ترفند جذب مشتری و افزایش درآمد در رستوران ها

ترفند جذب مشتری و افزایش درآمد در رستوران ها


منبع: نمناک

144

1398/8/14

12:00


برای کسب درآمد بیشتر و جذب مشتری بیشتر در رستوران ها از این ترفندها استفاده کنید تا مشتری ها پول بیشتری خرج کنند و شما سود بیشتری ببرید.

ترفند جذب مشتری و افزایش درآمد در رستوران ها

ترفند رستورانی برای به دست آوردن پول بیشتر

رستوران ها مانند هر کسب و کار دیگری، همیشه تلاش می کنند که غذای بیشتری بفروشند . بدون پول رستوران ها نمی تواند کار کنند و نسبت به ترفندها و فروش رستوران های دیگر مصون نیستند.

در این بخش از نمناک چند ترفند وجود دارد که باعث می شوند پول بیشتری را مشتری ها خرج و در عوض صاحبان رستوران کسب کنند . نکاتی که در این مطلب می خوانید نکاتی است بین المللی پس اگر حس کردید موردی در کشور ما رایج نیست باید بدانید که مربوط به کشورهای دیگر است.

1. از منوی حرفه ای و صفات متفاوت استفاده می کنند

آیا تا به حال به کلمات منوی غذا نگاه کرده اید؟ رستوران ها از یک معامله بزرگ استفاده می کنند تا هر کدام از غذاها را به عنوان غذایی خوش مزه و جدید جلوه دهند دلیلش نسبتا واضح است زمانی که گرسنه هستید غذاهای خوشمزه را تصور می کنید و حاضرید پول زیادی را صرف کنید و غذای مورد علاقه خود را بخورید.

2. علامت یا واحد مشخص پول را استفاده نمی کنند:

البته این در رستوران های خارجی رایج تر است که بعضی از رستوران ها این کار را می کنند، اما اکثر آنها اینطور نیستند زمانی که علامت پول را نمی بینید، آن ها می خواهند شما به پول فکر نکنید می خواهند به غذا فکر کنید تا پول بیشتری را کسب کنند حذف علامت پول یک حقه روانی کوچک اما کاملا موثر است شاید اگر این حقیقت را به یاد نداشته باشید چیزهای بیشتری بخرید.

منوی رستوران

3. از ترفندهای عددی استفاده می کنند

تقریبا همه این را می دانند رستوران ها 10 را به 9900 تبدیل خواهند کرد، چون باعث می شود یک تخفیف بهتر به نظر برسد. این ترفند سبب می شود وقتی مردم چیزهای ارزان تر را می خواهند ناخواسته خرید کنند . رستوران هایی که در سطح بالاتری قرار دارند معمولا این کار را نمی کنند چون اگر قرار است به یک مکان گران قیمت بروید، می دانید که باید پول خرج کنید.

4. آن ها از عنوان خانوادگی برای جلب مشتری استفاده می کنند

از کدام یک از موارد زیر به احتمال زیاد خرید می کنید؟ " شیرینی های شکلاتی جدید مادربزرگ "یا شیرینی های شکلاتی "؟ بسیار خوب است اگر شما شیرینی های مادر بزرگ را انتخاب کردید، چون این چیزی است که بیشتر مردم انتخاب می کنند.

با نسبت دادن کلوچه به خانواده و مادربزرگ رستوران ها خاطرات شیرینی های شکلاتی پدر و مادر را طلب می کنند. نوستالژی ناشی از آن به شما انگیزه می دهد تا این شیرینی ها را امتحان کنید.

5. آن ها از اصطلاحات قومی استفاده می کنند تا غذاها معتبر به نظر برسند

اگر وارد هر رستوران سنتی شوید ده ها نمونه از این غذا ها را خواهید دید هیچ چیز فانتزی وجود ندارد فقط استفاده از زبان قومی و محلی آن غذا باعث می شود این غذا برای آن هایی که از غذاهای تکراری خسته شده اند معتبر به نظر برسد .

6. آن ها از نام های تجاری برای معرفی محصول استفاده می کنند

برخی رستوران ها از نام های تجاری محصولات استفاده می کنند تا مشتریانشان اینگونه از خوردن سس یا نوشیدنی های مورد علاقه خود لذت ببرند.

7. قیمت های چندگانه

برخی رستوران ها یک غذا را با چندین قیمت ارائه می دهند بنابراین مشتری فکر می کند اگر غذای گران تر را سفارش دهد کیفیت آن بهتر است .

جلب مشتری در رستوران

8. آن ها برخی موارد را برجسته می کنند تا آن ها را خاص جلوه دهند.

رستوران های سطح پایین و متوسط به طور مداوم این کار را انجام می دهند. وقتی در منوی غذا نگاه می کنید ، عکس های خاص را در آن ها را می بینید . این رستوران ها غذاهای ویژه ای دارند که از همه غذاهای دیگر جدا می شوند (گران تر هستند). این ترفندی برای به دست آوردن پول بیشتر است.

9.آن ها به روشی منحصر به فرد منو را طراحی می کنند تا از مقایسه قیمت ها جلوگیری کنند

بسیاری از رستوران ها قیمت ها را در پایین سمت راست قرار می دهند تا بتوانید قیمت ها را مقایسه کرده و آن هایی را که می خواهید بخرید. سایر رستوران ها (به خصوص گران قیمت)قیمت را در سراسر مکان قرار داده و از فونت هایی استفاده می کنند که خواندن آن ها دشوار است زیرا آنها نمی خواهند که شما قیمت ها را به راحتی با هم مقایسه کنید و در نظر دارند بدون مقایسه قیمت ها مورد گران قیمت را انتخاب کنید.

10 . آن ها از تاکتیک "مورد بعدی " استفاده می کنند

ما قبلا درباره قیمت های چندگانه گران ترین آیتم موجود در منوی غذا صحبت کردیم. برخی رستوران ها اقلام را با بالاترین سود در کنار قیمت قرار می دهند تا اگر مشتری توانایی خرید گرانها را نداشته باشد صرف نظر کند اما در عوض آنها بر روی غذاهایی شبیه و با هزینه کمتر تمرکز می کنند تا بیش ترین میزان پول را کسب کنند.

11. از کلماتی استفاده می کنند تا موارد نا مطلوب را خوب جلوه دهند:

رستوران ها برای اینکه غذای خود را خاص جلوه دهند ، از برخی کلمات استفاده می کنند آن ها مثلا می گویند "ریشه های چغندر" در صورتی که نوشتن ریشه ها کاملا غیرضروری هستند اما با این کار غذاهای خود را خاص می کنند.

12. رستوران ها می دانند به کجا منوی غذا نگاه می کنید و آن را براساس آن سازمان دهی می کنند.

طبق مطالعات، افراد در ابتدا به سمت راست منو نگاه می کنند و درآخر به سمت چپ منو نگاه می کنند بنابراین، بسیاری از رستوران ها چیزهای گران قیمت (معمولا کالای اصلی)را در بالا نگه می دارند در حالی که اجناس ارزان را در پایین و قسمت چپ قرار می دهند.

به طور کلی چیزهای ارزان تر نیز در متن کوچکتری قرار دارند. به این ترتیب، بدترین بخش از منوی غذا است و خواندن آن سخت تر از هر چیز دیگری است که توجه شما را به آیتم های گران قیمت خود جلب می کند.

سفارش غذا در رستوران

13 . از جعبه ها استفاده می کنند

رستوران ها اغلب آیتم های با سود بالا و یا چیزهای گران قیمت را در جعبه های تزئینی نشان می دهند تا چشم شما را به آن ها جلب کنند این یک فرضیه ساده اما بسیار موثر است زمانی که تنها منو را مرور می کنید، شانس این است که به تمام تزیینات و رنگ های زیبا به جز قسمت های ساده متن نگاه کنید.

14. اولویت ها را در ابتدای لیست قرار می دهند

آخرین ترفند این است که بسیاری از رستوران ها غذای خود را مرتب می کنند گوشت گاو، مرغ، و ...را در ابتدای لیست خواهید دید منابع نشان داده اند که مردم به احتمال زیاد مورد اول را انتخاب می کنند بنابراین، رستوران ها اولین مورد خود را در اولویت قرار می دهند به این ترتیب رستوران بیش ترین در آمد را کسب می کند .

15. میزها با ظاهر عالی تنها برای کسانی ارائه می شود که برای خوردن غذا آمده اند:

مکان هایی با نمای وسیع از شهر و یا اقیانوس همیشه به کسانی ارائه می شود که پول زیادی خرج می کنند. بنابراین، پیش از دادن صندلی، میزبان یا پیشخدمت از شما خواهند پرسید، "آیا می خواهید یک وعده غذا بخورید؟"

16. تخفیف های ویژه ای برای کودکان ارائه می دهند:

ممکن است در رستوران غذا برای کودکان وجود نداشته باشد اما در عوض پیش خدمت غذایی نصف اندازه سرویس معمولی به کودک می دهد و البته قیمت آن 1 / 2 خواهد بود.

اما این حقه است:به احتمال زیاد یک نوشیدنی و یک دسر برای کودک خواهید داشت یک بشقاب با تخفیف درآمد لازم را برای رستوران دارد .

17. برنامه های آزاد تنها به افراد خاص و در یک زمان خاص داده می شوند.

رستوران ها اغلب پیش غذا را به میهمانان خود می دهند زیرا این کار شما را وادار به خوردن بیشتر می کند . همچنین ممکن است یک دسر رایگان بعد از وعده اصلی به شما دهند زیرا این کار باعث می شود که شما قهوه و یا یک چای سفارش دهید . در هر دو مورد، این کار برای این انجام می شود که مهمان پول بیشتری خرج کند.

غذای رستوران

18. در برخی از کافه ها، همه کیک روی صفحه نمایش وجود دارد چه دلیلی وجود دارد:

در رستوران ها و کافه ها، روی صفحه نمایش انواع کیک ها وجود دارد تا مشتریان ترغیب شوند حداقل یک تکه را بخرند . اگر یک کیک به مدت دو ساعت سفارش داده نشود، پیشخدمت ها شروع به توصیه آن به مهمانان می کنندو به فروش سریع تر دسر کمک می کنند.

19. یک دستورالعمل از آشپز و نام های غیر معمول برای چیزهای معمولی فقط برای بالا بردن قیمت غذا:

آشپزها اغلب دستورالعمل یک غذای آشنا را تغییر می دهند تا مقدار زیادی از مواد اولیه را ذخیره کنند. یا بالعکس، آن ها می توانند یک جز کوچک را اضافه کرده و قیمت را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

گاهی اوقات، غذاهای معمولی برای اینکه میهمانان احساس کنند که برای چیزی خاص هزینه می کنند، نام های عجیب و غریبی به آن ها داده می شود.

20. پیشخدمتی منو را می آورد و فورا لیموناد رایگان می دهد:

پیش خدمت ها معمولا لیموناد یا آب میوه تازه پیشنهاد می کنند که باعث می شود افراد غذای گرم و یا سالاد سفارش دهند چون این نوشیدنی ها ما را گرسنه می کنند. قهوه و چای تنها با دسر در ارتباط هستند.

21. رستوران ها از تاثیر معکوس استفاده می کنند:

اندازه بشقاب شما به آن بستگی دارد که کجا هستید و چه چیزی سفارش می دهید.رستوران و کافه ها اغلب از اندازه بشقاب برای فریب دادن مغز و چشم های ما استفاده می کنند .

اگر غذا را در بشقاب کوچک بریزید به طوری که پر به نظر برسد، اگر مقدار کمی غذا وجود داشته باشد شما با دیدن غذای زیاد پس از خوردن احساس گرسنگی نمی کنید . اما رستوران ها غذای اصلی را در بشقاب بزرگ سرو می کنند زیرا این کار سبب می شود احساس گرسنگی کنید و به سمت دسر تمایل پیدا نمایید و یک نوشیدنی سفارش دهید .

22. بر مبنای ظاهر مشتری، پیشخدمت ها می توانند به آن ها بگویند که چه سفارش خواهند داد:

پیشخدمتی با تجربه می تواند غذای مورد علاقه شما را حدس بزند و یا با توجه به رفتار شما، لباس و طرز حرف زدن شما استفاده کند. برای مثال، دانش آموزان و دختران زیر 30 سال عشق به سالاد با مرغ و غذای دریایی، پاستا، کرم سوپ، دسرهای شکلات، چای دارند و اینها را سفارش می دهند. مردان بالای 30 جوجه و سیب زمینی و کودکان سیب زمینی سرخ کرده را سفارش می دهند.

23. پیش خدمت ها می توانند با لبخند و با یک حرکت ساده، اعمال خود را کنترل کنند:

رفتار پیش خدمت بر روی مشتری تاثیر فراوان دارد . مثلا وقتی پیشخدمت غذای ویژه ای را به مهمان توصیه می کند و مودبانه لبخند می زند و کمی به جلو خم می شود باعث خواهد شد که اکثر مردم در پاسخ سر تکان دهند و موافقت کنند تا آنچه که پیشخدمت به آن ها ارائه می دهد را سفارش دهند، حتی اگر آن ها هرگز قصد این کار را نداشته باشند.

24. رستوران ها از مواد مختلف، شکل ها و رنگ ها استفاده می کنند تا ضمیر ناخودآگاه مهمانان را درگیر کنند:

فریب دادن مغز ما با استفاده از حقه های مرتبط با این که ما واقعیت را درک می کنیم آسان است. برای مثال، بستنی وقتی با یک قاشق فلزی سرو می شود، مزه بهتری دارد و یک شیشه سبز - آبی باعث می شود که نوشیدنی خنک و رنگی به نظر برسد. رستوران های مجلل گران قیمت غذاهای اصلی و غذاهای لذیذ را داخل بشقاب های ضخیم سرو می کنند، زیرا باعث می شود که غذا با کیفیت بالا نسبت به آنچه که واقعا هست، باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو