برای سفر تفریحی یا ماه عسل خود، این جزیره را انتخاب کنید

برای سفر تفریحی یا ماه عسل خود، این جزیره را انتخاب کنید


منبع: همگردی

183

1398/8/15

15:08


یکی از مقاصد گردشگری در دنیا که به طبیعت و تفریحات جذابی به همراه دارد، بالی نام دارد. بالی از جمله جزایری بوده که می توان بهترین مناظر را در آن مشاهده کرد و به همین دلیل، گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. در مطلب راهنمای سفر به بالی، نکاتی برای سفر و همچنین جاهای دیدنی بالی را عنوان خواهیم کرد.

سفر به بالی

معرفی

بالی یکی از جزایر کشور اندونزی است. این جزیره دارای طبیعت فوق العاده زیبایی بوده که از این طبیعت در راستای جذب گردشگران به خوبی استفاده شده است. در این جزیره علاوه بر جاذبه های طبیعی، تفریحات مختلفی وجود دارد و برای گردشگرانی که به طبیعت به خصوص استوایی علاقمند هستند، این جزیره مکان بسیار مناسبی است. در سفر به بالی می توانید به دیدن معابد زیبا و با عظمتی بروید که جز جاهای دیدنی بالی به حساب می آیند. یکی از جاذبه ای هر مقصدی، غذاهای مختص آن است و بالی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و گردشگران می توانند از غذاهای متنوع و لذیذ این منطقه لذت ببرند. سواحل این جزیره دارای امکانات و تجهیزات مختلفی بوده و در این سواحل می توان به تفریحات و ورزش های آبی و ساحلی پرداخت و روز خوبی را سپری کرد. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بالی، با راهنمای سفر به بالی همراه باشید.

معرفی بالی

آب و هوا

با توجه به موقعیت جغرافیایی این جزیره که در نزدیکی استوا (890 کیلومتر با استوا فاصله دارد) است، به طور کلی آب و هوای آن را در رده استوایی و گرم قرار می دهند. رطوبت این جزیره بین 85 تا 90 درصد بوده و در کنار بارش زیاد باران، این جزیره ساعات زیادی از روز را آفتابی است. در راهنمای سفر به بالی باید بدانید که میانگین درجه دمای هوا در طول سال حدودا 26 درجه بوده و در قسمت های مرتفع و و کوهستانی، دمای هوا پایین تر است. این منطقه دارای دو فصل خشک و مرطوب بوده و فصل مرطوب بین ماه های اکتبر تا آوریل و فصل خشک بین ماه های می تا سپتامبر است.

آب و هوای بالی

چه زمانی به بالی سفر کنیم؟

با توجه به آنکه چه تفریحات و چه نوع جاذبه هایی مد نظرتان است، زمان سفر نیز تغییر می کند، به طور مثال اگر به دنبال موج سواری هستید، باید بین ماه های می تا اکتبر که هوا خشک است، به قسمت غربی جزیره بروید. اما به طور کلی در راهنمای سفر به بالی باید بدانید که فصل گردشگری در این جزیره ماه های ژوئن، جولای و می هستند.

چه زمانی به بالی سفر کنیم؟

نکاتی برای سفر به بالی

اختلاف ساعتی بالی با تهران 4 ساعت و 30 دقیقه بوده و از نظر زمانی تهران عقب تر است. مردم بالی به زبان اندونزیایی صحبت می کنند و روپیه واحد رسمی پول این جزیره است. کد تلفن کشور اندونزی 0062 بوده و برای تماس با آمبولانس، پلیس و آتش نشانی باید به ترتیب 118، 110 و 113 را شماره گیری کنید. جهت رانندگی در جزیره بالی از سمت چپ است. در راهنمای سفر به بالی توجه داشته باشید که نوع برق 230 ولت و 50 هرتز بوده و از پریز نوع F و C باید استفاده شود.

نکاتی برای سفر به بالی

هزینه ها

غذا

تنوع غذایی در جزیره بالی بالا است و می توانید با هزینه های مختلفی غذا تهیه کنید. ارزان ترین غذاهای این جزیره، مربوط به غذاهای محلی و خیابانی بوده که برای هر پرس حدود 10 هزار روپیه یا کمتر باید پرداخت کرد. غذاهای محلی این فرصت را به شما می دهد تا با فرهنگ این منطقه بیشتر آشنا شوید. غذاهای فست فودی معمولا 60 هزار روپیه و غذاهای غربی تقریبا 125 هزار روپیه است. برای آنکه در هزینه های سفر به بالی صرفه جویی کنید، می توانید به فروشگاه بروید و مواد اولیه غذاهای مورد نظرتان را تهیه و خودتان آشپزی کنید.

هزینه های غذا در بالی

اقامت

با توجه به آنکه چه نوع اقامتگاهی را انتخاب می کنید، هزینه ها متفاوت خواهند بود. اقامت برای یک شب در اتاق های اشتراکی هاستل ها و همچنین میهمان خانه ها معمولا بین 120 هزار تا 200 روپیه است. هاستل های بالی معمولا اینترنت و صبحانه رایگان دارند، اکثر این هاستل ها فقط دارای اتاق های اشتراکی هستند و کمتر هاستلی دارای اتاق خصوصی است. هزینه اقامت در هتل های رده پایین و ارزان که دارای صبحانه و اینترنت رایگان هستند، معمولا برای یک شب بین 300 هزار تا 700 هزار روپیه است. هتل هایی که در رده بندی بالاتری قرار دارند، برای یک شب اقامت 550 هزار روپیه دریافت می کنند. هزینه اقامت در هتل های شیک و گران قیمت بالی برای یک شب حدودا 13 میلیون روپیه است. برای صرفه جویی در هزینه های سفر به بالی می توانید به سایت Airbnb مراجعه کنید و اتاق اشتراکی یا آپارتمانی را با هزینه بسیار مناسبی نسبت به دیگر اقامتگاه ها اجاره کنید و معمولا اجاره آپارتمان برای یک شب 350 هزار روپیه و اجاره اتاق اشتراکی 150 هزار روپیه است.

هزینه اقامت در بالی

حمل و نقل

به طور کلی هزینه حمل و نقل در این جزیره کم است. در راهنمای سفر به بالی باید بدانید که شما می توانید با اجاره دوچرخه در شهر به گشت و گذار بپردازید که هزینه آن برای یک روز 60 هزار روپیه است. تاکسی ها 65 هزار روپیه و مینی ون ها 200 هزار روپیه دریافت می کنند. البته اگر از اوبر استفاده کنید، هزینه کمتری از تاکسی پرداخت می کنید. نکته ای که در مورد مردم بالی وجود دارد، این است که با کمی چانه زنی می توانید، مبلغی را تخفیف بگیرید و توجه داشته باشید که به هیچ عنوان در ابتدا پول را پرداخت نکنید و سعی کنید تخفیف بگیرید.

حمل و نقل در بالی

تفریحات و جاذبه های گردشگری

اگر اهل کوهنوردی باشید، می توانید همراه تورهای موجود به کوه بروید که هزینه این چنین تورهایی معمولا بین 300 هزار تا 800 هزار روپیه است. برای تفریحاتی مانند تماشای رقص محلی و موج سواری باید بین 135 هزار تا 350 هزار روپیه پرداخت کرد. تورهایی برای بازدید از معبد مادر وجود دارد که با توجه به شرکت ارائه دهنده تور، بین 400 هزار تا یک میلیون روچیه دریافت می کنند. اگر به دنبال چتربازی، غواصی و بانجی جامپینگ هستید، باید بین 1 تا 2 میلیون روپیه هزینه کنید. بسیاری از جاهای دیدنی بالی مانند بازارچه ها برخی معابد و دهکده ها، رایگان هستند. هزینه های گردشگری به طور کلی در قسمت جنوبی جزیره بیشتر است، چون گردشگران بیشتری به این منطقه سفر می کنند و طرفداران بیشتری دارد، اما قسمت شمالی این جزیره به دلیل حضور گردشگران کمتر، هزینه های پایین تری هم دارد و به همین دلیل، برای صرفه جویی در هزینه ها این منطقه از بالی مکان مناسبی است.

تفریحات و جاذبه های گردشگری بالی

غذا و خوراکی های بالی

از جمله جاذبه های هر شهر و کشوری، غذاهای آن منطقه است، ویژگی بارز آشپزی در بالی، این است که از گوشت، ماهی و سبزیجات در کنار ادویه های بسیار زیادی استفاده می شود. همچنین، از جمله مواد غذایی اصلی در این منطقه، برنج است. با توجه به آنکه هندوهای بسیاری در این کشور زندگی می کنند، آشپزی آن نیز تحت تاثیر هند قرار دارد. در سفر به بالی می توانید به کلاس های آشپزی بروید و با غذاها و فرهنگ این منطقه بیشتر آشنا شوید. در ادامه راهنمای سفر به بالی به معرفی برخی از غذاهای مختص بالی و اندونزی پرداخته ایم.

غذا و خوراکی های بالی

ناسی گورنگ

غذای ملی اندونزی، ناسی گورنگ است. این غذا شامل برنج سرخ شده، سیر، پیاز، لوبیا سبز، گوشت، سبزیجات، سس سویا و چیلی تند بوده و از سیر سرخ شده، ترشی، خیار، گوجه و انواع چاشنی به عنوان تاپینگ بر روی آن استفاده می شود.

ناسی گورنگ

بتوتو

همانطور که گفته شد، غذاهای هر منطقه از جمله جاذبه های آن است. در بالی اگر به دنبال غذای سنتی هستید، باید ببتو را امتحان کنید. در ببتو از گوشت مرغ یا اردک استفاده می شود که داخل آن را با برخی ادویه ها پر می کنند و سپس در برگ موز می پیچند. بعد از آن، این مرغ یا اردک پیچیده شده در برگ موز را به مدت 6 یا 7 ساعت در آتش قرار می دهند. این مدت زمان باعث می شود که گوشت کاملا مغز پخت و طعم دار شود و به راحتی بتوان آن را از استخوان ها جدا کرد.

بتوتو

ساتای

از جمله غذاهای گوشتی اندونزیایی، ساتای است، در این غذا از انواع گوشت کبابی، تخم مرغ و توفو استفاده می شود و در کنار آن سس های پرادویه سر می شود. sate lilit، ساتایی بوده که مختص جزیره بالی است و در آن از گوشت مرغ، ماهی، لاک پشت و گاو استفاده می شود، در ادامه این گوشت ها را با ادویه، سبزیجات مختلف، شیر نارگیل و نارگیل مزه دار می کنند، سپس گوشت ها بر روی سیخ کباب و با سس سرو می شوند.

ساتای

لاوار

از جمله غذاهای سنتی اندونزی، لاوار است. این غذا به دو شکل سفید و قرمز تهیه می شود. لاوار را بعد از پخت باید سریع سرو و میل کرد. این غذا از گوشت چرخ کرده، پودر نارگیل، سبزیجات و ادویه ها تشکیل شده و البته در راهنمای سفر به بالی باید بدانید که نوع سفید این غذا بدون گوشت است.

لاوار

Pepes و Tum

از جمله غذاهایی که در برگ موز پیچیده شده، Pepes و Tum است. این دو غذا از مرغ، گوشت توفو و سبزیجات تشکیل شده و در برگ موز پیچیده می شوند یا گریل، یا آب پز یا بخار پز می شوند. به طور کلی طبخ غذا به وسیله پیچیدن در برگ موز، روش بسیار متداولی در بالی و اندونزی بوده و با این کار طعم خوبی به غذا اضافه می شود.

Pepes و Tum

ناسی آیام و ناسی کامپور

دو غذای ناسی آیام و ناسی کامپور، برنج سفید به همراه انواع ادویجات است و در کنار دیگر غذاها و سوپ ها سرو می شود. این برنج بسیار تند بوده و در هنگام انتخاب آن توجه داشته باشید که اگر اهل غذای تند نیستید، بدون ادویه آن را سفارش دهید. این دو غذا در بیشتر رستوران های جزیره پیدا می شوند.

ناسی آیام و ناسی کامپور

غذاهای دریایی خلیج جیمباران

اگر اهل غذاهای دریایی هستید، به خلیج جیمباران بروید و از غذاهای دریایی که در کافه ها و رستوران های این منطقه سرو می شوند، نوش جان کنید. این غذاها شامل انواع ماهی، میگو، شاه ماهی، خرچنگ شده که به همراه ادویه ای مختلف و مخصوص این منطقه طبخ می شوند. در کنار این غذاهای سس های مخصوص این منطقه نیز سرو می شوند و این موارد باعث شده تا این غذاهای دریایی در منطقه جیمباران به خصوص باشند و در جای دیگری چنین غذایی را نتوان پیدا کرد.

غذاهای دریایی خلیج جیمباران

دسرهای اندونزیایی

در گذشته بیشتر کیک ها و دسرها به عنوان نذر در مراسم مذهبی استفاده می شدند، اما امروزه بیشتر این دسرها در مغازه ها و رستوران ها یافت می شوند. از جمله کیک ها و دسرهای سنتی این کشور kelepon ، godoh و Wajik هستند. این شیرینی ها معمولا از شکر، آرد برنج، میوه های استوایی و نارگیل تشکیل می شوند.

دسرهای اندونزیایی

جاهای دیدنی بالی

کوه باتور

یکی از جاهای دیدنی بالی، کوه باتور است. این کوه 1700 متر ارتفاع دارد و بسیاری از افراد برای کوهنوردی این کوه را انتخاب می کنند. این کوه یک آتشفان فعال در منطقه Kintamani بوده و در بین مردم بومی این منطقه بسیار مقدس است. با بالا رفتن از این کوه، مناظر بسیار زیبایی از مناطق افراد را مشاهده خواهید کرد. در سفر به بالی می توانید از تورهای کوهنوردی این جزیره استفاده کنید که این تورها همراه با راهنما هستند. یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی بالی قله باتور بوده که برای رسیدن به آن باید دو تا سه ساعت کوهنوردی کنید. در سفر به این منطقه می توانید از معبد با اهمیت Ulun Danu Batur در کنار دریاچه باتور دیدن کنید. در کنار این دریاچه روستایی به نام Toya Bungkah وجود دارد که در این روستا می توانید در استخرهای آبگرم که خواص درمانی دارند، بروید.

کوه باتور

جنگل میمون یوبود

اگر در مرکز یوبود هستید، با کمی پیاده روی می توانید به جنگل میمون یوبود بروید. این جنگل جز مناطق حفاظت شده بوده و بین گردشگران و افراد بومی بسیار محبوب و پرطرفدار است. در این جنگل هم طبیعت بسیار زیبا و شگفت انگیزی را مشاهده می کنید و هم با گونه های مختلفی از میمون ها و ماکاک آشنا می شوید. در این جنگل مسیرهای پیاده روی برای افراد در نظر گرفته شده که در این مسیرها، مجسمه ها و معابد جذابی وجود دارند. در این جنگل که یکی از جاهای دیدنی بالی بوده، گونه های مختلفی از گیاهان وجود دارند که در کنار موجودات آن، مکان بسیار مناسبی را برای دوستداران حیات وحش و طبیعت ایجاد کرده است. افرادی که به عکاسی از حیوانات و طبیعت علاقه دارند، حتما سری به این جنگل زیبا و پر رمز و راز بزنند. به دلیل آنکه در این جنگل میمون های بسیاری وجود دارند، حتما مواظب کیف و وسایل خود باشید، چون سریعا این میمون ها آن ها را می دزدند.

جنگل میمون یوبود

مزارع پلکانی برنج

از جاهای دیدنی بالی که برای به خصوص عکاسان جذاب بوده و هست، مزارع پلکانی برنج است. در واقع، این مزارع پلکانی به عنوان نمادی از بالی که در کارت پستال ها و بیشتر عکس های این جزیره به تصویر کشیده شده، شناخته می شوند. اگر در یوبود هستید، می توانید به مزرعه Tegallalang که تنها 30 دقیقه با ماشین فاصله دارند، بروید و از این مناظر فوق العاده زیبا لذت ببرید و عکاسی کنید. اگر بخواهید وارد مزارع شوید، معمولا صاحبان آن ها مبلغ کمی از شما دریافت خواهند کرد. مزرعه دیگری که در نزدیکی یوبود قرار دارد، Jatiluwih است. این مزرعه خلوت تر از Tegallalang بوده، اما فاصله دورتری (1 ساعت و نیم رانندگی) از یوبود دیده می شود.

مزارع پلکانی برنج

ساحل کوتا

یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی بالی، ساحل کوتا است. در راهنمای سفر به بالی باید بدانید که این ساحل مکان مناسبی برای موج سواری بوده، البته هم افراد مبتدی و هم افراد حرفه ای به راحتی می توانند در این ساحل به موج سواری بپردازند. همچنین، در این ساحل کلاس هایی برای موج سواری برگزار می شوند. از دیگر سواحلی که می توانید به موج سواری بپردازید، لژیان و سمینیاک هستند. ساحل کوتا، ساحل بسیار شلوغی بوده که در آن رستوران و کافه نیز وجود دارند.

ساحل کوتا

جزایر Nusa

یکی از جزایر بالی، Nusa است که در آن می توانید به آرامش و استراحت بپردازید و از شلوغی های داخل شهر دور باشید. در این جزایر می توانید به تفریحات آبی و ساحلی مانند غواصی، موج سواری بپردازید. سواحل این جزایر صخره ای بوده و به زیبایی این منطقه افزوده است. جلبک های دریایی این سواحل، از قدیم تا به امروز محل درآمد مردم بومی بوده اند.

جزایر Nusa

آبشار Sekumpul

زیباترین و جذاب ترین آبشار در جزیره بالی، در شمال این جزیره در منطقه ای به نام Singaraja قرار دارد. برای دسترسی به آبشار Sekumpul باید 3 الی 4 ساعت در میان طبیعت و کوهستان پیاده روی کنید. این مسیر خود به تنهایی جذاب است و می توانید از مناظر زیبای این منطقه لذت ببرید. آبشار Sekumpul از 7 آبشار کوچکتر تشکیل شده که افراد در آن ها به آب تنی و شنا می پردازند.

آبشار Sekumpul

معبد تانا لوط

یکی از جاهای دیدنی بالی، معبد تانا لوط است. این معبد متعلق به قرن 16 میلادی، در 20 کیلومتری شمال غربی کوتا واقع شده و به دلیل آنکه در کنار سواحل صخره ای است، مناظر زیاد و فضای زیبایی را به همراه دارد. غروب ها از این معبد می توان مناظر بسیار زیبایی را مشاهده کرد و به همین دلیل، افراد بومی و گردشگران بسیاری در این موقع از روز به این معبد می آیند. نکته قابل توجه این است که تنها افراد بومی اجازه ورود به معبد را دارند و خارجی ها نمی توانند وارد آن شوند و باید در اطراف آن به گشت و گذار بپردازند و از مناظر زیبای آن لذت ببرند. این معبد در بین افراد بومی از اهمیت و قداست بسیاری برخوردار است. در اطراف معبد تانا کافه ها و رستوران های جذابی وجود دارند. در این کافه ها می توانید قهوه گران قیمتی به نام کوپی لواک را در کنار حیوانات و جانوران میل کنید.

معبد تانا لوط

معبد تیرتا امپول

در قسمت میانی جزیره بالی و در جنگل های استوایی، معبدی متعلق به سال 960 میلادی وجود دارد. معبد تیرتا امپول، جز مهمترین مراکز مذهبی بالی بوده که در آن مراسم مذهبی بسیار برگزار می شود. در میانه این مجموعه مذهبی، استخر بزرگ و مستطیلی وجود دارد که منبع تغذیه آن چشمه های کوهستان است. آب این استخر برای وضو و درمان مصرف می کنند. احتمال دارد که در برخی موارد به افراد خارجی نیز اجازه ورود به معبد را بدهند. در چنین زمانی توجه داشته باشید که لباس مناسبی به تن داشته باشید و از یک راهنمای محلی استفاده کنید تا دچار بی احترامی به افراد محلی و این معبد مقدس نشوید. برای کسانی که نمی خواهند در شلوغی این معبد باشند، می توانند بعدازظهر یا صبح زود به این منطقه بروند.

معبد تیرتا امپول

معبد اولون دانو براتان

یکی از جاهای دیدنی بالی، معبد اولون دانو براتان است. این معبد متعلق به قرن 17 میلادی بوده و چون در جزیره ای از دریاچه براتان واقع شده، انعکاس این معبد بر روی دریاچه منظره زیبایی را پدید آورده است. زمانیکه آب دراچه بالا می آید، این انعکاس زیباتر می شود. معبد اولون دانو براتان به الهه دریا و دریاچه به نام Dewi Danu تقدیم شد. گنبد بودایی این معبد زیبایی به خصوصی دارد و از جمله ویژگی های منحصر به فرد معبد است. در این گنبد مجسمه ای از بودا در حال مراقبه دیده می شود که هندوها آن را نمادی از اعتقادات بودایی می دانند. زمانیکه به بازدید این معبد می آیید، می توانید سوار قایق شوید و در دریاچه به گشت و گذار بپردازید. این دریاچه را می توان منبع اصلی برای آبیاری مزارع و همچنین آب آشامیدنی این منطقه دانست. در نزدیکی این معبد، باغ گیاه شناسی بالی قرار دارد. در این باغ گونه های مختلفی از گیاهان و درختان وجود دارند و در بین این گیاهان می توان به گیاهان دارویی، بامبو، ارکیده و بگونیا اشاره کرد. یکی از تفریحات این باغ زیپ لاین بوده که اگر به هیجان علاقه داشته باشید، حتما برایتان جذب خواهد بود.

معبد اولون دانو براتان

فرهنگ و هنر یوبود

افرادی که به فرهنگ و هنر علاقمند هستند، باید به یوبود که مرکز فرهنگی و هنری بالی به حساب می آید، بروند. این منطقه تجلی هنر مدرن در جزیره بوده و آثار و گالری های بسیاری در این مورد در آن وجود دارند. در این منطقه هم موزه و گالری های هنر سنتی و هم مدرن وجود دارند. در باغ های استوایی این منطقه خانه های قدیمی و زیبایی دیده شده که در آن ها آثار و اشیای هنری نگهداری می شوند. از موزه های این منطقه که حتما باید از آن ها دیدن کنید، موزه هنر Neka و Agung Rai بوده و در این دو موزه آثار هنری از زمان های گذشته و همچنین معاصر به نمایش گذاشته شده اند. بازارچه هنر یوبود مکان بسیار مناسبی است تا بتوانید آثار هنری و زیبایی را به عنوان سوغاتی خریداری کنید. در این بازارچه می توانید مجسمه، نقاشی، منبت کاری، زیورآلات و دیگر اشیای هنری را پیدا کنید. اگر به این بازارچه می آیید، می توانید رو به روی آن به دیدن کاخ سلطنتی Saren بروید و از دیدن رقص های محلی و سنتی لذت ببرید.

فرهنگ و هنر یوبود

پارک آبی واتروبوم

یکی از مکان های تفریحی بالی که در منطقه کوتا واقع شده، پارک آبی واتروبوم است. این پارک آبی موقعیت مناسبی بوده تا با اعضای خانواده خود ساعات خوشی را رقم بزنید. در این پارک آبی، انواع سرسره، چندین استخر، رودخانه مصنوعی و انواع وسایل بازی آبی وجود داشته که هم برای کودکان و هم بزرگسالان مناسب هستند. در کنار وسایل بازی در این پارک آبی چندین رستوران و کافه وجود داشته که فرصت مناسبی برای میل غذا و نوشیدنی است. در اطراف این پارک جنگل های استوایی و طبیعت بسیار زیبایی وجود دارند که در کنار تفریح و بازی در این پارک می توانید از طبیعت فوق العاده زیبای اطراف آن لذت ببرید.

پارک آبی واتروبوم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو