دارید تا کیفیت آن حفظ شود. توت فرنگی رسیده رنگ قرمز یکدستی دارد، بدون اینکه قسمتی از آن سفید یا سبز باشد. هنگام خرید توت فرنگی تازه، به دنبال میوه هایی باشید که بدون ترکیدگی یا له شدگی باشند. از آنجاییکه توت فرنگی از جمله غذاهایی است که بیشترین میزان باقی مانده سموم دفع آفات را در خود دارد، بهتر است به دنبال خرید توت فرنگی ارگانیک باشید.
مرحله 2: توت فرنگی را بشویید و خرد کنید
توت فرنگی را با مخلوطی شامل سه قسمت آب و یک قسمت سرکه سفید بشویید تا باکتری های آن از بین برود. سپس زیر آب جاری خنک بشویید و خشک کنید. ساقه آن را جدا کنید و توت فرنگی ها را ابتدا به نیم و سپس به چهار قسمت تقسیم کنید.
مرحله 3: اگر توت فرنگی ها نرسیده یا یخ زده است آنها را بخار پز کنید
اگر توت فرنگی شما کاملاً رسیده است این مرحله را ندیده بگیرید و به مرحله 4 بروید. اگر توت فرنگی های شما کاملاً رسیده نیست یا فریز شده است، میوه را در بخار پز قرار دهید و سه دقیقه بپزید. توت فرنگی را آبکش کرده و به مدت سه دقیقه با آب سرد بشویید تا فرایند پخت متوقف شود.
مرحله 4: توت فرنگی را له یا پوره کنید
توت فرنگی را در یک غذا ساز یا مخلوط کن بریزید تا آن را به شکل یکدستی نرم کند. برای رسیدن به قوام مورد نظر، در صورت نیاز به آن آب اضافه کنید. برای داشتن پوره توت فرنگی غلیظ تر که برای نوزادان 10 ماهه یا بیشتر ایده آل است، به جای پوره کردن آن، توت فرنگی ها را با سیب زمینی له کن، نرم کنید.
مرحله 5: پوره توت فرنگی را سرو کنید
اگر توت فرنگی خیلی شیرین است، پوره را به تنهایی سرو کنید. در صورتیکه برای اولین بار است نوزاد شما این بافت و طعم را امتحان می کند یا توت فرنگی های شما ترش است، می توانید آن را با میوه های شیرین تر، جو دوسر یا ماست پرچرب مخلوط کنید. سعی کنید پوره توت فرنگی را با این مواد ترکیب کنید:
سیب
گلابی
هلو
موز
ماست یونانی پرچرب
جو دوسر
مرحله ششم: پوره توت فرنگی باقیمانده را منجمد کنید
پوره توت فرنگی را خنک کنید (اگر بخار پز کرده اید) و آن را در ظرف های بدون BPA، تا سه روز در یخچال نگه دارید. باقیمانده آن را می توان درون فریزر تا 3 ماه نگهداری کنید. پوره توت فرنگی منجمد شده را یک شب قبل از مصرف از فریزر خارج و درون یخچال بگذارید تا یخ زدایی شود.
توجه: همیشه قبل از تغذیه کودک با یک غذای جدید، با پزشک اطفال مشورت کنید. مخصوصاً اگر کودک شما به برخی مواد غذایی آلرژی دارد. علاوه بر این، برخی از متخصصان اطفال تهیه پوره هویج، چغندر یا اسفناج را برای اطفال توصیه نمی کنند و علت آن وجود نیترات زیاد در سبزیجات تازه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو