تف انداختن کودک، روش برخورد درست چیست؟

منبع: نی نی بان

68

1398/8/15

21:41


آشکارا به فرزندتان بگویید که اجازه نمی دهید تف کند. در مورد تف کردن کودک به او توضیح دهید که این کار از نظر اجتماعی غیر قابل قبول است (بجز در زمین های بازی فوتبال حرفه ای؟!) به او توضیح دهید که تف کردن میکروب ها را پخش می کند. مجازاتی برای هر بار که متوجه شدید تف می کند.، تعیین کنید و بدون استثناء به آن عمل کنید. مثلا اگر او را دیدید که هنگام بازی در بیرون از خانه تف می کند. مجازات مناسب او این است که وادارش کنید ۱۵ دقیقه به داخل خانه بیاید و گوشه ای بنشیند. اگر داخل خانه تف کرد، او را وادارید تا سطل و اسفنج بیاورد و آن قسمت یا تمام سطح اتاق را تمیز کند.
برای استفاده از دهان، روش خلاقانهٔ دیگری به فرزندتان بیاموزید. برایش سازدهنی، سوت یا ِنی بخرید. بگذارید آدامس بدون قند بجود. به او بگویید آدامس را در دهان نگه دارد.

تف کردن کودک، چگونه برخورد کنیم؟
به او بیاموزید که ناراحتی هایش را چگونه کنترل کند. بعضی بچه ها به عنوان روش مبتدیِ ناسزا گفتن، تف می کنند . به فرزندتان کمک کنید. احساساتش را محترمانه بر زبان بیاورد.
او را ملزم کنید هر بار که تف کرد، دندان هایش را مسواک بزند و یا نخ دندان آنها را تمیز کند. این کار، روش مناسبی برای حفظ سلامت دندان هاست و تکرار آن می تواند به سرعت منجر به ترک این عادت شود.
برای ترک عادت های غلط در کودکان؛ مثل تف کردن با صدای قاطع صحبت کنید تا بداند که کار بدی انجام داده است ؛ ولی عصبانی نشوید . اگر کودک ، آن قدر بزرگ شده است که حرف شما را می فهمد ، به روشنی به او بگویید که این گونه رفتار هایش پذیرفتنی نیستند
عادت ها اغلب موجب خجالت ، سر افکندگی و اذیت و آزار والدین و یا آسیب رساندن به خود کودک می شود . بنابراین به جهت حفظ سلامت جسمی و عاطفی کودک ، این رفتارها به توجه و اقدام صحیح برای برطرف شدن از سوی والدین نیاز دارد .
برخورد صحیح با عادتهای نادرست کودکان این گونه است، عواقب کار کودک را به او بگویید . اطمینان یابید که کودک به خوبی می داند که اگر به زدن خواهرش ادامه دهد ، چه اتفاقی خواهد افتاد ( که شامل پیامد های منفی مثل محرومیت موقت و یا گرفتن امتیاز خاصی از کودک خواهد بود . )

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو