علائم اوتیسم در کودکان، درمان آن

منبع: نی نی بان

92

1398/8/15

15:40


اوتیسم یک بیماری با طیف گسترده ای از نشانه ها و علائم است که ناتوانی های ذهنی را برای کودک به همراه خواهد داشت , در این بیماری که مغز را درگیر می کند سبب بروز مشکلاتی برای کودک خواهد شد .
در اینجا به شرح برخی نشانه های اوتیسم در کودکان خواهیم پرداخت :

 کودکان اوتیسم درکی از واژه ی من ندارند 
کودکان مبتلا به این بیماری در بیان ضمایر با مشکل روبه رو هستند , وقتی خواسته ای دارند نام خود را به جای ضمیر من به کار می برند مثلا به جای اینکه بگویند خوابم می آید می گویند امیر خوابش می آید .

کودکان اوتیسم ارتباط چشمی برقرار نمی کنند 
کودکان اوتیسم ارتباط چشمی ندارند البته این مربوط به کودکانی است که شدت بیماری بالاتری دارند و در رابطه با کودکان اوتیسم خفیف صدق نمی کند .

کودکان مبتلا به اوتیسم در تکلم مشکل دارند 
این کودکان به راحتی نمی توانند صحبت کنند , تکلم آن ها با تاخیر است و گاهی هم با اختلالاتی همراه است . در مقایسه با هم سن و سالان خود در ادای کلمات مشکل دارند .

نوع ارتباط کودکان اوتیسم یک طرفه است 
کودک مبتلا به اوتیسم به هنگام برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند و به صحبت ها و حرف های دیگران توجهی ندارند و فقط به بیان خواسته ها و صحبت های خود می پردازند .

علائم اوتیسم در کودکان و درمان آن
پس از شرح علائم اوتیسم در کودکان به علت بیماری اوتیسم خواهیم پرداخت که هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است , این بیماری ژنتیکی است و در همان سال های ابتدایی زندگی کودک نمایان می شود . برخی علائم واضح اوتیسم در بالا ذکر شد که بنا بر شدت آن در کودکان متغیر است , درمان بیماری اوتیسم به طور قطعی وجود ندارد اما امکان کنترل آن هست .
- اوتیسم خفیف روش کنترل و درمان متفاوتی نسبت به نوع شدید آن دارد 
- یکی از روش های درمان و کنترل کودکان اوتیسم تشویق آن هاست , وقتی کودک کار مثبتی انجام می دهد بایستی تشویق شود و این احتمال تکرار آن را افزایش می دهد و بر عکس بی توجهی به عملکرد کودک عدم تکرار آن را سبب می شود .
- روش بعدی دادن یکسری دستورالعمل ها و تمریناتی به کودک است , تمرینات به صورت جز به جز به کودک داده می شود و مهارت ها بایستی طبق این برنامه فراگرفته شوند . این روش نیاز به ۳۰ ساعت در هفته دارد .
- یکی از راه های تاثیر گذار دیگر تطبیق و هماهنگی محیط اطراف با کودک است نه تطبیق کودک با اطرافش , در این روش تمامی مهارت ها و معیارهای کودک مورد بررسی قرار گرفته و برنامه ای مطابق با آن به کودک داده می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو