درمان آبریزش بینی با شگردهای فوری خانگی و طبیعی که معجزه می کنند

درمان آبریزش بینی با شگردهای فوری خانگی و طبیعی که معجزه می کنند


منبع: آرگا

176

1398/8/15

16:07


آبریزش بینی یکی از مشکلات رایج در بین افراد می باشد که هر رده سنی را به خود گرفتار می کند و بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود که با کمک روش های خانگی جهت درمان آبریزش بینی می توانید این مشکل ناراحت کننده را برطرف کنید.

آبریزش بینی یکی از مشکلات سرما خوردگی می باشد و در برخی موارد بنا به دلایل مختلفی از جمله : آنفولانزا، آلرژی، سرمای بیش از حد، غذاهای ادویه دار، عفونت سینوس و خشکی بیش از حد رخ دهد، همه ما بارها این مشکل ناراحت کننده را تجربه کرده ایم و به دنبال روش هایی جهت رفع آن هستیم در ادامه مطلب قصد داریم به درمان آبریزش بینی بپردازیم.

بند آوردن آبریزش بینی با چند روش خانگی

روش های درمان آبریزش بینی

همانطور که می دانید برای درمان آبریزش بینی دارو های بسیار زیادی وجود دارند اما بیشتر دارو عوارض جانبی از جمله خواب آلودگی دارند که می توانید از روش های خانگی و طبیعی جهت برطرف کردن این مشکل استفاده کنید در ادامه با این روش ها آشنا خواهید شد.

۱. استفاده از درمان های بخار

به منظور کنترل تولید موکوس اضافی که سبب آبریزش بینی می شود استنشاق بخار بسیار موثر می باشد از این رو یک کاسه آب جوش تهیه کنید و یک حوله بر روی سر خود قرار دهید سپس صورت تان را به این کاسه نزدیک کنید تا گرما و بخار به صورت تان بخورد به مدت ده دقیقه و روزی سه بار از این روش استفاده کنید تا کاملا بهبود یابید.

درمان خانگی گرفتگی بینی

۲. سیر

سیر به دلیل داشتن خواص آنتی بیوتیک سبب کنترل تولید بیش از حد مخاط و همچنین پیشگیری از عفونت می شود بنابراین چهار حبه سیر را ریز کنید و با یک قاشق چای خوری کره اجازه دهید به مدت یک دقیقه تفت بخورد سپس همراه با شیر گرم دوبار در روز برای چند روز مصرف کنید همچنین می توانید در روز چند حبه سیر بجوید و یا با مشورت پزشک از مکمل های سیر استفاده کنید.

روش های خانگی جهت درمان آبریزش بینی

۳. جلوگیری از آبریزش بینی  با لیمو

لیمو از جمله روش های بسیار موثر جهت حفظ آبریزش بینی می باشد همچنین به دلیل داشتن ویتامین C از بدن در برابر عفونت مقاومت می کند، می توانید به یک فنجان آب گرم آب یک عدد لیمو گرفته شده را اضافه کنید و به منظور بهتر شدن طعم آن کمی عسل به آن بیافزایید سپس صبح با معده خالی به مدت چند روز این نوشیدنی را بنوشید همچنین می توانید به چای سیاه یا سبز آبلیمو اضافه کنید.

رفع آبریزش بینی با روش های طبیعی و موثر

۴.زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروس و ضد خلط طبیعی است در نتیجه به کنترل تولید بیش از حد مخاط کمک می کند همچنین برای رفع گلودرد نیز مناسب است می توانید به یک فنجان آب یک قاشق غذا خوری زنجبیل قطعه قطعه شده را اضافه کنید سپس اجازه دهید به مدت ده دقیقه بجوشد و کمی عسل به آن اضافه کنید نوشیدن سه بار در روز از این چای به درمان آبریزش بینی کمک شایانی خواهد کرد همچنین می توانید به رژیم غذایتان زنجبیل اضافه کنید.

درمان آبریزش بینی با روش های خانگی

۵.سرکه سیب معجزه ای برای درمان آبریزش بینی

از دیگر گزینه های موثر جهت درمان آبریزش بینی استفاده از سرکه سیب می باشد از این رو به یک فنجان آب گرم دو قاشق غذا خوری سرکه سیب طبیعی و عسل اضافه کنید و آن را دو بار در روز برای چند روز میل کنید همچنین استنشاق بخار سرکه سیب نیز برای رفع آبریزش بینی بسیار مناسب است، می توانید به مقدار مساوی سرکه سیب و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را بجوشانید استنشاق بخار آن چند بار در روز برای چند روز بسیار موثر خواهد بود.

برطرف کردن آبریزش بینی با چند روش خانگی

۶. آب نمک

از بهترین روش های جهت درمان آبریزش بینی استفاده از آب نمک می باشد بنابراین به دو فنجان آب مقطر گرم نصف قاشق چای خوری نمک خوراکی اضافه کنید سپس سر خود را به سمت عقب برده و با کمک قطره چکان چند قطره از محلول حاصل را داخل بینی بریزید و به آرامی نفس بکشید تا محلول در حفره بینی جلوتر رود حال سرتان را پایین آورده و مخاط و محلول اضافی از بینی خارج کنید برای رسیدن به نتیجه دلخواه از این روش هر روز چند بار تا زمان بهبودی کامل استفاده کنید.

درمان آبریزش بینی با چند روش ساده

۷. عسل

عسل دارای خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی می باشد همین امر آن را به یکی از روش های خانگی موثر جهت درمان آبریزش بینی تبدیل کرده است، به یک فنجان آب دو قاشق غذا خوری عسل اضافه کنید سپس به آن مقداری دارچین و نصف قاشق غذا خوری آبلیمو بیافزایید و ترکیب به دست آمده را دو بار در روز میل کنید، همچنین می توانید به یک لیوان آب گرم دو قاشق چای خوری عسل اضافه کنید سپس روزی دو بار این نوشیدنی را میل کنید.

رفع سریع و فوری آبریزش بینی

۸. روغن خردل

روغن خردل به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و آنتی بیوتیکی به کاهش آبریزش بینی کمک زیادی می کند، می توانید مقداری از روغن خردل را حرارت دهید تا کمی گرم شود سپس یک تا دو قطره از این روغن را در هر یک از حفره های بینی خود قرار دهید استفاده از این روش برای دو تا سه بار در روز باعث پاکسازی مجاری بینی شود، همچنین می توانید دو یا سه قاشق غذا خوری روغن خردل و یک قاشق زیره را به آب در حال جوش اضافه کنید سپس بخار حاصل را استنشاق کنید استفاده از این روش دو بار در روز بسیارموثر می باشد.

درمان سریع و فوری گرفتگی بینی

۹. ریحان و قطع آبریزش بینی شما

ریحان با دارا بودن خواص ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد میکروبی از دیگر روش های مفید جهت درمان آبریزش بینی می باشد بنابراین بیش از صبحانه و قبل از خوابیدن می توانید سه یا چهار برگ ریحان بجوید همچنین می توانید به یک فنجان آب هشت تا ده برگ ریحان و پنج عدد میخک را اضافه کنید سپس اجازه دهید به مدت ده دقیقه بجوشد و مقداری شکر به آن بیافزایید و پس از خنک شدن آن را بنوشید استفاده از این روش دو بار در روز تاثیر شگفت انگیزی به همراه دارد.

روش های درمان آبریزش بینی

۱۰. زرد چوبه

زرد چوبه علاوه بر اینکه از جمله ادویه های پر کاربرد در زمینه آشپزی می باشد در پزشکی نیز کاربرد فراوان دارد بنابراین به یک لیوان شیر گرم یک قاشق چای خوری زرد چوبه اضافه کنید و قبل از خوابیدن آن را بنوشید این روش به درمان آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سرما خوردگی کمک زیادی می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو