میوه های بدون قند و مناسب برای دیابتی ها را بهتر بشناسید

میوه های بدون قند و مناسب برای دیابتی ها را بهتر بشناسید


منبع: آرگا

134

1398/8/14

16:07


دیابت یکی از بیماری های خطرناک و شایع می باشد که بسیاری از افراد را به خود گرفتار می کند، افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند باید میوه های بدون قند را بشناسند تا به درمان این بیماری کمک کنند.

بدن در طول روز به انواع میوه ها، غذاهای سالم و کم کالری، ورزش و خواب کافی نیاز دارند بیشتر میوه ها شیرین هستند به همین دلیل بسیاری از افراد فکر می کنند که افرادی که از دیابت رنج می برند باید از مصرف میوه خودداری کند اما نمی توان بدن را از مصرف میوه منع کرد، بیماری دیابت را باید کنترل کرد در غیر اینصورت سبب نارسایی کلیه، آسیب های عصبی، مختل شدن بینایی، سکته مغزی، حملات قلبی، اختلال در گردش خون، کاهش شنوایی و بسیاری از مشکلات دیگر می شود به همین دلیل باید میوه هایی که مناسب کنترل قند خون هستند را بشناسید که در ادامه مطلب شما عزیزان را با میوه های بدون قند آشنا خواهیم کرد.

میوه های مناسب افراد مبتلا به دیابت

آشنایی با میوه های بدون قند

افرادی که به دیابت مبتلا هستند نمی توانند از هر میوه ای استفاده کنند بنابراین باید در انتخاب میوه ها دقت داشته باشند که میوه انتخاب شده فاقد قند باشد، تنها انواع خاصی از میوه ها بدون قند می باشد که در ادامه با آن آشنا می شوید:

لیمو ها

یکی از میوه های بدون قند لیمو ها می باشند که سرشار از ویتامین C هستند و با اضافه کردن یکی از آن به  یک لیوان آب به کم کردن اشتها و درنتیجه کاهش وزن نیز کمک می کند.

میوه های فاقد قند

سیب

از دیگر میوه های بدون قند که برای افراد دیابتی سیب های شیرین و آبدار می باشند، این میوه دارای مقدار فراوان ویتامین C و آنتی اکسیدان است  که به دلیل داشتن پکتین به سم زدایی بدن نیز کمک می کند.

توت فرنگی

توت فرنگی یکی دیگر از میوه هایی است که دارای میزان قند پایینی می باشد، یک فنجان توت فرنگی حدود هفت گرم قند دارد.

آشنایی با میوه های کم قند

کیوی

کیوی یک نوع میوه ای است که قند پایینی دارد و برای افراد دیابتی گزینه مناسبی است، هر کیوی تنها شش گرم قند دارد بنابراین خوردن روزانه یک عدد کیوی به کنترل دیابت کمک می کند.

میوه های بدون قند و دارای قند کم

طالبی

میزان قند موجود در هر طالبی بزرگ حدود هشت گرم می باشد بنابراین این میوه را می توانید با اطمینان خاطر مصرف کنید.

تمشک

از دیگر میوه های بدون قند تمشک می باشد که در هر فنجان تنها پنج گرم قند وجو دارد و به دلیل داشتن فیبر سبب کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن می شود.

معرفی میوه های فاقد قند

پرتقال

 پرتقال یکی دیگر از میوه های بدون قند است که برای افراد دیابتی نیز بسیار مناسب می باشد این میوه دارای مقدار فراوانی ویتامین C و فیبر می باشد که پایین آوردن قند خون کمک می کند بنابراین روزانه یک پرتقال کوچک به کنترل دیابت کمک می کند.

 گریپ فروت

یکی دیگر از میوه های کم قند گریپ فروت می باشد که در هر گریپ فروت هشت گرم قند وجود دارد بنابراین می توانید از گریپ فروت تازه در سالاد میوه استفاده کنید.

ریواس

 از دیگر میوه های بدون قند ریواس می باشد در هر فنجان ۱.۳ گرم قند وجود دارد، قبل از مصرف ریواس از فروشگاه ها برچسب محصول را بررسی کنید.

آشنایی با میوه های بدون قند

زغال اخته

از دیگر میوه های بدون قند زغال اخته می باشد قند موجود در هر فنجان زغال اخته چهار گرم قند است قبل از خرید از فروشگاه به برچسب محصول آن دقت کنید زیرا ممکن است کمی شکر به آن اضافه کرده باشند.

آووکادو

این میوه یکی دیگر از میوه های مناسب برای افراد دیابتی می باشد که به تقویت قلب نیز کمک می کند بنابراین روزانه یک عدد آووکادوی متوسط برای افراد دیابتی مناسب می باشد.

 آشنایی میوه های پر قند

در مطالب فوق شما عزیزان را با میوه های بدون قند آشنا کردیم در ادامه قصد داریم شما عزیزان را با میو های پر قند نیز آشنا کنیم تا با این میوه ها بیشتر آشنا شوید.

گلابی

در هر گلابی به طور متوسط ۱۷ گرم شکر وجود دارد این میوه یکی از میوه های فصل زمستان است که بسیار پر قند می باشد.

آناناس

در هر تکه آناناس ۱۶ گرم شکر وجود دارد این میوه به عنوان یک میوه استوایی جزو میوه های پر قند می باشد.

موز

قند موجود در یک عدد موز بزرگ ۱۷ گرم می باشد به همین دلیل شکر فراوانی به وعده غذایی تان اضافه می کنند.

هندوانه

 هر کیلو هندوانه حدود ۱۸ گرم قند دارد این میوه یکی از میوه های فصل تابستان و پرشکر می باشد.

میوه های پر قند

انبه

انبه یکی دیگر از میوه های پر قند می باشد که در هر انبه ۴۶ گرم شکر وجود دارد.

میوه های خشک

میوه ها خشک بسیار پر قند می باشند در هر فنجان کشمش ۶۶ گرم قند و در هر فنجام خرما ۹۳ گرم قند وجود دارد.
در این بخش از مطلب سعی داشتیم شما عزیزان را با میوه های بدون قند آشنا کنیم تا اگر به دیابت مبتلا هستید و یا اطرافیان تان از داشتن دیابت رنج می برد میوه های مناسب آن را بشناسید همچنین می توانید در این زمینه از پزشک خود کمک بخواهید تا در انتخاب میوه های مناسب شما را راهنمایی کند، اگر تمایل به کسب اطلاعات در زمینه رژیم غذایی دارید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو