سالروز آغاز امامت حضرت حجت (عج) در قاب سیما

منبع: سینما پرس

81

1398/8/14

22:33


سینماپرس: شبکه‌های سیما ویژه‌برنامه‌های مختلفی را به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) تدارک دیده اند.

امام زمان-صاحب الزمان

سینماپرس: شبکه‌های سیما ویژه‌برنامه‌های مختلفی را به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) تدارک دیده اند.

به گزارش سینماپرس، در روز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)، ویژه برنامه‌های مختلفی از آنتن شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

شبکه یک 

شبکه یک سیما با پخش برنامه «سخنرانی مذهبی» در روز چهارشنبه از ساعت ۷ صبح به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) مهمان خانه‌های مخاطبان خود می‌شود. همچنین برنامه «ستایش نور» از ساعت ۱۰:۳۰ صبح و از ساعت ۱۵: ۲۳ در شبکه یک به همین مناسبت پخش می‌کند.

 شبکه دو 

 شبکه دو سیما ویژه‌برنامه «کوی محبت» را که ویژه شهادت امام حسن عسکری (ع) است؛ سه‌شنبه ۱۴ آبان ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۳:۳۰ و چهارشنبه ۱۵ آبان ساعت ۱۲:۱۵ روانه آنتن می‌کند و پنجشنبه ۱۶ آبان این برنامه به مناسبت آغاز امامت حضرت حجت (عج) به بینندگان تقدیم خواهد شد. این برنامه با اجرای سیدمصطفی موسوی و با حضور کارشناسان مذهبی، ذاکران و شاعران اهل بیت (ع) به این دو مناسبت مذهبی خواهد پرداخت.

همچنین شامگاه چهارشنبه ۱۵ آبان ساعت ۲۳:۳۰ جشن آغاز امامت امام عصر حضرت مهدی صاحب‌الزمان (عج) روانه آنتن می‌شود.

پخش مجموعه‌ای از سخنرانی‌های مذهبی استاد شیخ حسین انصاریان و سایر وعاظ در این روزها ساعت ۶ تقدیم بینندگان خواهد شد و مجموعه مرثیه‌خوانی‌ها و مدیحه‌سرایی‌هایی نیز برای پخش در این دو مناسبت مذهبی در نظر گرفته شده که در فواصل برنامه‌ها از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

شبکه پنج

 گروه معارف شبکه پنج سیما، در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) با پخش سخنرانی مذهبی، نماهنگ و مداحی در سوگ یازدهمین امام شیعیان با مخاطبان خود همراه می‌شود.

«سخنرانی مذهبی» عنوان اولین ویژه برنامه این گروه است که در دو نوبت زمانی در روز شهادت امام حسن عسگری (ع) ساعت ۶:۳۰ و ۱۷ پخش می‌شود. سخنرانی مذهبی حجت الاسلام پناهیان با محورهای اخلاق علوی، زمینه‌های زمان غیبت، سبک زندگی و... است.

از غروب سه شنبه ۱۴ آبان ماه شب شهادت امام حسن عسگری (ع) و چهارشنبه ۱۵ آبان ماه مصادف با ۸ ربیع الاول روز شهادت این امام بزرگوار نماهنگ و وله‌های مداحی در چند نوبت در لابه لای برنامه‌های شبکه پنج پخش می‌شود.

مستند «گاهی از خاک عشق می‌روید» روز چهارشنبه ۱۵ آبان ساعت ۸:۱۵ پخش می‌شود. این مستند به یاد سردار شهید حاج محمود توکلی جانشین قرارگاه تفحص شهدا در کردستان عراق، مردی که از نوجوانی وارد صحنه‌های دفاع مقدس شد و تا زمان پذیرش قطعنامه در منطقه ماند.

با آغاز فعالیت گروه‌های تفحص، پیکرهای شهیدان از نخستین عاشقانی بود که گام در این راه نهاد و سرانجام هنگام تفحص در نخستین روزهای پاییز نود و هشت در اقلیم کردستان به شهادت رسید.

مستند «فصل پرواز» روایت آسمانی شدن شهیدان باقری است که روز چهارشنبه ساعت ۱۳ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

ویژه برنامه «به خانه بر می‌گردیم» نیز چهارشنبه شب ۱۵ آبان ماه مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی (عج) ویژه این مناسبت ساعت ۲۱ از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود. این برنامه ویژه به صورت جنگ و با آیتم‌های شاد و جذاب مهمان خانه مخاطبان می‌شود. ارتباط با مرکز سیمای یاسوج، تهیه گزارش از پشت صحنه مجله تصویری «یه روز تازه»، مسابقه «طنز»، دعوت از گروه همخوانی ولایت و ... از بخش‌های این برنامه است.

 شبکه هفت

 شبکه هفت سیما به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) برنامه «هفت آسمان» را راهی آنتن می‌کند.

در این برنامه که سه شنبه شب ۱۴ آبان ماه ساعت ۲۱ پخش می‌شود، حجت الاسلام دکتر داوود رنجبران در رابطه با آماده سازی شیعیان توسط فرمایشات امام حسن عسگری (ع) برای عصر غیبت گفت و گو می‌شود.

 شبکه قرآن

 شبکه قرآن با برنامه‌های «حاضر غایب از نظر»، «حریم امن» و «نغمه عشاق» با مخاطبان این شبکه همراهی می‌کند.

«حاضر غایب از نظر» عنوان ویژه برنامه مهدوی این شبکه است که با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی و اجرای حسین حیدری به موضوع تجدید بیعت با امام زمان (عج) می‌پردازد و قرار است در شب نهم ربیع الاول از ساعت ۱۹ به صورت زنده از مسجد مقدس جمکران روی آنتن رود.

بخش دوم این برنامه در روز جمعه دهم ربیع الاول از ساعت ۱۰:۳۰ تا اذان ظهر با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین کلباسی و موضوع چگونگی تجدید عهد با امام زمان (عج) در عصر غیبت از محل مسجد امام حسن عسکری (علیه السلام) تقدیم بینندگان خواهد شد.

«حریم امن» عنوان دیگر برنامه زنده شبکه قرآن و معارف سیما ویژه ایام امامت حضرت، ولی عصر (عج) است که با موضوع وظایف شیعیان در عصر غیبت، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۵ و ۱۶ آبان) در ساعت ۲۲ با اجرای میثم آقابیکی از حرم مطهر رضوی روی آنتن خواهد رفت.

این برنامه در شب شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) نیز از ساعت ۲۲ با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی و موضوع سبک زندگی آن امام همام به صورت تولیدی پخش می‌شود.

از دیگر تدارکات این شبکه، پخش نغمات و مدیحه سرایی مادحین اهل بیت (علیه السلام) به درخواست مخاطبان است که از طریق برنامه «نغمه عشاق» صورت خواهد گرفت و این برنامه از ساعت ۲۲ با اجرای هادی ربیعی روی آنتن می‌رود.

پخش زنده مراسم دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری و مداحی سید مهدی میرداماد نیز از ساعت ۶ تا ۸ صبح روز جمعه ۱۷ آبان در جدول پخش این شبکه قرار گرفته است.

همچنین مراسم دعای کمیل مسجد مقدس جمکران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی و مداحی غلامرضازاده در روز پنج شنبه ۱۶ آبان از ساعت ۲۰:۱۵ و مراسم دعای توسل این مسجد در روز سه شنبه ۱۴ آبان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و مداحی سعید حدادیان از ساعت ۲۰:۱۵ به صورت زنده و مستقیم تقدیم مخاطبان خواهد شد.

شبکه سلامت

شبکه سلامت همزمان با شهادت امام حسن عسکری (ع) سلامت معنوی را محور برنامه‌های خود قرار می‌دهد.

برنامه «همین امروز، همین امشب» در بخش‌های مختلف خود به این مناسبت اشاره می‌کند. همچنین برنامه با نشاط «صبح عالی» جای خود را به مستندی داخلی با عنوان «از هزار جریب تا قله» می‌دهد. این مستند به زندگی و فعالیت‌های علمی، اجرایی و آموزشی دکتر عباس ادیب از بنیانگذاران دانشکده پزشکی می‌پردازد. این پزشک نامدار در سال ۱۳۰۴ در قریه حبیب آباد در بیست کیلومتری اصفهان به دنیا آمد. پس از طی تحصیلات متوسطه در اصفهان در سال ۱۳۳۰ از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و در همان سال به عنوان دستیار فیزیولوژی و فارماکولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران به فعالیت آموزشی پرداشت و در سال ۱۳۴۳ به مرتبه استادی این رشته رسید. او آثار متعددی رادر زمینه رشته تخصصی خود تألیف و ترجمه کرده است به طوری که ترجمه کتاب تشخیص و درمان طبی بیماری‌ها عباس ادیب در دوره دوم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.

«بنی آدم» مستند دیگری است که سه شنبه ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود. این مستند به درمان کودکان با ناهنجاری‌های مادر زادی و از خانواده‌های بی بضاعت توسط بنیاد محکم اشاره می‌کند. این موسسه پس از آن راه اندازی شد که گروهی از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی در رشته‌های فوق تخصصی کودکان طی درمان نوزادان با ناهنجاری‌های مادرزادی متوجه مشکلات مالی روحی و روانی بیماران و خانواده‌های ایشان شده و به فکر چاره اندیشی افتادند. آن‌ها با دعوت از تعدادی خیرین سلامت این بنیاد را تاسیس کردند.

«به وقت اوتیسم» مستند دیگری است که در ساعت ۲۳ پخش می‌شود. هر دو مستند «بین آدم» و «به وقت اوتیسم» در جدول پخش جایگزین مسابقه «مافیا» می‌شوند.

شبکه افق

شبکه افق به مناسبت فرارسیدن سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ویژه برنامه «عید بیعت» را به صورت زنده روی آنتن می‌برد. بخش‌های مختلف این برنامه شامل مداحی کربلایی محمد حسین پویانفر، کربلایی حسین طاهری و حاج محمد رضا طاهری، سخنرانی استاد علی اکبر رائفی پور، هنرنمایی با شن توسط فاطمه عبادی نفر برتر برنامه «عصر جدید» و شعر خوانی آیینی احمد علوی است.

اجرای گروه سرود وصال و رونمایی از اثر جدید واحد موسیقی موسسه مصاف با صدای حمید قربانی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

 قرار است در این برنامه از نفرات برتر مسابقه عکاسی «سوگواره اشک» تقدیر شود و در پایان نیز میثاق نامه مهدوی توسط استاد رائفی پور قرائت خواهد شد. این برنامه پنجشنبه ۱۶ آبان ماه از ساعت ۱۵ به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «سفرنامه» پیرامون ساخت و نصب ضریح جدید حرم امامین عسکریین، سه شنبه ۱۴ آبان ساعت ۲۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

این مستند درباره ضریح جدید حرم امامین عسکریین است که در شهر قم ساخته و بعد از چند سال به شهر سامرا ارسال شد. عملیات ساخت و ارسال این ضریح به عراق و سپس نصب آن در حرم مطهر در سال ۱۳۹۵ انجام شد و مستند «سفرنامه» پیرامون همین کار ساخته شده است. در این فیلم شاهد مراحل مختلف ساخت، انتقال و نصب ضریح در شهر سامرا خواهیم بود.

گفت و گو با استادکاران و تکنسین‌های مختلف ساخت ضریح، دیگر بخش این مستند را تشکیل می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو